Was ist Fullbay?

Fullbay ist für Schwerlastgeschäfte geeignet. Die Software hilft Werkstätten, schneller Rechnungen zu erstellen, technische Profis effizienter einzusetzen, jedes Teil zu berechnen, Kundenservice mit einem Kundenportal zu verbessern und hilft dir, deine Wochenenden frei zu halten. Das Tool ist cloudbasiert und funktioniert auf jedem Gerät, das mit dem Internet verbunden ist, mit kostenlosen Upgrades und unbegrenztem Support. Mit Fullbay siehst du Echtzeitstatistiken, musst dich nicht um alle Details in der Werkstadt kümmern und kommst bei der Rechnungsstellung nicht mehr in Verzug. Fullbay speichert eine vollständige Rechnungshistorie für jede Einheit. Fullbay – für eine effizientere Werkstatt.

Wer verwendet Fullbay?

Schwerlastlastwagengeschäft, Dieselreparaturwerkstätten, Fuhrparkmanagement, Feuerwehrauto-/Krankenwagen-Reparatur, landwirtschaftliche Ausrüstung – jede Werkstatt, die spezifische Dienstleistungen für ihre Kundendatenbank bereitstellen muss, ist mit Fullbay gut beraten.

Wo kann Fullbay bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Fullbay
  • Ansässig in Phoenix, USA
  • 2013 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Neuseeland, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Fullbay
  • Ansässig in Phoenix, USA
  • 2013 gegründet
  • Telefon-Support
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Sprachen

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Fullbay – Videos und Bilder

Fullbay Software - 1
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Videos zu Fullbay
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Fullbay

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149,00 $/Monat
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Nicht verfügbar
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Fullbay Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Arbeitskostenberichte
  • Arbeitslohntarife
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Daten
  • Fahrzeug-Management
  • Fahrzeug-Nachverfolgung
  • Fahrzeuginformationen
  • Für mechanische Ausrüstung
  • Gerätenachverfolgung
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kontakt-Datenbank
  • Kostennachverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mobiler Zugriff
  • Nachverfolgung der Einzelteile
  • Rechnungsmanagement
  • Reparatur-Nachverfolgung
  • Sicherheitsmanagement
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verkaufspunkt POS
  • Verwaltung von Einzelteilen
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung

Alternativen für Fullbay

Windowsbasierte Flottenmanagementlösung, die Unternehmen mit Funktionen wie Berichterstattung, Analysen, Dashboards, Warnungen und mehr unterstützt.
Führe mit BigChange, dem 5-in-1-System für Auftragsverwaltung, ein produktiveres, effizienteres und profitableres Serviceunternehmen.
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb rationalisieren und den Gewinn steigern können.
Cloudbasiertes CMMS, das Arbeitsaufträge und Gebäudemanagement optimiert. Erstelle Projekte, weise Arbeitsaufträge zu und verwalte Anlagen.
Eine Business-Software, dafür entwickelt, die Produktivität und Effizienz deiner Außendienstmitarbeiter zu erhöhen, indem dein Büro papierfrei gemacht wird. Erfahre mehr über FIELDMOTION
Eine einfach zu bedienende, mobile Wartungssoftwarelösung, mit der du Anlagen, PMs, WOs und mehr einfach verwalten kannst.
Deine Angebote, Rechnungen, Einkäufe und mehr in einem System. Bürozugriff und App, elektronische Formulare und Zertifikate. 30 Tage kostenlos testen.
Gerätewartung, Flottenmanagement, Versandplanung, Zeitmessung, Echtzeitberichterstattung, Cloud- und Offline-Fähigkeit.
Orderry wurde für Reparaturwerkstätten und lokale Unternehmen entwickelt. Auftrags- und Reparaturverarbeitung, Analyse und Berichterstattung in einer einzigen Oberfläche. Erfahre mehr über Orderry
Die Software-Suite eignet sich für Hersteller, Flottenbesitzer und Logistikunternehmen, auf der Suche nach einer kompletten Unternehmenslösung.
Open-Source-Set mit integrierten Geschäftsanwendungen für CRM, POS, Website, eCommerce, Vertrieb, Buchhaltung, Lager, HR, Projekt und Marketing. Erfahre mehr über Odoo
Die Arbeitsauftragslösung organisiert Serviceanfragen, plant wiederkehrende Aufgaben, verfolgt Ressourcen, Zeit und Materialien und bietet Berichterstattung.
Aladdin ist eine cloudbasierte Asset-Lifecycle-Management-Lösung, mit der du Kosten sparen und die Lebensdauer deiner Assets erhöhen kannst.

Bewertungen über Fullbay

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
76%
4
21%
3
1%
2
2%
Stephen
Stephen
CFO / Co-Founder in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The "Best" heavy duty repair shop software on the market.

5,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

The founders and their team are completely committed to providing the ''very'' best software to the heavy duty diesel truck,trailer,reefer repair shops. There isn't any other software on the market that can compete with the features and functionality of Fullbay. From the software layout, to the real time invoicing, real time stats on every job which include technician performance, the profitability on labor & parts, to the complete step by step visibility of jobs by everyone including the customer. This software is a game changer for those companies that are ready to take their business and customer experience to the next level. "The very best feature for me personally, is the ability to login anytime from just about anywhere and see own my company is performing!"

Nachteile:

If I had to say something here, it would be that i would like to see the reporting capabilities to be more robust, but this is just my opinion of course.

Russ
IT/Projects in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

An invaluable addition to our bucket

5,0 letztes Jahr

Kommentare: The biggest benefit from Fullbay is the ability to go from 3 office folks typing invoices all day every day to put out perhaps 80-100 invoices daily to going to well over 150 invoices daily with one person reviewing and forwarding the invoices. The customers like the accuracy and immediate billing we can provide. Any outstanding bills can be easily reviewed and followed up on.

Vorteile:

The ability to shift invoice creation away from paper work orders to field techs getting their actual input without the need to interpret what the may or may not have meant. The learning curve for techs was short and easy for even our most tech challenged mechanics. We would not be where we are today without fullbay.

Nachteile:

Overall Fullbay covers all bases in our approach to customer service. Some of the reporting is a bit short on the tech side but I find it very hard to find fault with the product.

Antwort von Fullbay

letztes Jahr

Russ, we truly appreciate this review. Thank you! We are happy to hear that your techs are easily learning how to use Fullbay and that you were able to trim down on office time reviewing invoices. That is great! Also happy to hear that your customers love Fullbay too. We are grateful for your business, thank you.

Cody
owner in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Not Impressed

2,0 vor 2 Jahren

Kommentare: None, after a week of signing up found out I was going to have to spend alot of money to get my data moved in order to even use the software. I do not reccommend Fullbay to anyone, I'll tell all my Independent Truck Repair Group friends as will as HDA truck pride TSE's that they should look elsewhere. I'm currently recommending Digital Wrench to those that ask.

Vorteile:

I liked that it is internet based and can be integrated with other softwares in addition to tracking time, inventory and various reports.

Nachteile:

Too expensive, Fullbay wanted to charge alot of money to start and then charge more to pull my old data over from our old program that did 80% of what Fullbay does with no monthly costs or fees. Seems like you get nickel and dimed with this software paying to add a user and everything you go to add costs more per month and results in a high monthly bill versus our other program that was paid for at a cost of less than $1000 for multiple computers.

Antwort von Fullbay

vor 2 Jahren

Thank you for your feedback and we are sorry to lose you as a valued customer of Fullbay. We strive to provide transparent pricing and the highest return on your investment with the platform. Some of the ways we do this are by not charging for core product enhancements or support, and not forcing shops into long-term contracts. While there are costs associated with transferring data from other systems, we offer free alternatives and work with shops if the cost is prohibitive. We are sorry to see you go and hope you will consider coming back to Fullbay in the future.

shelley
Office Manager in USA
Automotive, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Fullbay Has it All

5,0 vor 2 Monaten

Kommentare: It was very helpful in getting out Invoices thru email to customers directly. My customers really appreciated this feature too.

Vorteile:

I liked how the software tracks non inventory parts. Applying them directly to Invoices. If anything is returned that is all trackable. You are able to see that the part was sent back and credited. Very helpful with keeping track of Cores or any other returned parts.

Nachteile:

I had a hard time with the Inventory portion of this program. I can see where it would work great it just didn't for how large our Inventory is.

Antwort von Fullbay

letzten Monat

Shelley: Thanks for taking the time to review Fullbay! I'm glad we were able to help with your parts tracking and invoicing processes. We value your feedback about the challenges with using our software for your large inventory and will pass this onto our development team. We appreciate your business and enjoy having you as our customer!

Tylor
Parts Manager in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Couldn't do without

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Fullbay is fairly easy to learn and use on the surface. Which is good to get new people use to the system and allow them to begin using Fullbay from day one. Upon some familiarity to the program you can begin to run very specific reports and view metrics on parts margins, technician efficiency, and all sorts of revenue analytics. And for me specifically I reach out to support weekly with questions and ideas for improvements. They are great to work with, communicate updates as needed, and are very knowledgeable of the random things I'm looking for.

Vorteile:

The volume of reports available, level of detail that is accessible, and the capabilities of the program. Ease of integration into QB's and the addition of Motor to the program.

Nachteile:

Some of the larger reports takes a few seconds to generate (I know right). Along with sometimes to can get lost in the amount of data you can have access to.

Antwort von Fullbay

letztes Jahr

Tylor, thank you for leaving a review about Fullbay. We are happy to hear you are using the integrations at your shop! So glad to hear you found Fullbay easy to use and that you are taking advantage of our free, unlimited tech support. We appreciate your business and are committed to your success. Thank you!