Was ist Adobe Analytics?

Mit Marketing-Attribution-Software können Unternehmen die Auswirkungen jeder Kundeninteraktion, an der sie teilnehmen, verfolgen.

Wer verwendet Adobe Analytics?

Cloudbasierte Lösung, mit der Unternehmen jeder Größe Marketingaktivitäten erfassen, messen und erkunden können, um die Auswirkungen auf die Kundschaft zu verstehen.

Wo kann Adobe Analytics bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Adobe
  • 1967 gegründet

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

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Adobe Analytics – Videos und Bilder

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Adobe Analytics Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbares Dashboard
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Cross Channel Attribution
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Daten-Identifizierung
  • Datenerfassung und Übertragung
  • Datenmanagement
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Daten
  • Geplante / automatisierte Berichte
  • KI/Maschinelles Lernen
  • Kampagnen-Tracking
  • Kampagnenanalysen
  • Konversion-Tracking
  • Leistungskennzahlen
  • Multi-Channel-Attribution
  • Multi-Touch-Attribution
  • Prädiktive Analytik
  • ROI-Tracking
  • Website-Analytik

Alternativen für Adobe Analytics

Voll funktionsfähige digitale Marketing-Plattform für Marketingagenturen
Singular ermöglicht End-to-End-Marketingwachstum mit einem einfachen, ganzheitlichen System für Attribution, Analytics und Betrugsschutz der nächsten Generation. Erfahre mehr über Singular
A programmatic ad platform built for results...proven results! Reach more targeted people for less, with full attribution.
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Bewertungen über Adobe Analytics

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
3,8
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
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4
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7%
2
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Matthew
Matthew
Director Of Marketing in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

With Adobe Analytics we can know about our potential customers

5,0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: We're addressing a wide range of concerns, from landing page metrics to customer journeys and churn monitoring to integration with Target for more in-depth campaign tracking. As a result, we've been able to better utilize our existing resources while also tailoring our websites to the needs of our customers.

Vorteile:

It's a fantastic tool for keeping tabs on all of your clients, prospects, and users' activity. All of my website traffic data has been tracked and used to make better marketing decisions by generating dashboards. Unlike with GA or Qlik, I was able to track numerous data points simultaneously using Adobe analytics.

Nachteile:

If you're not properly organizing/labeling items and/or inheriting someone else's settings, things can get a little confusing.

Shannon
Shannon
Director of SEO in Spanien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A Complicated But Accurate Analytics Option

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: This product makes me sigh in frustration a lot when new clients share they use Adobe versus Google Analytics. It's just a lot more complicated and takes about 20% longer to access and assess the same data in Google Analytics.

Vorteile:

Adobe Analytics allows website owners to customize more information and data collection than mainstream competitors.

Nachteile:

This software has a steep learning curve and it's far more complicated to use than competitors. It's also just more robust than most website owners require.

Ahsan
Marketing Assistant in UK
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Very powerful analytics and reporting platform

5,0 vor 2 Monaten

Vorteile:

It is a great platform to understand your customer's journeys to your website, the platform is one of the best in finding out the revenue metrics as well as the other marketing metrics. The dashboarding and reporting is very straightforward.

Nachteile:

It is costly as compared to any other platform in the market. New tags or metrics to be implemented come with another price of implementation too. Not recommended for small or medium-sized businesses.

Craig
Small Business Owner in USA
Bekleidung & Mode, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Top Tool for Web Analytics

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I am able to analyze traffic sources, trends of webpage views and customer journey using out-of-the-box Adobe Analytics reports. So, I can use those insights to optimize site content and layout. But in order to optimize products and categories, I need e-commerce reports enabled which needs additional development dollars which my budget doesn't allow. Same is true for more in-depth pathing, A/B testing or online-to-offline reports through Discovery, Target and Insight tools. So, Adobe Analytics' ROI is high for traffic and pathing but low for e-commerce analytics.

Vorteile:

Adobe Analytics basic reports allow measurement of traffic sources, landing page experience and customer engagement with site tools. If revenue tracking is implemented accurately, Adobe Analytics also enables measurement of e-commerce product conversions. Custom eVars allow sales data to be broken down by individual categories of a site's taxonomy. Custom Props allow similar break-down of traffic metrics. Due to these two custom variables, e-commerce category analysis becomes more efficient and actionable. More advanced web analytics tools such as Target, Discovery and Insights are closely integrated with Adobe Analytics. Similarly, Adobe Experience Manager uses its data for content management automation and personalization. So, Adobe Analytics powers both site analysis, testing and content recommendations based on historical data, when integrated with other Adobe tools.

Nachteile:

Adobe Analytics costs are difficult to afford for small businesses. To make its e-commerce and integration with other tools work, it involves additional tag implementation which makes the cost go higher. Plus, there is a cap on server calls. Once a business hits that cap, there is additional cost for those extra analytics calls. E-commerce data works fine directionally to see the business performance trend over a period of time but specific data doesn't match with actual sales data pulled from business intelligence tools like MicroStrategy or Data Warehouse. So, BI and IT teams always question its data accuracy.

Mohsin Ali
Mohsin Ali
Managing Director in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Pharmazeutika, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

One of the most powerful analytics platform

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: We were trying to identify the customer behaviour on our website and find out what products or services they buy and how do they react to them. Which made us strategize on creating new strategies

Vorteile:

It's one of the best platforms that I have ever used for getting the reports and insights of all our campaigns, the drag and drop feature has helped me build different segments as per their dimensions and metrics (Making every report to be customized as per the needs)

Nachteile:

Its very expensive for small or medium-sized businesses, as the requirements grow for additional tracking to be added (tags to be added) the prices increase too