Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist QNOPY?

QNOPY ist die erste SaaS-Plattform, die für die Umweltindustrie entwickelt wurde und eine Anwendung für jeden Projektschritt bietet. Es handelt sich dabei um eine End-to-End-Lösung, die eine mobile App für die Außendienstarbeit sowie eine gesicherte cloudbasierte Datenbank zur Speicherung und ein solides Webportal zum Einsehen, Drucken und Herunterladen der Daten bietet.

Wer verwendet QNOPY?

Umwelt-, Bau-, und Phase-I-Industrie - Ingenieure, Geologen und Wissenschaftler und Außendienstmitarbeiter werden die App lieben. Projektmanager schätzen den sofortigen Zugriff mit Potenziale zur siginifikanten Einsparung von Kosten.

Du bist nicht sicher, ob QNOPY das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

QNOPY

QNOPY

4,3 (25)
139,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
11
Keine Integrationen gefunden
4,1 (25)
4,1 (25)
4,6 (25)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
50.000,00 €
Jahr
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
280
Keine Integrationen gefunden
4,0 (88)
4,2 (88)
4,3 (88)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu QNOPY

Cority
Am besten bewertete Funktionen
Compliance Management
Dokumentenmanagement
OSHA-Protokollierung
HSI Donesafe
Am besten bewertete Funktionen
Asynchrones Lernen
Integrierter Autorensystem-Kurs
Zertifizierung und Lizenzierung
Wildnote
Am besten bewertete Funktionen
Compliance-Verfolgung
Einhaltung von Umweltvorschriften
Störfallmanagement
ecoPortal
Am besten bewertete Funktionen
Corrective and Preventive Action (CAPA)
Risikobewertung
Störfallmanagement
ETQ Reliance
Am besten bewertete Funktionen
Corrective and Preventive Action (CAPA)
Elektronische Unterschrift
Qualitätskontrolle
EHS Insight
Am besten bewertete Funktionen
Compliance Management
Dokumentenmanagement
Störfallmanagement
Quentic GmbH
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitssicherheits-Management
OSHA-Protokollierung
Risikobewertung
VelocityEHS
Am besten bewertete Funktionen
Compliance Management
Corrective and Preventive Action (CAPA)
Qualitätskontrolle
Ideagen EHS
Am besten bewertete Funktionen
Archivierung & Aufbewahrung
Compliance-Verfolgung
Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Bewertungen über QNOPY

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
36%
4
60%
3
4%
Derek
Derek
Condition Assessment Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

I've used QNOPY on a couple of projects and found it was a time saver for compiling data

5,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

The functionality helps to keep track of collecting multiple data entries and the software keeps taps on the progress. Time is saved after the fieldwork to compile the results quickly.

Nachteile:

We had some slight differences in the program across the different operating systems (android and iOS). These differences were somewhat minor and could be resolved but this required a bit of time to make sure data was being captured correctly on each device.

Nicholas
AFS technical associate 2 in USA
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Qnopy is a useful resource for capturing remotely collected data and organizing it efficiently.

4,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

Off the bat, qnopy has a great support system. Improvements and new features are introduced periodically in response to user requests. The response time is good (<10 min) for updating data as it is being collected. The multifaceted forms on the tablets keep the data organized and relatively easy to find. File formats are available for download which make the data even easier to parse. The calendar feature is nice for retreiving historic data. The dashboard can be intimidating on first look, but the layout is pretty easy to navigate. There are many features which can be accessed via the tabs.

Nachteile:

When you export data in excel, sometimes a row of data will be broken up into two rows. The first row will contain the first few columns of data, but then then the rest of the columns will be blank. On closer look, the data is actually on the last columns of the row directly below, with its first few columns missing. When viewing live data reports, the page will load with a recent past date's data. It would be faster for the user if he/she would pick the data first, so as to not load unecessarily. An autorefresh feature would be an interesting (but useful) feature on the live data report page. I can understand the automatic sign-out when one has stayed on a page for a while, but it seems rather short (5 minutes?). I was wondering if this could be extended a little longer?

Kevin
Engineer in USA
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Not intuitive on were the fields in the app translate to the final report, needs practice to use.

3,0 vor 7 Jahren

Kommentare: Faster than the traditional method for inspectors daily reports of recording the data on paper and than transitioning this info to a final daily report at the end of the day.

Vorteile:

That it is setup to use on a tablet so you can use the software outside. After some practice, you were able to make a useable report from it. It is definitely more streamline than the traditional method of taking notes on paper and later transitioning them to a final report.

Nachteile:

Expensive, not intuitive, the tablet provided was very cheap, would occasionally have to force quit. Overall this method, of using a tablet with a inspector's daily report app, is more efficient than the traditional method but the app can still be improved a lot make it as efficient as possible.

Nader
Vice President and Principal Engineer in USA
Umweltdienstleistungen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

I have used this software since the original version. Its been great for project managers.

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: Many, as explained in my previous answer.

Vorteile:

I like being able to see what is happening in the field in real time. I like having a professional looking field sheet that i can incorporate into my reports without additional effort. I like having digital data that can be incorporated into the database without additional QC efforts. I like that the program saves us time and money.

Jeff
Senior Project Manager in USA
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Customer support is excellent and the app is customizable for your needs.

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: It is a requirement of our contract to provide a photo document system and photo log. This software provided by Qnopy met this need, provides live photo information and documents the progress of the construction with easy access to the photo information.

Vorteile:

The photo app is live and is excellent for creating photo pdf's to include in daily work reports and monthly construction reports. Our client loves the map view which shows the photos on a map of our project. This makes the search experience simple to use and fast to find the information needed.

Nachteile:

Has some initial issues with the date/time stamp between day and night time photos but this has resolved by Qnopy. Working well now.

Software gefunden in