K2

K2

von SourceCode Technology Holdings

Wer verwendet K2?

Große Unternehmen und Konzerne, die manuelle, zeitaufwändige Prozesse im gesamten Unternehmen automatisieren möchten.

Was ist K2?

Erstelle Prozessanwendungen, die Arbeitsabläufe automatisieren und dein Unternehmen mit K2, der intuitiven cloudbasierten Plattform für digitale Prozessautomatisierung, transformieren. Erstelle schnell ansprechende und
moderne Anwendungen, die Nutzer befähigen, Geschäftsprobleme zu lösen und die Kontrolle über Arbeitsabläufe zu übernehmen. Entdecke, was du erreichen kannst, wenn du Personal, Prozesse und
Anwendungen verbindest.

K2 – Details

SourceCode Technology Holdings

http://www.k2.com

Gegründet 1998

K2 – Kostenübersicht

K2 bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von K2 ist ab 12,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

12,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

K2 Funktionen

BPM-Tools
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Automatisierung von Geschäftsprozessen
Kollaboration
Management für Geschäftsrichtlinien
Prozess-Mapping
Prozessmodellierung & Design
Prozessänderung-Nachverfolgung
Visual Workflow Management
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Berichterstattung / Analyse
Code-Refactoring
Datenmodellierung
Debuggen
Einsatz-Management
Kompatibilitätstests
Mobile Entwicklung
No-Code
Quellkontrolle
Software-Entwicklung
Web-App-Entwicklung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Anpassbares Dashboard
Aufgabenmanagement
Automatisierung von Geschäftsprozessen
Compliance-Verfolgung
Dokumentenmanagement
Drittanbieter-Integration
Formularverwaltung
Grafischer Workflow Bearbeiter
Kalenderverwaltung
Mobiler Zugriff
No-Code
Workflow-Konfiguration
Zugriffskontrollen/Berechtigungen

K2 – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 25 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Verifizierter Rezensent
Design and Development Director
Finanzdienstleistungen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.3.2019

"Great Workflow Platform"

Kommentare: We have been K2 customers for almost 10 years now, and have been very pleased with the product. Moving to the Cloud offering has been an ideal transition for us.

Vorteile: The speed at which we can get workflows from design and testing in to production. The system is easy to use, and the feature set covers just about everything we are trying to accomplish.
The support team is great, and always very helpful.

Nachteile: Debugging workflows and SmartForms could use more descriptive, or even custom, error messages. Citizen developers are often overwhelmed by the more technical aspects of that process.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.3.2019
Bill I.
K2 / UIPath Developer
Versorgungsunternehmen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.5.2019

"K2 is THE clear choice for a workflow product"

Kommentare: I am not connected in any way to K2 .. I just use their toolset. I have been a contractor for a number of years using the K2 toolset and have had to contact K2 on behalf of many customers, to resolve issues etc. The K2 technical and business support is excellent. Whether it is a business or a technical question that you have, K2 respond quickly and effectively.

Vorteile: As a workflow tool, i cant ee anything else in the market that compares. The workflow functionality encompasses just about everything i have need in several years of usage. Couple the workflow with the integrated forms (user screens) functionality and you have a great product set that can also integrate with just about any other product - out of the K2 box. Add SQL Server and PowerBI - and you have a product set that you can satisfy nearly any business application requirement that is given to you. You worry about scalability with alot of the drag and drop tools, but K2 perform excellently, running 1000s of workflows a day and hundreds of users on K2 'Smartforms' You can create 'wizard' type applications with Next, Next Next clicks .. or you can build your application from scratch. K2 Support is Excellent! very responsive, and they see the issue through to resolution. I have used the K2 toolset for several years with many different customers it is a great toolkit for use throughout all areas of a business.

Nachteile: I would like to see a community version of the product launched, that allows anyone to use the product for free for educational and small businesses. Bring more people into the K2 world, its good software, make it more available.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.5.2019
Verifizierter Rezensent
Head of Development
Staatsverwaltung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.4.2019

"K2 experience 2 years on"

Kommentare: We jumped into the K2 world with both feet, and did not make irt easy for oursleves by having our first app as a significicantly complex app. This has contributed to some of our issues - but K2 does have architectural issues that we hope will be addressed in 2020 releases.

Vorteile: Low code approach > Productivity
Number of integrations out of the box > Productivity
K2 people and support received

Nachteile: lack of support for CI/CD
inability to have more than one instance (version) of an app on one server
performance can degrade quite quickly
the standard UI

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.4.2019
Manjit T.
Manager, web and applications
Hochschulbildung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.5.2019

"Excellent product"

Kommentare: The benefits of using K2 have been different for different units within the University. Some users feel that they saved money on other software purchased and others feel that they have robust and fill featured automation

Vorteile: K2 is a powerful and feature-rich software for automation through workflows. Several schools and departments at IU use K2 for custom workflows.

Nachteile: There is a step learning curve. Initially, some developers spent a lot of time figuring out the intricacies of the product, but after figuring out how to maximize results from these efforts, the developers have created some very complex workflows.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.5.2019
Sam U.
Programmer Analyst
Verteidigung & Raumfahrt, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.2.2019

"Robust, Flexible Development Platform"

Kommentare: K2 is a robust and flexible platform but there is a bit of a learning curve associated with the product. Much work has been done to improve this initial experience, especially in recent releases. The latest version of the product is a major step forward in this regard. Also, I have worked with several members of the K2 support staff. Most of the individuals I've encountered are very helpful and excellent at quickly identifying problems and solutions. Occasionally, I have had some lackluster experiences with support, but that is often due to an entry level technician not escalating an issue as quickly as I would like.

Vorteile: In a word, flexibility. This software is a great tool for end users in the business as well as IT professionals. The web based designer is very capable and the rules engine is powerful enough to rarely require custom solutions. The system is excellent with regard to 3rd party system integration and puts the power to develop custom solutions in the hands of more people. There also has been more attention paid to simplifying the administration of security within the system in recent releases. This should make it more practical to administer the platform for users throughout the enterprise to design/develop solutions.

Nachteile: There is the occasional error when developing workflows/integrating them with Smartforms which do not show up until deployment. These errors are not always intuitive to resolve, but I have never run into an issue that didn't have a resolution.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.2.2019