Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Document Locator?

Document Locator ist für 10 oder mehr Nutzer geeignet und bietet eine Windows-basierte Dokumentenverwaltungssoftware, die Nutzerfreundlichkeit mit Unternehmensfunktionen kombiniert. Die Software ist vollständig in Microsoft Windows, Office, Outlook und andere Geschäftsanwendungen integriert und bietet Versionskontrolle, Benachrichtigungen, Genehmigungen, Sicherheit, Datensatzrichtlinien und Workflows unmittelbar in den bekannten Windows-Ordnern. Am besten geeignet für HR-Archivierung, Buchhaltung, Projekte, Verträge, Qualität. Web- und mobiler Zugriff sowie API für Integrationen verfügbar.

Wer verwendet Document Locator?

Unternehmen, die eine Lösung für die Verwaltung von Papier- und elektronischen Dateien benötigen, wenden sich für eine Windows-integrierte Dokumentenverwaltung an Document Locator.

Document Locator Software - 1
Document Locator Software - 2
Document Locator Software - 3
Document Locator Software - 4
Document Locator Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Document Locator das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Document Locator

Document Locator

4,5 (33)
22,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
84
6
4,3 (33)
4,4 (33)
4,8 (33)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
165
15
4,5 (79)
4,5 (79)
4,7 (79)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Document Locator

Intellect QMS
Am besten bewertete Funktionen
Document Capture
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
DocuWare
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Sichere Datenspeicherung
Dropbox Business
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Sichere Datenspeicherung
Laserfiche
Am besten bewertete Funktionen
Archivierung & Aufbewahrung
Dokumentenspeicher
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Microsoft SharePoint
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Filesharing
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Jotform
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Felder
Anpassbare Formulare
Formularerstellung und -design
Google Drive
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
M-Files
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Centralpoint
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.

Bewertungen über Document Locator

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
55%
4
39%
3
6%
Lyllcelsius
Lyllcelsius
System Administrator in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versorgungsunternehmen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Excellent and fabulous

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: It is cost effective, mobility oriented, and adds to data management

Vorteile:

The application is user friendly and as well being adaptive to users. It is an application that is handy and challenging to learn as an administrator

Nachteile:

I have not really find any cons applicable to me as a user and an administrator. Except on the web tools, users that have folder permission on the repository, are not able to see it on the web.

Edward
Lead Business Systems Analyst in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Implemented in Engineering, HR, Finance and IT departments in three companies 2 small, 1 large.

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Very happy customers. Great pricing. Great support. Integration with forms tool (Perfect Forms). Integration with custom .NET software used to accelerate IT Architecture development. Integration with secure HR systems to manage employee hiring and on-boarding. Ease of use finding Engineering documents.

Vorteile:

Document uses SQL Server as storage for documents instead of a file-share. This provides the ability to encrypt data while stored and retrieve on the desktop without un-encrypting. Thus making it very easy to use for handling sensitive HR and Finance records. Document Locator includes standard and custom workflows that include forms which are routed for approval in a variety of ways. As an engineering tool, Document Locator make SharePoint look like an old-fashioned file server with its ability to add meta-data to each document. Document Locator has a vibrant web interface but also includes access via the desktop app.

Nachteile:

Not much. I have done many document management studies and Document Locator exceeds all the others for my list of requirements. Perhaps some of the icons used on the client could be modernized.

Alan
CEO in Indien
Elektrische/elektronische Fertigung
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Outlook integration is great for emails

3,5 vor 7 Jahren

Vorteile:

I used document locator with 1 of my previous job and started using it since then for personal use. The best feature we like about Document locator is the email management using my favorite software "outlook". It helps with a number of other features including PDF conversion, Document preview etc.

Nachteile:

The interface is little bit sloppy and need to be worked upon.

Samantha
Independent contractor in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Life's more simple

5,0 vor 3 Monaten

Vorteile:

It is easy to use even for the beginner, not at all difficult and makes life more simple for me in my daily life when it comes to work management. I definitely recommend it to anyone that likes to save time but have organization as well. Definitely saves time rather than trying to do everything manually. I have found that my work life is more organized than before I started using this program....

Nachteile:

There's nothing really to dislike unless you like unorganized chaos when trying to locate files folders and documents, if that's you then this program is not for you because this program is the complete opposite and is a life saver in my opinion. So as far as finding anything I dislike, there's isn't anything that I find that I dislike about this program. Again I recommend this to anyone who works in an office type setting especially.

Keith
SQL Server DBA in
Öffentliche Ordnung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Excellent Customer Support

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: Customer representatives have a great relationship with the Public Service Commission of Wisconsin which makes to the support for this product great. Once again a product is only as good as its support team.

Vorteile:

A software product is only as good as the support you can get from the product. This last weekend I was upgrading the Document Locator backend database from SQL Server 2014 to SQL Server 2016 SP1. I called Columbiasoft to let them know during the week what I was doing. In return, they emailed me steps to take when migrating to a new SQL Server failover cluster and gave me instructions on what to do if I ran into issues. I did not expect to run into issues but did on Saturday and sent Columbiasoft an email. The turn around to a reply was sooner than I expected. Rep walked me through some standard checks. The main correction we made was changing the DLRepcatalog database owner to cssadmin. The best news is I still left before 1:00 pm on Saturday giving me enough time to buy my 2010 Ford F-150 to start the camping season.

Nachteile:

This is a hard one in that this product matches our business requirements. That said we use a lot of custom action steps and there are times I wish the documentation on customer action steps would be easier to understand.