Wir helfen Unternehmen seit 17 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Adobe Analytics?

Mit Marketing-Attribution-Software können Unternehmen die Auswirkungen jeder Kundeninteraktion, an der sie teilnehmen, verfolgen.

Wer verwendet Adobe Analytics?

Cloudbasierte Lösung, mit der Unternehmen jeder Größe Marketingaktivitäten erfassen, messen und erkunden können, um die Auswirkungen auf die Kundschaft zu verstehen.

Adobe Analytics Software - 1
Adobe Analytics Software - 2
Adobe Analytics Software - 3

Du bist nicht sicher, ob Adobe Analytics das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Adobe Analytics

Adobe Analytics

4,5 (226)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
40
3
3,9 (226)
4,1 (226)
4,2 (226)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
25,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
77
45
4,2 (325)
4,3 (325)
4,1 (325)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Adobe Analytics

Zoho Analytics
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Daten-Connectors
Datenvisualisierung
Tableau
Am besten bewertete Funktionen
Datenanalyse-Werkzeuge
Datenqualitätskontrolle
Drag-and-Drop
Microsoft Power BI
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Daten-Connectors
Datenvisualisierung
Grammarly Business
Am besten bewertete Funktionen
Grammatikprüfung
Rechtschreibprüfung
Textbearbeitung
Microsoft Excel
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Import / -Export
Offline-Zugriff
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
MarfeelPress
Am besten bewertete Funktionen
Engagement-Tracking
Suchen / filtern
Werbemanagement
Google Analytics 360
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Datenvisualisierung
Konversion-Tracking
Datorama
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Connectors
Daten-Import / -Export
Datenvisualisierung
OriginPro
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Datenvisualisierung
Statistische Analyse

Bewertungen über Adobe Analytics

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
57%
4
35%
3
6%
2
2%
tim
tim
Marketing technology consultant in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Onlinemedien, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Best in class analytics comes at a cost

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I've used it as a user, implemented, and owned it as a product.

Vorteile:

Adobe can track anything you think of. It's easy to use once implemented.

Nachteile:

It's highly scalable but does require an implementation team consisting of developers.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Top notch web analytics tool

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: allow access to data to various departments

Vorteile:

easy to use with drag and drop functionality to modify dashboard and create custom reports

Nachteile:

hard to export data with some data mismatch to csv and pdf doesn't allow to easly manage data in external tools.

Rajat
AVP - Bi in Indien
Einzelhandel, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great product for Web Analytics

4,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Amazing product, ease of use and great visuals and data formats

Vorteile:

Adobe analytics provides access to day to day web platform usage by the customers. It provides access to where users are clicking and how are they navigating between the pages

Nachteile:

The click based tracking is slightly complicated and thus you have to engage a partner to get this implemented

Craig
Small Business Owner in USA
Bekleidung & Mode, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Top Tool for Web Analytics

3,0 vor 4 Jahren

Kommentare: I am able to analyze traffic sources, trends of webpage views and customer journey using out-of-the-box Adobe Analytics reports. So, I can use those insights to optimize site content and layout. But in order to optimize products and categories, I need e-commerce reports enabled which needs additional development dollars which my budget doesn't allow. Same is true for more in-depth pathing, A/B testing or online-to-offline reports through Discovery, Target and Insight tools. So, Adobe Analytics' ROI is high for traffic and pathing but low for e-commerce analytics.

Vorteile:

Adobe Analytics basic reports allow measurement of traffic sources, landing page experience and customer engagement with site tools. If revenue tracking is implemented accurately, Adobe Analytics also enables measurement of e-commerce product conversions. Custom eVars allow sales data to be broken down by individual categories of a site's taxonomy. Custom Props allow similar break-down of traffic metrics. Due to these two custom variables, e-commerce category analysis becomes more efficient and actionable. More advanced web analytics tools such as Target, Discovery and Insights are closely integrated with Adobe Analytics. Similarly, Adobe Experience Manager uses its data for content management automation and personalization. So, Adobe Analytics powers both site analysis, testing and content recommendations based on historical data, when integrated with other Adobe tools.

Nachteile:

Adobe Analytics costs are difficult to afford for small businesses. To make its e-commerce and integration with other tools work, it involves additional tag implementation which makes the cost go higher. Plus, there is a cap on server calls. Once a business hits that cap, there is additional cost for those extra analytics calls. E-commerce data works fine directionally to see the business performance trend over a period of time but specific data doesn't match with actual sales data pulled from business intelligence tools like MicroStrategy or Data Warehouse. So, BI and IT teams always question its data accuracy.

Liam
CMO in UK
Automotive, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Adobe Analytics

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Adobe Analytics is a easy top use app with a nice and intuitive user interface. Setting it up and deployment is very easy.

Vorteile:

I am using Adobe Analytics along side with other analytics software to get a complete overview on my website traffic. Getting the analytics reports from Adobe gives you a complete overview over all campaigns and make growth strategies for these.

Nachteile:

The price is not the cheapest, but worth it.