Halcyon

von Halcyon Death Care Management Solutions

4.9 / 5 22 Bewertungen
Halcyon

Wer nutzt diese Software?

Bestattungsunternehmer und Krematorienbesitzer, die den Wert von Managementsystemen sehen, um ihr Geschäft effizient zu führen.

Durchschnittliche Bewertung

22 Bewertungen
  • Gesamt 4.9 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.9 / 5
  • Kundenservice 4.9 / 5
  • Funktionen 4.7 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.9 / 5

Produktdetails

  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Webinare
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten

Angaben zum Hersteller

  • Halcyon Death Care Management Solutions
  • https://halcyondcms.com
  • Gegründet 2002

Über Halcyon

Die Lösung Halcyons Funeral Home Management Solution ist eine robuste Anwendung, um dein Bestattungsunternehmen vollständig zu verwalten. Von benutzerdefinierten Nachrufvorlagen bis hin zu leistungsstarken Berichtsfunktionen bietet dir die umfassende Software die Tools, die du benötigst, um deine Zeit und Ressourcen optimal zu nutzen. Halcyons Crematory Management Solution kümmert sich um Verbrennungen im Handel und/oder bei Bedarf auch von Menschen und Haustieren. Von der Körperverfolgung bis zu Partnerportalen und Finanzberichten kannst du mit dieser Software dein gesamtes Krematorium betreiben.

Halcyon Funktionen

  • Feuerbestattungs-Management
  • Finanzberichterstattung
  • Friedhofsverwaltung
  • Merchandising
  • Verwaltung von vorab-Notwendigkeiten

Die hilfreichsten Reviews für Halcyon

Funeral Software -- Personal service at the speed of business

Bewertet am 24.6.2019
Mel P.
Director
Gastgewerbe, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We are solving the value proposition of time. The less time we spend at the desk and doing repetitive tasks, the more time we spend with our client families and focusing on our businesses.

Vorteile: The user interface and web-based software allow our team to easily manage our client families both inside and out of the funeral home. We can now spend more time with our own families and still manage work remotely from anywhere. This software has improved our Customer Relationship Management and cut down on the time we spend printing documents, programs, and other custom forms. Having personal contact with programmers, customer service, and administration is something you won't find with the big software houses. We get detailed support and can influence the direction of the software by having close working relationships with the owners, developers, and designers.

Nachteile: Being a small shop sometimes means that new iterations come a little slower than the big software firms, but the flexibility and influence on the technical direction are still worth the wait. This is the best software on the market today -- period.

Antwort des Softwareanbieters

von Halcyon Death Care Management Solutions an 25.6.2019

Thank you Mel for your kind review. We are proud that Pennington Funeral Homes is using Halcyon software to continue to thrive and support families.

Very comprehensive and user friendly.

Bewertet am 14.12.2017
Dennis R.
Internal Auditor/
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: All of the information that we need, whether it is funeral or financial related, is easy for even the novice, computer savvy employee to navigate. When we enter information into one location it populates to all of the forms and/or reports that it applies too. We are able to have forms, that are specific to our company, uploaded into Halcyon to have them populate as well. Halcyon technical support, has been open to suggestions, when it comes the improving, changing, or modifying most things, to accommodate our needs.

Nachteile: We have a few of our locations that are producing all of the necessary forms for funeral arrangements, out of Halcyon. There are only a couple of small issues, regarding information for these forms, being in different areas. So, until our Funeral Directors and/or office staff become comfortable with the system, the families may have to wait a little longer for them to be printed for their signatures.

Antwort des Softwareanbieters

von Halcyon Death Care Management Solutions an 15.12.2017

Thank you Dennis for reviewing Halcyon! In an upcoming newsletter we will highlight how our system's customizing features allow you to hide fields so that those fields needed are more readily available.

Great, We love this program.

Bewertet am 27.4.2018
Carl J.
Owner
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: It is easy to navigate. It is professional looking. It creates professional looking forms, it is easy to train new employees with Halcyon.

Nachteile: We have to be careful to update often because it will kick you out. When leaving the computer to go to the selection room, upon returning, depending on the family and the time needed to select, updating will loose all the info already keyed from last update. Death certificate total no longer exists when one key in a number selected. We want that feature back.

Antwort des Softwareanbieters

von Halcyon Death Care Management Solutions an 30.4.2018

Thank you Carl for your kind review and thank you for trusting Halcyon!

Although Halcyon is not required to comply with HIPAA regulations we strive to anyway. Login timeout is one of those features that HIPAA requires and it is good security practice too. So we recommend you save often.

Related enhancements we are considering include lengthening the timeout and allowing purchasing line items to extend the quantity times price.

Using software for 4 years, easy to use and functional

Bewertet am 27.4.2018
Lee B.
Office Manager
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Easy to use. You can customize for your business needs. Reports to complete monthly tasks are great.

Nachteile: Since you transferred to Firefox, minor issues went away. Can't change check numbers, if someone is using a check for purchases you need to wait for their return to pay bills, etc. I understand this is a security issue and helps you not forget to log in check amount. I will add check with estimate amount to continue working.

Antwort des Softwareanbieters

von Halcyon Death Care Management Solutions an 30.4.2018

Hi Lee, Thanks for being such a loyal Halcyon user!

We never switched to any web browser. Halcyon is intended to work with any browser although Internet Explorer sometimes has problems.

When checks are used out of office for an unknown amount it is best practice to enter $0.00 or an estimated amount so you are handling that well. Fortunately persons with admin access can also reset the last check used.

User Friendly Software

Bewertet am 24.6.2019
Kyle A.
Owner
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Amazing

Vorteile: I love how intuitive the software is and it’s affordability!

Nachteile: I have found none at this time and it’s been over 1year.

Lies weitere Bewertungen