Wer nutzt diese Software?

Institutionelle Anleger: Dachfonds, Stiftungen, Pensionen, OCIOs, Familienbetriebe und Berater. Alternative Asset-Manager: Hedge Fonds, Private Equity, Immobilien und VC-Gesellschaften.

Durchschnittliche Bewertung

35 Bewertungen
  • Gesamt 4.5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4 / 5
  • Kundenservice 4.5 / 5
  • Funktionen 4.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4 / 5

Produktdetails

  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten

Angaben zum Hersteller

  • Backstop Solutions Group
  • http://www.backstopsolutions.com
  • Gegründet 2003

Über Backstop

Backstop Solutions helfen der alternativen Investmentbranche, das Beste aus ihrer Zeit zu machen. In unserem Sektor zählt jede Minute und wir möchten unseren Kunden helfen, ihre komplizierten Aufgabenlisten durch schlanke Geschäftsprozesse zu ersetzen. Wir tun dies, indem wir Asset-Managern und -Zuteilern erstklassige, Cloud-basierte Produktivitäts-Technologie bieten, damit sie ihr Kapital besser vergrößern und bewahren, Nachforschungen realisieren und Portfolios verwalten sowie ihren wichtigsten Aktionären dienen können.

Backstop Funktionen

  • Anleihen / Aktien
  • Benchmarking
  • Compliance Berichterstattung
  • Datenimport/-export
  • Fondsverwaltung
  • Für Anlageberater
  • Für Investoren & Händler
  • Immobilien
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Leistungskennzahlen
  • Modellierung & Simulation
  • Portfolio-Neuausrichtung
  • Rechnungsführung
  • Risikomanagement
  • Warentermingeschäfte
  • Beziehungs-Nachverfolgung
  • Einfluss-Nachverfolgung
  • Gebietsmanagement
  • Haushalts-Nachverfolgung
  • Konto-Benachrichtigungen
  • Kostenverfolgung
  • Leadmanagement
  • Marketing-Management
  • Team-Aufgaben
  • Vermögensverwaltung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Compliance Management
  • Einkauf & Empfang
  • Forderungen
  • Hauptbuch
  • Kontenabgleich
  • Kostenplanung und Prognosen
  • Partnerschaft-Buchhaltung
  • Spender-Management
  • Verbindlichkeiten
  • Vermögensverwaltung
  • Anleger-Buchhaltung
  • Compliance Management
  • GVR-Berechnung
  • Investor-Berichterstattung
  • Kontaktmanagement
  • Leistungsanalyse
  • Partnerschaft-Buchhaltung
  • Portfolioanalyse
  • Portfoliomanagement

Alternative Produkte

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Die hilfreichsten Reviews für Backstop

Ready-to-use CRM with sensible extensibility

Bewertet am 19.7.2018
Verifizierter Rezensent
Senior Product Manager
Finanzdienstleistungen
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: A cloud-based CRM to centrally store business contacts, collaterals, qualitative and quantitative data and share amongst different departments. Combing Report Builder, Excel Toolkit and API allows end-users to self-serve business intelligence.

Vorteile: Backstop hits the sweet spot between features and extensibility. Out of the box, the platform meets 70-80% of our business requirements. Our firm fortunately has the know-how to use API and Excel Toolkit (ETK) to cover the last mile. Most importantly, the product team listens to its customers and continually enhances the platform based on our input. You would unlikely get such feedback loops from the likes of Salesforce, Oracle or Microsoft.

Nachteile: Compared to a CRM startup that has unlimited flexibility to innovate, Backstop may seem more mature and risk-averse. The UI/UX seems a little dated, and mobile-responsiveness and mobile app have room for improvements. The labeling of different data entry screens should be more standardized as well.

Backstop / InvestorBridge Review

Bewertet am 26.9.2018
Kevin N.
Investor Relations
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: My experience has been great thus far, the folks at Backstop have made the implementation process a breeze, they are always available for questions and assistance which is an invaluable part of being a Backstop client.

Vorteile: Having a cloud based CRM with not only the functionality to store qualitative but also quantitative information is extremely helpful especially as a member of the investor relations team who is constantly servicing investors. Additionally, having the ability to have the CRM be the backdrop that feeds the investor portal is also great, having to only update one system saves time. The professional services team has been extremely helpful as we continue to implement new features.

Nachteile: Like any software there are limitations however Backstop does a great job at taking feedback and creating new features from that.

Quality Product in a World with Many Competitors

Bewertet am 30.8.2019
Verifizierter Rezensent
Senior Director - Operations and Administration
Vermögensverwaltung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Great tool for investment team to track meetings/calls as well as manage our massive database of documents. The team has always been willing to help with initiatives we have in the system and overall, my organization views Backstop as a central hub for much of our investment management work.

Vorteile: Clean look, high quality search capability, strong reporting tools to extract data, very good customer support, Backstop team is always looking for ways to improve the software, overall the best CRM/document storage/high level investment management tool on the market

Nachteile: Still missing some vital Private Equity components, still lacking in cash management functionality, far behind in mobile app technology, would like to see more analytical capabilities rather than just high level investment information

Great CRM software

Bewertet am 5.9.2019
Vivian Z.
Client Portfolio Management Associate
Vermögensverwaltung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Satisfied. The software is developing rapidly to meet clients' needs.

Vorteile: Designed for investment management companies. Reports and layouts are very customizable.

Nachteile: The fund/account structure/logic is designed for U.S. clients mostly which are not all applicable for Canadian users.

Good software - lots of training required.

Bewertet am 10.5.2019
Heather K.
Investor Relations
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The flexibility of the software is a great feature - the ability to customize reports and layouts to suit our business has proven very helpful.

Nachteile: The flexibility of the software can also make things incredibly complicated and difficult to use at times. I'm the official 'power user' of the group - and have got to that position after attending conference, watching videos, and going to Backstop seminars. However - the rest of our group hasn't had the time or the mandate to do so, and it can be time-consuming for them to try to figure out some issues. I don't think that it's a very intuitive system to use at times (until you learn how it works), and that has presented some challenges.

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