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Was ist OpsGenie?

Aufbauend auf Entwicklungs- und Betriebsteams in mehr als 2.500 Organisationen weltweit bietet OpsGenie Lösungen für das Alarm- und Bereitschaftsmanagement, mit denen Unternehmen effektiv auf ihre IT-/DevOps-Probleme reagieren können. OpsGenie befähigt Teams zur Entwicklung von Vorfallreaktionsplänen, zur Zusammenarbeit und Koordinierung der Reaktionsmaßnahmen und zur Analyse der Reaktionsfähigkeit. Erfahre, warum OpsGenie die am schnellsten wachsende Alert-Routing- und Incident-Management-Lösung auf dem Markt ist – www.opsgenie.com.

Wer verwendet OpsGenie?

Kleine, mittelgroße und Großunternehmen

OpsGenie Software - 1
OpsGenie Software - 2
OpsGenie Software - 3
OpsGenie Software - 4
OpsGenie Software - 5

Du bist nicht sicher, ob OpsGenie das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

OpsGenie

OpsGenie

4,7 (137)
11,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
56
36
4,3 (137)
4,4 (137)
4,6 (137)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
196
26
4,7 (202)
4,7 (202)
4,7 (202)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu OpsGenie

NinjaOne
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Warnungen/Eskalation
Splunk On-Call
Am besten bewertete Funktionen
Mobile Benachrichtigungen
Störfallmanagement
Warnungen/Eskalation
New Relic
Am besten bewertete Funktionen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Echtzeitüberwachung
Überwachung
PagerDuty
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Benachrichtigungen
Störfallmanagement
Vorfall-Berichterstattung
AppBase DCM & BPM Platform
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Kontaktmanagement
Workflow-Konfiguration
Pulseway
Am besten bewertete Funktionen
Mobiler Zugriff
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Server-Überwachung
HaloITSM
Am besten bewertete Funktionen
Störfallmanagement
Supportticket-Management
Vorfall-Berichterstattung
Onspring
Am besten bewertete Funktionen
Compliance Management
Risikobewertung
Sichere Datenspeicherung
HSI Donesafe
Am besten bewertete Funktionen
Asynchrones Lernen
Integrierter Autorensystem-Kurs
Zertifizierung und Lizenzierung

Bewertungen über OpsGenie

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
68%
4
31%
2
1%
Fernando
Fernando
Director of Infrastructure in Guatemala
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A most have

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: I've been a loyal customer of OpsGenie for almost three years now and I like to product so much that I wrote an integration with spring-boot-admin a year ago that now is used by many others. really great product

Vorteile:

I like the easy of use and most of all It never fails to deliver a message, Great UX and full of features

Nachteile:

I would like to have notification rules for how and when to receive some sort of events right now there is only one way of doing this but, that is something that would be ok to have but I'm very happy with the product

Joshua
Director, Product Operations in USA
Computer-Software, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

OpsGenie Journey

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We needed a way to monitor our infrastructure over the weekend without having to pay someone to physically sit in the building. So we first tried a company would would make a physically phone call to us when an alert went critical. Over time the problem with that was you had to employ a person to make that phone call and it was an expensive option as well. We needed a better ROI on what we were spending.

Vorteile:

Powerful tool to route alerts to different teams. (Phone, Text and Email) Setting up schedules and teams Cost is very affordable and you get economies of scale the more people you put on the account and begin using it.

Nachteile:

The filtering of who gets the alerts can be a bit confusing, it does take some time to get used to the setup and configuration of how they do things. I wish there was an official on boarding program. For example I would have like to have OpsGenie tell me, ok now that you are a customer and based on all the experienced we've gathered you need to do "10 things". Process items, procedures, best practices etc. Because we basically learned as we went and while the product was relatively easy to use it would have been nice to have that instruction at the beginning.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

For Alerting One Of The Best Tooling

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: For Alerting one of the better toolings, the integration possibilities with other monitoring toolings, we use NewRelic for incident management but OpsGenie has better alerting functionality

Vorteile:

Integration with NewRelic, Possibility to setup scheduling with users and escalations, Microsoft Teams webhooks integrations

Nachteile:

the user login, some fields for teams webhooks are not listed

Zach
Sales in USA
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Switched for different software

2,0 vor 2 Jahren

Kommentare: it was straightforward to use but ultimately went with something else

Vorteile:

we used this for our call line but have switched to a different provider

Nachteile:

it didnt ring in its own dedicated app and instead the normal phone settings

Serhii
Service Desk Analyst in Ukraine
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

OpsGenie - great Incident management utility.

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Compare to PagerDuty the product is really similar, works the same way, similar APIs and integration options. The interface is simple, user-friendly. Smartphone application works amazingly for ticketing system with sound notifications, SLA set up, and viewing during work is really convenient. Great product in general.

Vorteile:

Easy to use, friendly interface, great smartphone application available for Android and IOS, no delays when it comes to Incident management. Not really expensive compare to similar products, overall performance is very decent.

Nachteile:

No dark mode theme for Web or Smartphone versions, some things could be changed and misplaced differently in the interface for more convenient performance.