Was ist Tyk?

API-Management-System für Prototyping, Entwicklung, Versionierung und Verwaltung von APIs.

Tyk – Details

Tyk Technologies

https://tyk.io

Gegründet 2014

Tyk – Kostenübersicht

Tyk bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Tyk ist ab 450,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

450,00 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Tyk Funktionen

API Software
API-Design
API-Lebenszyklusmanagement
Analytik
Bedrohungsschutz
Dashboard
Entwicklerportal
Test-Management
Verkehrskontrolle
Versionskontrolle
Zugriffskontrolle

Tyk – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 8 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,8/5
Benutzerfreundlichkeit
4,2/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
4,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,6/5
Bakare E.
DevOps Engineer
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.6.2019

"API Gateway on Tyk"

Vorteile: Easy integration with cloud providers like kubernetes
Good documentation for quick starts
Ability to run on-prem easily

Nachteile: Nothing was wrong with the software during my usage

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.6.2019
Alexander S.
Engineering Manager
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.5.2020

"An easy to use, adaptable API Management solution"

Kommentare: It's been great working with them and their team. I appreciate how responsive they are to feature requests and have seen a number of issues/gaps we've seen addressed. Our integration with Tyk has been an overall positive experience.

Vorteile: The initial integration of the Hybrid Cloud option into our product was seamless and the migration of our existing API users straightforward. From a cost and functionality standpoint, Tyk was an easy choice and seems suited to many different deployment environments. The UI and dashboard is beautiful and easy to use/navigate. Their customer support is top notch as well.

Nachteile: The documentation for the APIs we needed for our use case were difficult to navigate and sometimes had gaps that required iteration with their technical team (though they were very responsive). At the time of our initial integration, it was not possible to programmatically pull usage statistics out of Tyk through public APIs, though I believe that has since been improved.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.5.2020
Peter K.
Principal R&D Engineer
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.5.2020

"Nice solution but a bit pricey"

Kommentare: Tyk provides a nice solution for handling authentication between microservices.

Vorteile: Initial setup took a while to get right. Once running it is fairly easy to maintain and update via the user interface.

Nachteile: We started with the free plan and later upgraded to the pro plan. The tier definitions have changed and the prices are now quite high for our scenario.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.5.2020
Ronald U.
Manager - Intelligence and Forensics
Essen & Trinken, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.4.2020

"Love the product and where it's going "

Kommentare: I love the product. It's really well built and the cost makes sense for our scale. All the issues I have with the software, are about polish. As you grow and expand your customer base, these are things to work on. They don't' detract from the value of what the tool does and where it's going.

Vorteile: The product is just works. We've never had an uptime issue or weird application issues. The concepts behind the tool are solid. The framework for it also solid.

Nachteile: There are a lot of parts and pieces to Tyk. I understand the need to break things part, but still to this day we haven't gotten Active Directory logs for the dashboard working. The tool was built for developers in mind, but not always for backend teams who are more focused in deploying applications and less in how they work. Documentation needs some love, it feels like there are more than a few versions and types. hard to work out what to do at any given moment. Also feels like I can never what options exist in the config. No single source of what things I can do.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.4.2020
Alik L.
Engineering Manager, DevOps
Medienproduktion, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.5.2020

"Minneapolis StarTribune Review"

Vorteile: The functionality of the software accomplishes what we intended to do. We use Tyk as an API between our mobile application and our content management solution. The Tyk application ran seamless for years and the only time we needed to worry about it was when our license expired. Customer support did a great job of helping us out when we needed them.

Nachteile: There has to be a better solution when it comes to notifying customers when their license is set to expire. Ours expired unbeknownst to us until we had found out in the middle of an outage.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.5.2020