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SAP Business Planning and Consolidation

SAP Business Planning and Consolidation

Was ist SAP Business Planning and Consolidation?

Unternehmensplanungs- und Konsolidierungslösung, die Tools für Finanzplanung, Budgetierung, Szenarienplanung, Konsolidierung und Zusammenarbeit bietet.

Wer verwendet SAP Business Planning and Consolidation?

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SAP Business Planning and Consolidation

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4,4 (20)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
2
Keine Integrationen gefunden
3,8 (20)
3,9 (20)
4,3 (20)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
150.000,00 $
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
160
76
4,5 (72)
4,6 (72)
4,8 (72)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

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Am besten bewertete Funktionen
Finanzberichterstattung
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Xero
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Daten
Produktkennzeichnung
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QuickBooks Online Advanced
Am besten bewertete Funktionen
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Gewinn-und Verlustrechnung
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Deltek Vision
Am besten bewertete Funktionen
Kontaktmanagement
Kostenverfolgung
Zahlungsabwicklung
Sage Intacct
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Import / -Export
Datenextraktion
Gewinn-und Verlustrechnung
Sage 100
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Finanzberichterstattung
Hauptbuch

Bewertungen über SAP Business Planning and Consolidation

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
3,8
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
60%
4
25%
3
10%
2
5%
Jigyasa
Jigyasa
SAP Consultant in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

SAP BPC - Planning and consol solution

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

SAP BPC is great tool for Consolidation , planning & budgeting. It provides feature for statutory and management consolidation. It provides excel based reporting as well. It can be integrated with SAP and non SAP systems. We can customise our solution in BOc based on business needs.

Nachteile:

It have performance issue with massive data and poor database. Non- HANA database have low performance.

Peter
Safety Coordinator in UK
Lebensmittelproduktion, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Implementation and daily use of SAP for management of manufacturing resources

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

The software can be used to account for every individual material/resource that is used in a manufacturing process. It offers true end-to-end cost control. I was a member of the team that implemented SAP on a local level at manufacturing sites, training people who would be front-line users in a manufacturing environment. Since then I have worked in local management, where my responsibilities would include reconciling and consolidating material use on SAP software.

Nachteile:

Implementation of SAP for a large business must be done to an exceptionally high standard. Many businesses are likely to underestimate the amount of discipline and attention to detail that is required in the roll-out of this sort of high level ERP software. Mistakes that are made at this early stage will create long lasting snags that in my experience have taken up to 3 years to iron out. I should add that my organisation did also require a lot of custom features to be set-up which is likely to have been a contributing factor to the difficulties we experienced.

Matthew
Demand Planner in USA
Bau, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Legacy tool

3,0 vor 4 Jahren

Kommentare: The planning capability provides additional value to our supply chain

Vorteile:

All of our systems are integrated to feed into this system. It is sort of our one stop shop when it comes to Supply Chain planning.

Nachteile:

The user interface seems outdated. The functionality is confusing for beginners and we have to spend a lot of time training new employees.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Öl & Energie, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A scalable and robust Planning and Consolidation Tool

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall it is used as a critical application on top of SAP or multiple ERPs for Corporate Reporting, Financial Planning and Consolidation.

Vorteile:

Ease of use by finance community with XL friendly add-on; multi dimensional cubes ease the reporting capabilities; built in etl tool helps to connect with any system through flat file, with automation of data loads through scheduling.

Nachteile:

DO not have built It reporting solution other than Analysis for Office (Excel based tool), need to buy additional SAP products like Analytics Cloud for visualization.

Richard
Business Analyst in USA
Staatsverwaltung, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

SAP Business Planning & Consolidation (formerly OutlookSoft)

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: I was the administrator, so I would do the installation and the business owner would do necessary training.
Coming from an accounting background I was able to give guidance on setting up hierarchies in the Chart of Accounts (COA) which was helpful to some of the managers using the software. I supported everyone form the analysts to Vice Presidents

Vorteile:

This was very easy for the users to learn. This product has an Excel interface so everyone was pretty comfortable using this application. When I needed to call support, they were fantastic and went above and beyond. They walked me through an install in our test environment (all hours).

Nachteile:

It is necessary to copy off old structures. At my company, the structure would change almost every year (Having the US divided up into 6 segments, then 4 then 5). This made it a bit cumbersome when comparing different structures