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Durchschnittliche Bewertung

47 Bewertungen
  • Gesamt 4.5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4 / 5
  • Kundenservice 3.5 / 5
  • Funktionen 4.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4 / 5

Produktdetails

  • Startpreis 795,00 $/einmalig
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Ja
  • Kostenlose Testversion Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • ManageEngine
  • https://www.manageengine.com/products/desktop-central/?utm_medium=ppc&utm_campaign=Desktop-Central
  • Gegründet 1996

Über ManageEngine Desktop Central

Eine web-basierte Windows-Desktop-Management-Software, die bei der Verwaltung von 1000s Desktops von einem zentralen Ort hilft. Es kann Desktops sowohl via LAN als auch via WAN verwalten . Es automatisiert regelmäßig durch einheitliche Konfigurationen wie Wallpapers, Verknüpfungen, Drucker usw. Desktop-Management-Aktivitäten wie Installation von Software, Patches und Service Packs, die Desktops standardisieren. Einfach ausgedrückt, es hilft Administratoren, ihre Windows-Netzwerke zu automatisieren, zu standardisieren, zu sichern und zu prüfen.

ManageEngine Desktop Central Funktionen

  • Aktivitäten-Protokoll
  • Anti-Virus
  • Anwendungssicherheit
  • Gerätemanagement
  • Unterschriften-Abgleich
  • Verhaltensbezogene Analysen
  • Verschlüsselung
  • Web-Bedrohungen verwalten
  • Whitelist / Blacklist
  • Compliance Management
  • Ereignisprotokolle
  • Fernzugriff
  • Hardware-Inventur
  • IT-Kostenplanung
  • Kapazitätsüberwachung
  • Korrektur-Management
  • Lizenzmanagement
  • Software-Inventar
  • Terminplanung
  • Überwachung der Benutzeraktivität
  • Kopierschutz
  • Lizenz-Nachverfolgung
  • Lizenzübertragung
  • Produktaktivierung
  • Test-Lizenz
  • Verwaltung von Knoten(punkten)
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Automatische Genehmigung
  • Automatische Patch-Implementierung
  • Automatische Scans
  • Benutzerdefinierte Patches
  • Compliance Management
  • Dashboard
  • Management des kompletten Netzwerks
  • Patch Test
  • Priorisierung von Patches
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Schwachstellen-Scannen

Die hilfreichsten Reviews für ManageEngine Desktop Central

Excellent product! Compared to other ME products also very few bugs. Support should be improved.

Bewertet am 7.12.2017
Philipp M.
IT Manager / Systems Engineer
Tiefbau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Huge time savings in supporting our end users!

Vorteile: - stable
- ease of use
- value for Money is excellent!!!
- covers (almost) all our endpoint management Needs
- steady improvement in functionality

Nachteile: Technical Support should be improved! The technicians seem very knowledgeable! Anyhow, I miss the personal contact to the Support engineers. I don't like how, in a Support session, the technician connects to my PC and starts clicking around and Chat through Notepad. Any other vendor's Support technician would give me a call and stay on the phone while Troubleshooting Problems. It's a great way to learn about the product for me, and for the technician it may also be usefull as I may help the technician by providing Details more easely. I think that it would improve the Support process drastically. I really dislike the way Support works at the Moment!

Excellent Product

Bewertet am 20.9.2018
Verified Reviewer
Director of Information Technology
Non-Profit-Organisation Management, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We're extremely happy with it. I'd not only buy it again but would recommend it to others and have done so.

Vorteile: We needed a product to apply patches to both Microsoft & 3rd Part products. Others we looked at were more expensive and not as feature rich. Desktop Central is excellent at what it does and the support team, normally accessed through chat, has been very good. It even has many features we've not taken advantage of yet but likely will in the future. However, we certainly have done more than just simple patching. We've used to to simplify group policy-like changes, restart all of our desktops on a schedule, apply started task changes, and so forth. We've been very happy with it. And it's very reasonanably priced in the marketplace.

Nachteile: Sometimes it's a bit difficult to navigate through all of the different options, but even when that's true the chat support is very good at assistance.

So many useful features that you don't get with a normal Windows Domain controller

Bewertet am 13.4.2019
Aaron W.
Systems Integrator
Verlagswesen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We use Desktop Central as it offers so many extra features, as I mentioned in my first paragraph. These features are really useful and save so much time.

Vorteile: There are so many useful features in Desktop Central. My favourite features are:
- Being able to remotely wake up and shut down computers
- Inventory history showing hardware changes
- Reports of which user logged onto which computers, which really helps find who works at which desk

Nachteile: The updating routine for getting the latest version of Desktop Central is very tedious, requiring a backup, shut down, downloading a file, and then manually running a patch installer. I would like to see an automatic updater, but perhaps it is for those who are very strict about software installations.

Very important and useful automation tool for IT.

Bewertet am 6.12.2017
Wilson C.
Dir of IT & ELV
Gastgewerbe
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It automates a lot of things that takes time to manually do it. In simple words, it saved enormous time, energy, money and definitely increase productivity.

Vorteile: Ease of use, available feature to monitor status of specific computer desktop, server and laptop. As part of my job, to ensure 100% software patches are applied and monitored this application is very important to me or must have.

Nachteile: Poor support, raised a simple recurring issue (which suddenly occured) but no sulotion even remotely checked and provided the logs but still no clear guidance on how to correct. We have software patches for some reason cannot be distributed to computer desktops. We can manully download from the server and iinstall manually with no issue.

The right tool for the job

Bewertet am 18.12.2018
Verified Reviewer
IT Manager
Luft- & Raumfahrt, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: You really only are as good as the tools you have available. This is one of the best tools to manage hardware, software, and end users as well as troubleshooting systems. It makes my job much easier than other tools I have used in the past!

Vorteile: - Ease of use
- Remote support capabilities
- Asset management functionality
- Integration with Service Desk Plus
- Overall information available
- Automated patch deployment and management

Nachteile: A lot to take in at first. It's very feature rich which can be somewhat intimidating at first. It almost seems like some of the functionality could be simplified somewhat.

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