Was ist Google Workspace?

Eine Suite von Collaboration-Produkten für Teams und kleine Unternehmen. Webkonferenzen, Dateifreigabe und Planung in der Cloud.

Google Workspace – Details

Google

2012 gegründet

Google Workspace – Videos und Bilder

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2012 gegründet

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Startpreis

5,00 €/Monat
6,00 $/Monat
1,00 $/Monat
Nicht verfügbar

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Ja

Gratis Testen

Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja

Google Workspace – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Windows (Desktop)
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von Google Workspace

  • @mentions
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bildschirm teilen
  • Brainstorming
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Datei-Verwaltung
  • Dateitransfer
  • Diskussionen / Foren
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Einmalige Anmeldung
  • Etikettierung
  • Filesharing
  • Fortschrittsverfolgung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommentare / Notizen
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Mobiler Zugriff
  • Priorisierung
  • Prognosen
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • SSL-Sicherheit
  • Sichere Datenspeicherung
  • Statusverfolgung
  • Versionskontrolle
  • Videokonferenzen
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Collaboration Tools Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Compliance Management
  • Compliance-Verfolgung
  • Content-Management
  • Datei-Verwaltung
  • Dateikonvertierung
  • Dateitransfer
  • Dateiwiederherstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Digitale Unterschrift
  • Document Automation
  • Document Capture
  • Dokumentenerstellung
  • Dokumentenklassifizierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenprüfung
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Elektronische Unterschrift
  • Etikettierung
  • Filesharing
  • Formularverwaltung
  • Kommentare / Notizen
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kundenspezifisches Branding
  • Offline-Zugriff
  • Optische Zeichenerkennung (OCR)
  • Prognosen
  • SSL-Sicherheit
  • Sichere Datenspeicherung
  • Suchen / filtern
  • Versionskontrolle
  • Volltextsuche
  • Vorlagen-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Dokumenten-Management-Systeme Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Authentifizierung
  • Automatische Sicherung
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Chat / Messaging
  • Compliance Management
  • Content-Management
  • Datei-Verwaltung
  • Dateitransfer
  • Datensynchronisation
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Synchronisierung
  • Einmalige Anmeldung
  • Elektronische Unterschrift
  • Etikettierung
  • HIPAA konform
  • Integration des aktiven Verzeichnisses (AD)
  • Kalenderverwaltung
  • Kommentare / Notizen
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Mobiler Zugriff
  • Prognosen
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SSL-Sicherheit
  • Sichere Datenspeicherung
  • Suchen / filtern
  • Textnachrichtenversand
  • Verschlüsselung
  • Versionskontrolle
  • Volltextsuche
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zwei-Faktor-Authentifizierung

Siehe die vollständige Filesharing Programme Liste

Alternativen für Google Workspace

Mehr Alternativen zu Google Workspace

Erfahrungen mit Google Workspace

Alle 10.906 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
8.090
4
2.253
3
433
2
61
1
69

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Oliver D.
Oliver D.
IT Manager in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great Software Suite - Highly Recommended for a Cloud-Centric Company

5 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Generally fantastic - we have a lot to worry about in the IT team but Google Workspace is almost never one of those things. Everything just works, customer service has been consistently great when needed, and the software suite is unparalleled in breadth and usability.

Vorteile:

Fully cloud based, accessible anywhere. Easy to set up and administer, which is a dream for a smaller company and still useful for larger ones. There's plenty of options there if you need them and as a package it's almost impossible to compete with it. The integration across each tool is seamless and our helpdesk almost never hears about Google Workspace related issues.

Nachteile:

The pricing structure can be a little confusing, and the tiers can force you to pay more due to one vital extra feature amongst many useless ones (though they do offer great pricing deals for scaling companies). The admin console can be a challenge to navigate sometimes, with a specific setting hidden in a nonsensical place, but that's not unusual for this kind of tool.

Adebayo A.
Adebayo A.
Lead Partner in Nigeria
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Workspace-Every team’s most needed software

5 vor 3 Monaten

Kommentare: It’s a must have. Everyone uses google gmail and hence having it as a full suite solves the problem of paying for multiple softwares

Vorteile:

The integration of our domain name to workspace so we can send and receive emails directly on gmail

Nachteile:

It’s difficult to open attachments sent to the email integrated into the workspace

Annalisa G.
Sr. Admin in USA
Bildungsmanagement, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

GSuite Makes Process Collaboration Easy

3 vor 3 Jahren

Kommentare: That being said, overall, GSuite is one of the most-used tools by me. I work with data sets, creative projects, photos, and more as a Social Media Coordinator and Admin. My joint-role means I'm working on a lot of different kinds of projects, and my fast-paced timelines means the consolidation of tools in one place makes G Suite super appealing and efficient. Highly recommend.

Vorteile:

It's so easy to collaborate with GSuite. Just this week we kicked-off a complete overhaul of our processes due to retiring staff, and desire for standardization. I'll focus on Team Drives, and document sharing: -With GSuite, we set up a Team Drive that all staff have access to. It's easy to find when you click Drive, right there under your personal drive. -Using Gsuite allowed not only our manager, but also staff, to create folders as buckets of processes. For example, we use Slate, and an older CRM system, Banner, which each have wildly different levels of technical execution, but are used at the same time. Our staff just dumped a bunch of individual processes which we can now view, edit, and share back as the standardization process continues. -Easy to see who made edits, and when. So, if we have a question about a process line, we'll simply look to the edit, and can easily track and clarify questions. -GSuite does, however, have an incredible range of tools, which are all equally visible, editable, and sharable. One of the most values tools I use at work.

Nachteile:

There are only a few cons about GSuite. -In Google Sheets in GSuite, the organization and visual user interface is not optimal. Because whatever was just edited shows up at the top, there's no way to predict a good method of searching for documents. -GSuite in general has this issue with visual user interface among projects, including Sheets

Henry W.
CEO in USA
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A Useful Service That Falls Short

4 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Workspace has allowed my online business to establishes a presence. The subscription offers a lot of cloud storage, e-commerce integrations and a professional email account. We do not agree that Workspace is as ubiquitous to e-commerce as they seem to be and are currently seeking alternatives.

Vorteile:

Workspace offers everything a basic, free Gmail account offers, but it allows online business owners to tie in multiple other online assets and we have found that to be invaluable.

Nachteile:

The different services Workspace offers are not seamlessly integrated. This has caused the management of our online presence to be time consuming and often have to retrace our steps before moving on to another task.

Verifizierter Rezensent
Administrative officer in Nigeria
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Staatsverwaltung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Still the Best

5 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Google workspace has always been an essential software to my team on file sharing and collaboration, I'm not thinking of replacing this software anytime soon.

Vorteile:

What I love most about this application is the realtime editing of my documents via cloud sharing. I work online most of the time and this is always done efficiently without glitches and my whole team in different locations work in collaboration realtime. This is a great app from my perspective.

Nachteile:

I think as a Google workspace user, I shouldn't have just one Google voice phone number. I also noticed that when I'm on Google meet, my CPU usage is overwhelming based on bandwidth usage. This should be considered by the developers in the next update which I'm earnestly waiting for.