SAP Business Planning and Consolidation

Was ist SAP Business Planning and Consolidation?

Unternehmensplanungs- und Konsolidierungslösung, die Tools für Finanzplanung, Budgetierung, Szenarienplanung, Konsolidierung und Zusammenarbeit bietet.

Wer verwendet SAP Business Planning and Consolidation?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Wo kann SAP Business Planning and Consolidation bereitgestellt werden?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Über den Anbieter

  • SAP
  • 1999 gegründet

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

SAP Business Planning and Consolidation Kosten

Startpreis:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt
  • Keine Gratisversion

SAP Business Planning and Consolidation bietet keine Gratisversion. Die kostenpflichtige Version von SAP Business Planning and Consolidation ist ab N/A verfügbar.

Über den Anbieter

  • SAP
  • 1999 gegründet

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

SAP Business Planning and Consolidation – Videos und Bilder

Kosten ähnlicher Produkte wie SAP Business Planning and Consolidation vergleichen

SAP Business Planning and Consolidation

N/A
Kostenlose Version
Gratis Testen
150.000,00 $
Kostenlose Version
Gratis Testen
475,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen

SAP Business Planning and Consolidation Funktionen

  • Budgetierung/Prognosen
  • Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)

Alternativen für SAP Business Planning and Consolidation

Eine bessere Möglichkeit, Ihr gesamtes Unternehmen zu geringen Kosten und auf globaler Ebene zu verwalten.
Die führende cloudbasierte Buchhaltungs- und Finanzmanagementlösung auf der Salesforce-Plattform. Für SALESFORCE-KUNDEN mit mindestens 100 MITARBEITERN entwickelt.
Abschlussmanagementsoftware, die von Buchhaltungsunternehmen für Buchhaltungsunternehmen entwickelt wurde, um Abschlüsse schneller und genauer durchzuführen.
Toma el control de las finanzas de tu negocio. Software pensado para la gestión o administración financiera, fácil y simple de usar.
On-Demand-Business-Lösung zur Vereinheitlichung und Optimierung des Kerngeschäftes für mittelständische Unternehmen.
Cloud-based performance management tool that streamlines processes across budgeting, forecasting, planning, reporting, and more.
MYOB Advanced business management software is tailored to mid-sized businesses & integrates real-time data across your entire business.
Die FP&A-Plattform von Cube wurde von Finanzteams für Finanzteams entwickelt und bietet dir einen 360-Grad-Überblick über dein Unternehmen – über die Vergangenheit, die Gegenwart und die Zukunft.
Intelligente Cloud-Buchhaltungs- und Konsolidierungssoftware mit Geschäftsanalysen, Cashflow-Prognosen und -Verwaltung und Budgetierung.
Die LucaNet-Softwarelösungen vereinfachen die Arbeit in Ihrem Finanzteam. Unser Antrieb ist es, die intelligentesten Lösungen zu finden – von Finanzexperten für Finanzexperten.
Die nächste Generation eines PSA-Tools. Komplettes professionelles Services Automation-Paket für Software- und Service-Unternehmen.
Automated cash flow control and forecasting software. Real-time banking synchronization. Helping CEOs and CFOs.
Mercur Business Control bietet nahtlose Einblicke in das Leistungsmanagement. Mehr Zeit für Umsatzsteigerung, die bei der Erfassung von Zahlen eingespart wird

Bewertungen über SAP Business Planning and Consolidation

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
3,5
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
53%
4
27%
3
13%
2
7%
Jose alejandro C.
Jose alejandro C.
Consultor SAP Basis Netweaver in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

I've been working for over a year with it and its heavy, but good application for consolidate.

5 vor 4 Jahren

Kommentare: A lot of work, but also so much knowledge, its important keep it clean, so directors and managers can have the information on time.

Vorteile:

In my experiencie with this software SAP BPC, its good, i've been working over a year with it, We do use it for consolidate more than four productive systems, with over 15 Terabytes of data, and it works very well, if gives important information for managers gerencial reports, its a necesarry product software for big enterprises.

Nachteile:

This BPC uses in extractions and consolidation, a big amount of red connection, sometimes it uses whole red link, and it need good resources of the computer, ram memory and disk size.

Verifizierter Rezensent
Business Process Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Öl & Energie, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A scalable and robust Planning and Consolidation Tool

5 letztes Jahr

Kommentare: Overall it is used as a critical application on top of SAP or multiple ERPs for Corporate Reporting, Financial Planning and Consolidation.

Vorteile:

Ease of use by finance community with XL friendly add-on; multi dimensional cubes ease the reporting capabilities; built in etl tool helps to connect with any system through flat file, with automation of data loads through scheduling.

Nachteile:

DO not have built It reporting solution other than Analysis for Office (Excel based tool), need to buy additional SAP products like Analytics Cloud for visualization.

Matthew C.
Demand Planner in USA
Bau, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Legacy tool

3 vor 3 Jahren

Kommentare: The planning capability provides additional value to our supply chain

Vorteile:

All of our systems are integrated to feed into this system. It is sort of our one stop shop when it comes to Supply Chain planning.

Nachteile:

The user interface seems outdated. The functionality is confusing for beginners and we have to spend a lot of time training new employees.

Richard C.
Business Analyst in USA
Staatsverwaltung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

SAP Business Planning & Consolidation (formerly OutlookSoft)

5 letztes Jahr

Kommentare: I was the administrator, so I would do the installation and the business owner would do necessary training.
Coming from an accounting background I was able to give guidance on setting up hierarchies in the Chart of Accounts (COA) which was helpful to some of the managers using the software. I supported everyone form the analysts to Vice Presidents

Vorteile:

This was very easy for the users to learn. This product has an Excel interface so everyone was pretty comfortable using this application. When I needed to call support, they were fantastic and went above and beyond. They walked me through an install in our test environment (all hours).

Nachteile:

It is necessary to copy off old structures. At my company, the structure would change almost every year (Having the US divided up into 6 segments, then 4 then 5). This made it a bit cumbersome when comparing different structures

Bastián M.
Bastián M.
Industrial Engenieer in Chile
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Tiefbau, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

First steps

4 letztes Jahr

Kommentare: I had a SAP course at the university, where I learned to use the basic modules. The truth is that despite many times I followed the detailed instructions of the processes, they came with errors that I had to look for in the SAP forums because the program did not provide clear information regarding the error. It should be noted that the errors were due to settings that came by default. As in the previous section, my suggestion is clear, I think it should have a quick access line to show the information by areas, on a single page, which can be configured with the user, with their processes that are contiguous , in such a way that when carrying out an iterative process, it is already predefined by the user. In addition, I suggest enhancing the error messages with a hyperlink that allows you to direct to the source of the error.

Vorteile:

What I liked most about the software is its security, not only in terms of the protection of information, but also the alteration of it, the fact that the records cannot be altered, it allows to maintain a clear and well-defined transaction history.

Nachteile:

What I liked the least is its complexity, to use it, I learned a lot of quick access codes and thus develop my work well, but there are operations that complement each other too well not to be carried out in a single process and not several of them. In addition, although the errors show a description of the possible problem, there are situations where they are not justified, errors appear due to minimal details, which the program should show a quick access to be able to edit them. An example of this is when a material is poorly defined.

Software gefunden in