Wir helfen Unternehmen seit 18 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist TravelPerk?

Die Lösung macht das Buchen von Geschäftsreisen einfacher, schneller und billiger und sorgt dafür, dass Reisende sich sicher und wohl fühlen, während sie Unternehmen die nötige Kontrolle gibt.

Plane jeden Aspekt einer Reise von einem Ort aus – lege einfach Richtlinien fest, verwalte Rechnungen, verlange Mehrwertsteuer zurück und verfolge Ausgaben. Spare bis zu 30 % dank beispielloser Reiseoptionen und Preise.

Bei Problemen antwortet das 7-Sterne-Kundenbetreuungsteam in nur 15 Sekunden.

3.000 Unternehmen haben sich für TravelPerk bereits entschieden.

Auf was wartest du? Buche eine Demo.

Wer verwendet TravelPerk?

TravelPerk ist die ideale Lösung für Unternehmen jeder Größe, um ihre Reisebedürfnisse mühelos an einem Ort zu verwalten und zu buchen. Kein Wunder, dass sich bereits 5000+ Unternehmen wie Uber, Revolut oder Wise für TravelPerk entschieden haben.

Wo kann TravelPerk bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • TravelPerk
  • Ansässig in Barcelona, Spanien
  • 2015 gegründet

Support für TravelPerk

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 242 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch

TravelPerk Kosten

Startpreis:

0,00 €/Monat
  • Keine kostenlose Testversion
  • Keine Gratisversion

TravelPerk bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von TravelPerk ist ab 0,00 €/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • TravelPerk
  • Ansässig in Barcelona, Spanien
  • 2015 gegründet

Support für TravelPerk

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 242 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch

TravelPerk – Videos und Bilder

TravelPerk Software - 1
TravelPerk Software - 2
TravelPerk Software - 3
TravelPerk Software - 4
TravelPerk Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu TravelPerk
TravelPerk Software - 1
TravelPerk Software - 2
TravelPerk Software - 3
TravelPerk Software - 4
TravelPerk Software - 5

TravelPerk Funktionen

  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Compliance Management
  • Dashboard
  • Drittpartei-Buchung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erstattungs-Management
  • Ertragsmanagement
  • Genehmigungs-Workflow
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kosten-Kontrolle
  • Kostenverfolgung
  • Management von Beschränkungen
  • Mehrere Währungen
  • Online-Buchung
  • Reiseplan erstellen
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Richtlinien Managemen-
  • Self-Service Portal
  • Zahlungsabwicklung
  • Zentrales Reservierungssystem

Alternativen für TravelPerk

TripActions ist eine führende, cloudbasierte T+E-Plattform, die branchenführende Technologie mit herausragendem Reisebüroservice kombiniert.
Webbasierte Lösungen für Hotel- und Flugbuchungen zur Verwaltung des gesamten Reservierungsprozesses von der Suche bis zur Zahlung und endgültigen Buchung.
Mit BizAway haben Unternehmen ihre Geschäftsreisen unter Kontrolle und können ihre Ressourcen dank einer intuitiven Nutzeroberfläche optimieren. Erfahre mehr über BizAway
SAP Concur führt dich über die Automatisierung hinaus zu einer vollständig vernetzten Ausgabenmanagementlösung, die mit deinem Unternehmen wächst.
Die Travel Management Lösung von Lanes & Planes: Ein Portal für alle Geschäftsreisen, Mobile App, Rollenmanagement & Belegverwaltung. Erfahre mehr über Lanes & Planes
Die Zahlungsplattform für Reiseveranstalter. Elegante Präsentation. Einfach zu verwendendes Buchungssystem.
Unterstütze das Wohlbefinden deiner Reisenden. Verwalte Risiken. Maximiere die Einsparungen.
cytric Travel & Expense vereinfacht die Geschäftsreisen deines Unternehmens, sodass du deine Reiseausgaben einfach kontrollieren kannst.
Cloudbasierte Reisemanagementsoftware, die Reiseveranstaltern und DMC-Unternehmen bei der Bewältigung von geschäftlichen Herausforderungen hilft.

Bewertungen über TravelPerk

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
81%
4
14%
3
1%
2
1%
1
2%
Kelsi
Kelsi
Accounting Project Manager
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Tierarzt, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Best Travel booking tool out there!

5,0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Florian
Service Manager in Österreich
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Teuer und Unflexibel

1,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Geldvernichtungsmaschine im großen Stil, vor allem in unserem Bereich die wir hunderte Reisen pro Jahr planen und durchführen

Nachteile:

sehr schlechter und inkompetenter Telefonsupport, Lange Wartezeiten auf dringende Anfragen. TEUER und UNFLEXIBEL. unter dem Strich, unbrauchbar für Business-Trips

Mario
Local Operation Spezialist in Deutschland
Automotive, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

super einfach und super schnell

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Ich finde auch gut das auf persönliche wie zum Beispiel reisen mit Hund berücksichtig wird

Vorteile:

das es leicht zu bedinen und verständlich ist

Nachteile:

gibt keine nachteile. Mir fallen keine ein

Daniele
Daniele
ICT Infrastructure specialist in Italien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Immobilien, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great tool, great support

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: overall the tool has been a great discovery, i think is one of the best platform for travel management, and the in depth analytics allow for an efficient cost control

Vorteile:

the tool is very easy to use both from admin and user side, but the customer support is the real deal here. Both the commercial and the technical support available from the platform are irreplaceable

Nachteile:

sometimes travels failed to be completed due to seats being already taken, is a minior issue but one i hope travelperk will be able to fix soon

Fernanda
Travel Coordinator in Brasilien
Telekommunikation, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

First impressions

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: For the user, the tool is very intuitive, great usability, very easy to use without training.For the travel manager, the tool has many configurable policies that guarantee control and compliance.Customer care service is fast and efficient.

Vorteile:

intuitive, great usability, control, autonomy, customer care service is fast and efficient.

Nachteile:

The only item missing is the travel insurance offer.

In Betracht gezogene Alternativen: Navan

Gründe für den Wechsel zu TravelPerk: Fee price, no implementation/etc cost and service in my native language by the TravelPerk Account Executive during the RFP process.

Joanne
Joanne
Allied health in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gesundheit, Wellness & Fitness, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

complete waste of money

1,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Awful

Vorteile:

I have paid for what I was told was a weeks accommodation at a range of hotels but I can’t get a location nor dates and the deal offers 3 days only. Not what was advertised. Also boho cruises are few and impossible to get, especially for front line staff when leave is not flexible. A complete waste of time and money.

Nachteile:

Can’t even use the money I have paid, feels like a scam

Fraser
Head of Operations in UK
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Has taken a lot of pain out of corporate travel but can still be improved

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Customer service has been fantastic since the beginning - our sales rep [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was fantastic and helped us loads during setup and since then 99% of CS reps have been superb at solving problems fo us

Vorteile:

Product is very intuitive for travellers to book travel that is within the companies budget and travel programme. The approval flow is extremely simple and centralised billing is super easy. The concierge service is great

Nachteile:

The lack of flexibility can be super annoying. On the premium feature it is setup so that TP get as many premium fees as possible so if you are booking a trip for 3 people and some need train travel to the airport and some don't you need to make a separate booking. Or if they are not doing the exact same nights in a certain hotel. I get why they do it but if TP really care for customer experience they will fix this (they are very adamant they won't be changing this)

In Betracht gezogene Alternativen: Navan

Gründe für den Wechsel zu TravelPerk: There is much of a muchness between them but the attention to the customer from TravelPerk was miles ahead

Mike
CEO in USA
Non-Profit-Organisation Management, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great!

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Ease of use, rapid deployment and integration, transparent pricing

Nachteile:

Not US focused, service reps often email pricing in foreign currency despite our account being USD.

Dana
Global HR operation Manager in Israel
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

goo intentions, could be better

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Our CS was really nice, tried to answer our problems, but the system itself wasn't good enough.

Vorteile:

It is easy to use when it come to pick your flight and book it.

Nachteile:

You can find flights in google and not in the system, which can give use loosing money. Costumer support was not good, very slowly and a lot of the time got an answer that nothing can be done.

In Betracht gezogene Alternativen: SAP Concur und Navan

Warum TravelPerk gewählt wurde: exploring another system, got it without any cost for a trail period, they improved the system for us always and very fast.

Zuvor genutzte Software: SAP Concur und Navan

Gründe für den Wechsel zu TravelPerk: Israely start up, strong back of GBS system

Sara
Operations Specialist in Spanien
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Travel Management tool and agency

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: In general terms I'm a common user, and I have to say that my experience during these 5 years is very positive. I have no complains about the user experience, the rates, the customization, the support team. I booked trips for individual employees, groups and myself, and the experience has been always positive.

Vorteile:

The user experience is very positive: the navigation, the steps when you create an event, a trip, when you invite a new user or archive an old one. Is very easy to complete your settings and deploy your company policies and approval steps.There's a special kudos for the support team: changes, cancellations, time modifications, dates, upgrades... all these are very common, but the support team is always there to help you by chat, by email and they always have a solution.

Nachteile:

Basically, there's nothing to complain about. THe product is always growing, the product team is available to receive comments and chat about new features and impressions. Your agent manager is available 100% and you can ask all that you need.

Kinen
Invest in Island
Kapitalmärkte, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Easy to use and excellent customer service

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: The prices are very, very excellent, and I love their treatment and customer service. I am very satisfied with them

Vorteile:

Prices are very reasonable, competitive with other companies. Customer service is excellent. I like to book with them for easy booking

Nachteile:

I will say frankly, and for myself, I did not find any negative

taher
khatib in Türkei
Luft- & Raumfahrt, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Very good rating

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Easy to review and use. Provides good services. trusted

Nachteile:

No negatives appeared. The app is excellent

Víctor
Víctor
CS Lead in Spanien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Personalwesen, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best travel partner for our startup

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I used travel perk for several years. I was in charge of implementing it in my company and create the travel policies and self service process. Before that we used traditional agencies and we had 2 people fully focus on booking trips.
Once I implemented Travel perk we did a self service process and those 2 people were able to put their work on something more valuable

Vorteile:

Easy to use and deploy Easy for users to understand the tool Easy to set the travel policy Prices

Nachteile:

Maybe the billing section was not as good as other parts. For example, once we had credit in our favor but I was able to see how I was expending that credit and I had to ask the account manager all the time

In Betracht gezogene Alternativen: BizAway

Warum TravelPerk gewählt wurde: We wanted an efficient process for a fast growing company and travel perk allowed us to create a self service process

Gründe für den Wechsel zu TravelPerk: Reputation in spain

Katie
Vice President of Human Resources in USA
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great online travel tool!

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall, TravelPerk is easy to use and is fast and efficient. The follow up reminders for upcoming travel is also a great benefit!

Vorteile:

I find TravelPerks easy to use when booking travel for multiple people, or for trips that require multiple locations or services (such as hotels, transportation, etc)

Nachteile:

I have found that it occasionally difficult to compare flight pricing information across multiple airlines.

Lisa
HR Manager in USA
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Where are all the True Reviews? This site is a joke.

2,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We have had non stop issues.
Booking requests taking weeks to be confirmed.
Booked flights being canceled and receiving no notice from the Travelperk on need to change days.
Hotels being confirmed and paid for on the Travelperk end and not actually being confirmed our paid for by the 3rd party platforms like Booking, or Hotelbeds being used by TravelPerk.
Flight modifications request taking days to process.
Customer Service is basically worthless. I've had to hound our account rep to get anything resolved.

Vorteile:

The back end of setting up travel policies and tracking travel is decent.

Nachteile:

Too many to list. Trip confirmations have taken us up to 5 days to receive (that after hounding our server reps). Good luck getting help from a competent customer service rep if you have to modify a trip or if you have a issue like they never actually booked or paid for your hotel like they confirmed. This site has turned into a nightmare for our employee travelers and I would caution anyone considering. Their service is so unreliable and plain bad.

Albert
Group Technology Manager in Spanien
Konsumgüter, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great service - your travels will be 100% under control

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Spending very few time arranging perfectly my weekly trips is a huge advantage in terms of time and money for me and my company.

Vorteile:

The easiness of usage, from PC and mobile phone. So good to get such a quick flights overview, combined with a real time booking for cars and hotels as well. Good also that all loyalty cards/numbers area automatically loaded!

Nachteile:

Perhaps more reaction from customer service by suggesting other routes once you have a massive delay/situation on a flight

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Easy to use tool

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I really like how easy it is to to use. I need to use the phone app more, but as I have everything I need off the desktop version, I typically don't need to, but what I do like now is the app alerts me with gate information and reminders of flights/trips.

Vorteile:

With little training on the use, it was very easy to pick up the knowledge on how to use the TravelPerk tool. Easy to search for flights and hotels and keep track of my travel.

Nachteile:

I need to use the phone app more, but so far all features have helped manage my travel with ease.

Tomás
CFO in Italien
Informationstechnologie & -dienste, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great product

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Great experience overall

Vorteile:

We use the bookings feature and it is great and simple to use. Great searching capabilities, and integration with company policies and payment methods works fine

Nachteile:

Too many requests to rate the experience. I think one at the beginning and one at the end should be enough

Paula
Operations Support Team Leader in Portugal
Einzelhandel, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy and friendly system

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It is a pleasant journey, no stress

Vorteile:

The whole experience is easy with Travel Perk, the website is friendly and switch between search is quite easy, the offer given is also good, and the range of prices normally very good.

Nachteile:

Sometimes we need to refresh the system do not lose information, sometimes take a bit longer to confirm availability and right at the end of the process I need to refresh.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Smooth flight booking process

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

- Easy flight booking process - Flights sorted by the best ones - Filter flights by company policy - Flight check-in reminder

Nachteile:

- integrate with airlines to know the check-in status, and display this status and check-in data in TravelPerk - maybe adding some resources about the flight process (allowed bag weight, online check-in process, general guidelines for first-time travelers) would be great, this will make the user doesn't need to navigate to the airline website.

Ivan
Technical Consultant in Kroatien
Computer-Software, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Tech. Consultant Review

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: My experience with TravelPerk until now is really good, as mentioned before it made my travel planning much more easy and relaxing.

Vorteile:

Made my business travel planning much easier on my own end and for the approval process to pass fluently.

Nachteile:

Not much that I didn't like. I'm just disappointed that some features like which airplane seat I'm going to sit on is being payed. Would be nice if it was free, although I'm not sure if that has anything to do with TravelPerk.

Nicolas
IT & Admin Coordinator in Belgien
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A tool so simple to use that you will never go back.

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Implementation has been easy and flawless. It has helped us manage our Travels and Expenses like never before. Great UI and really simple to use. Monthly invoices, good pricing and probably one of the best customer support out there.

Vorteile:

UI is beautiful you can tell how much work has been put into their web interface and the simplicity of booking trips is stunning.

Nachteile:

Sometimes, their suppliers (Hotels) will insist that you pay your room before leaving although it has been paid already. Adding a function in the APP/ confirmation E-mail with the voucher so you can show it to the hotel would be perfect.

Rachana
Senior Data Scientist in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Ease and user friendly

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Its all in one platform to aid business travel plans with simplify and straight forward approach

Vorteile:

convenient way of booking travel plans and payment is direct.

Nachteile:

less attractive and no coupons or discounts. Sometimes the credit cards expire facing issues to employees.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good efficient service

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Very useful efficient and timely service.

Vorteile:

Ease of use. I use the service for business and rotation travel. Every time its been my service of choice.

Nachteile:

None. I found the site clean and clear to use.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Travel booking

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

I used to book my flight tickets to switzerland and was all very easy

Nachteile:

Train tickets could include maps and routes in a google maps fashion

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Personalbeschaffung & -besetzung, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Highly recommended

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

- Easy to use, new users can use it without complex training. - It integrates with the existing flow and adapts to the existing needs. - It can be accessed from multiple platforms.

Nachteile:

- There is no search by airport acronym. - The home page is too simple and lacks a section for alerts or important information. - The home page could have links to quick help, FAQ or similar.