Was ist APICBASE Food Management?

Beginne heute damit, den Back-of-House-Betrieb eines Gastronomieunternehmens effizient zu managen. Erstelle Schritt für Schritt Rezepte, lasse Menüs auf Bildschirmen in deiner Küche anzeigen, importiere Allergenlisten, berechne Lebensmittelkosten, verwalte Lagerbestände und Bestellungen sowie vieles mehr. APICBASE bietet eine breite Palette von Funktionen, um dein Unternehmen zu verwalten, egal ob du eine oder mehrere Verkaufsstellen managst.

Wer verwendet APICBASE Food Management?

APICBASE unterstützt Unternehmen mit einem oder mehreren Standorten, darunter Schnellrestaurants, Business-Catering-Anbieter, Fullservice-Restaurants, Restaurant-Ketten und Hotels.

Wo kann APICBASE Food Management bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • APICBASE
  • Ansässig in Antwerpen, Belgien
  • 2014 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Deutschland, Finnland, Frankreich und 22 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Niederländisch

APICBASE Food Management Kosten

Startpreis:

149,00 €/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

APICBASE Food Management bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von APICBASE Food Management ist ab 149,00 €/Monat verfügbar.

Preismodelle

Über den Anbieter

  • APICBASE
  • Ansässig in Antwerpen, Belgien
  • 2014 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Deutschland, Finnland, Frankreich und 22 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Niederländisch

APICBASE Food Management – Videos und Bilder

APICBASE Food Management Software - 1
APICBASE Food Management Software - 2
APICBASE Food Management Software - 3
APICBASE Food Management Software - 4
APICBASE Food Management Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu APICBASE Food Management
APICBASE Food Management Software - 1
APICBASE Food Management Software - 2
APICBASE Food Management Software - 3
APICBASE Food Management Software - 4
APICBASE Food Management Software - 5

APICBASE Food Management Funktionen

  • Allergenverfolgung
  • Auftragsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Catering-Management
  • Diätanalyse
  • Drittanbieter-Integration
  • Einkauf & Empfang
  • Ernährungs- & Zutaten-Etiketten
  • Ernährungsanalyse
  • Essensplanung
  • FDA-Compliance
  • Für Catering-Unternehmen
  • Inventarverwaltung
  • Kostenmanagement
  • Küchen- / Menü-Management
  • Lebensmittel Kosten
  • Menü-Planung
  • Mobiler Zugriff
  • Nährstoffdatenbank
  • Online-Bestellung
  • Rezept-Management
  • Sendungsverfolgung
  • Verkaufspunkt POS

Alternativen für APICBASE Food Management

- Erstelle Ernährungsfakten-Tabellen. - Verfolge jeden Chargen-/Loscode über den gesamten Geschäftsprozess hinweg. - Lebensmittel Kosten - Einkauf
Restaurant365 ist eine cloudbasierte Buchhaltungs- und Back-Office-Lösung für Restaurantunternehmen mit mehreren Einheiten.
Einfaches ERP für Einzelhandels-, Vertriebs- und Großunternehmen sowie Restaurants, die sich für Digitalisierung entschieden haben, um sie dabei zu unterstützen, wettbewerbsfähig zu bleiben.
MarginEdge is a restaurant management software that uses POS integration and invoice data to show you your food costs in real-time.
The best all-in-one, back-of-house platform for multi-unit restaurants, to manage inventory, scheduling, ops, HR, food safety and more!
Das perfekte Restaurant-POS für kleine und mittlere Restaurants und Bars. A&B POS ist bewährt und reich an Funktionen. Entwickelt, um Dinge einfacher zu machen.
PDQ POS, a top rated, multi-award-winning, all-concept restaurant POS system, is perfect for single locations and multi-unit chains.
A complete suite of integrated hospitality POS systems.

Bewertungen über APICBASE Food Management

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
5,0
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
77%
4
19%
3
4%
Amandine L.
Amandine L.
Process Manager in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Restaurants, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

très bon service client et logiciel hyper user-friendly

5 vor 7 Monaten

Vorteile:

Un logiciel pratique, bien pensé avec un service client très réactif et qui apporte tjs des réponses à nos questions. Il y'a des nouvelles features assez fréquemment et l'interface est vraiment très interessant

Nachteile:

L'interface de passage de commande n'est pas optimal, il manque certaines infos et le faire de devoir enregistrer des suppliers packages n'est pas tjs très pratique

In Betracht gezogene Alternativen: Easilys

Mischa G.
Hotel & Restaurant consultant in Niederlande
Gastgewerbe, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great product with continues developments and multi language

5 vor 2 Jahren

Kommentare: I used this program as a solution for foodcost savings on several occasions.
Created great training tools for staff with this software with the step by step procedures and pictures.
Create costed menu's on demand for several companies by simply uploading their price data with excel and therefore reduced the time I was spending on calculating. Also updated the menu engineering on a weekly basis with the data from the POS integrated.

Vorteile:

I have been using this software in several hotels and restaurant and use it myself as well for the School I am teaching at. The software is continually developing and becomes more and more complete. The ease of use becomes evidend when I implement the system in a Hotel or restaurant and the time it takes me to teach the staff is minimized by the logic the program has. Below my Pros one by one * This software is easy to use and even easier to teach others to use it. * The databases are easy to transfer through up-loadable csv files which also makes it easy to ensure your data is is correct and it saves you time with switching back and forth on screens. * Amazing multi language options which makes it possible to translate not only your ingredients but also the directions. *The step by step option in this software makes it eay to train staff on how to mcreate dishes *The Apicbase studio is a great tool (and toy) for chefs to get the perfect picture all the time *It is easy to customize your version of Apicbase thru customization and creation of custom fields that allows you also to filter out your data. * Multiple databases at hand for nutritional value and allergy adding is another tool which is mandatory these days and Apicbase fulfills all of them, plus the data is exportable so you will not have to go through this process every time. * Multiple packaging per ingredient and multiple suppliers per ingredient makes it also easy to analyse your stock.

Nachteile:

There are not a lot of cons, but if I have to mention something the following applies: * As they are in development face the production module is not active yet (but soon will be)

In Betracht gezogene Alternativen: ChefTec

Warum APICBASE Food Management gewählt wurde: Birchstreet recipe module tends to be very overwhelming and hard to use for the end user. Apicbase is the way forward. as they are developing continuously and I expect them to surpass Birchstreet even on the procurement side as well.

Zuvor genutzte Software: eProcurement

Gründe für den Wechsel zu APICBASE Food Management: The nutritional values is better defined in Apicbase and the multi language is also more complete.

Antwort von APICBASE

vor 2 Jahren

Hi Mischa, thanks for your thorough review. The entire team here at Apicbase is happy to have you as a satisfied user on the platform and really enjoy working with such an expert in the field. Looking forward to get your feedback on the development module soon!

Jan D.
Quality specialist in Belgien
Think-Tanks, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Almost there

3 vor 2 Jahren

Kommentare: I think the software has great potential, I would even be interested in buying stocks if I could, i believe in Apic Base. And the people I work with and am in contact with are very customer friendly and help and resolve all my issues. From [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and everybody in between

Vorteile:

The software is very clever and can follow most of the frills and needs to satisfy most of our colleagues in the accounting and operational level. The ease of starting and making big changes with the excel import and exports.

Nachteile:

There are quit a few function and fields that would be a lot easier if a lot more options/choices could be filled in with personal choice text, instead of making new boxes, and having to leave the old ones not used. Lot of functions could and should be attached to authority, so we can switch them of or on depending user or library user. It would also give more control and ease of use depending the needs of the company.

Anneleen C.
Food blogger in Belgien
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Really helps me to create and adapt recipes in no time and gain insights in my food cost.

5 vor 4 Jahren

Kommentare: It's saves time in the kitchen and you get to manage your kitchen in a second. The system covers all aspects that I need to manage.

Vorteile:

What I like most about this software is the easy user experience. Every button is self explanatory and all features are there for a reason. If something is not clear straight away, I can alway have a look at the large support page where everything is explained in detail or contact the support team. I feel like their customers are really their priority and they would do anything to please them. The software allows me to collect my existing recipes or to create new recipes easily. Thanks to the hardware combination, it's really easy to add a picture with every step of the recipe. This way, it's easy to turn the recipe sheet from words to images. The APIC Kitchen Manager also gives great insights in food cost calculations and even calculates the ideal selling price for the margin I want to achieve.

Nachteile:

It might take some time to transfer all your existing recipes into the software, but the team helps you transitioning. Also, after spending a little bit of time on the transition, it saves you a lot of time afterwards.

Justine F.
Finance Manager in Belgien
Gastgewerbe, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

MTM x Apicbase

4 vor 9 Monaten

Kommentare: Zorgt voor duidelijk overzicht tussen bestellingen, management, beheer foodcost en verbruik van materialen.
Vlot pakket, goeie evolutie, sterke software.

Vorteile:

Aankoopmodule, prijsanalyses en stockbeheer

Nachteile:

Niet altijd even vlotte koppeling tussen prijsbeheer en wijzigingen / Als je iets wilt aanpassen in de software, moet je meteen heel veel knopjes aanklikken / Ook nog veel zaken die vlotter en makkelijker zouden kunnen, zoals een duidelijker dashboard met de bestelmodules (en leveringstatus). Ook makkelijkere zoekfunctie in bestellingen ... Lijst met voorstellen is vrij lang ;-)