Wer verwendet Solvemate?

Solvemate unterstützt mittlere bis große Kunden-Support-Abteilungen bei der Verbesserung ihrer Kundenzufriedenheit, während sie weniger in die Einstellung und Schulung neuer Kundenbetreuer investieren müssen.

Was ist Solvemate?

Solvemate ist der intelligentere Kundendienst-Bot. Indem du intelligente Multiple-Choice-Fragen stellst, findet Solvemate den kürzesten Weg zur richtigen Lösung für deine Kunden. Dies ermöglicht deinen Kunden sofortige Self-Service-Unterstützung mit nur einem Klick auf eine Schaltfläche oder mit einem Fingertipp. Im Gegensatz zu anderen Chatbots kann Solvemate schnell in deinem bestehenden Kunden-Support-Flow integriert werden und kann komplexe Kundenanfragen bearbeiten (z. B. Fehlerbehebung). Die durchschnittliche Lösungszeit beträgt nur 12,4 Sekunden.

Solvemate – Details

Solvemate

https://www.solvemate.com/

Gegründet 2015

Solvemate – Preisübersicht

Solvemate ist verfügbar ab 600,00 $/Monat. Solvemate bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Solvemate findest du unten.

Startpreis

600,00 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Solvemate Funktionen

Chatbot Software
Absichtserkennung
Code-Free Development
Empfindungsanalyse
Kontextabhängige Anleitung
Mehrsprachig
Omnichannel
On-Screen-Chats
Spracherkennung
Sprachsynthese
Virtueller Assistent
Vorkonfigurierte Bots
Wiederverwendbare Komponenten
für Entwickler
Chatbot
Email-Automatisierung
Gruppen-Messenger
Human Handover
Lead-Distribution
Lead-Qualifizierung
Mobiles Nachrichtensenden
Multi-Channel-Kommunikation
Produktempfehlungen
Segmentierung der Audienz
Terminplanung
Video-Chat
Chatbot
Für E-Commerce
Für den Vertrieb
Mehrsprachig
Prozess-/Workflow-Automatisierung
Prädiktive Analytik
Virtueller persönlicher Assistent (VPA)
für das Gesundheitswesen

Solvemate – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 14 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.7/5
Benutzerfreundlichkeit
4.2/5
Kundenservice
4.9/5
Funktionen
4.4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4/5
Rodolfo W.
Operations Manager - Global New Businesses
Finanzdienstleistungen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.11.2018

"Customization and customer care at the best!"

Kommentare: It was great! The highlight is their true customer care and willingness to make us successful. Solvemate listens and takes in consideration your every request, independently on the complexity. And for me, this is the most important factor for a partnership.

Vorteile: The software is really effective and, if well worked, potentially provides better results and UX if compared to other NLP-based solutions. Also, though the not most intuitive to setup in a first moment, whenever you understand the logic behind, it's easier to maintain, specially as you won't need to deal directly with linguistic issues related to users inputs.

Nachteile: Setting up is not friendly in a first moment. Some detailed manual, with examples, would help a lot! Perhaps, a different and guided way to input the information may also be helpful.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.11.2018
Giorgio B.
CX Developer & Analyst
Maschinerie, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.7.2018

"The interface is very intuitive and works much better than classic chatbots...Fast implementation! "

Kommentare: - We've been able to provide instant support to our customers by providing access to an interactive troubleshooting tool.
- Thanks to Solvemate, we've also been able to present our support materials to customers in a visually appealing way that is much easier to digest.

Vorteile: - Training the chatbot is fast and easy.
- We went live in one month.
- Easy to modify and improve the chatbot's knowledge base after training.
- The Solvemate staff is incredibly responsive and helpful. They listened to our feedback and implemented some of our feature suggestions.

Nachteile: - The most complex support requests still require a human agent to take over.
- It can be hard to understand how the algorithm works

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.7.2018
Carlos R.
Senior Customer Care Specialist
Finanzdienstleistungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.2.2020

"Solvemate | Your to-go partner in AI solutions to boost your customer experience"

Kommentare: Working with Solvemate has been a real pleasure from kick-off day. Not only they help with the initial setup of the ChatBot and help you get familiar with the administration options, but they also support all the way to ensure that you make the best out of all the possibilities of the tool. It is not just more than an AI software, it is a real partner who understands your needs and who you can rely on you will make the best for your customers and their journey.

Vorteile: - Support and Onboarding
- Design of the tool for users
- Complete and extensive Dashboard
- Easy system integration

Nachteile: - Some extra features to facilitate the analysis & reporting on specific solutions would be a great addition (the team is working constantly working on updating these so props for that!).

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.2.2020
Katharina W.
Customer Success Manager
Buchhaltung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Overall Rating
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Likelihood to Recommend
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.7.2018

"Very intuitive tool to use not only for admins but also for customers!"

Vorteile: The initial training the chatbot is fast and painless and could go live within one month. It is also possible to add the chatbot to country specific websites easily.
Easy to modify and improve the chatbot's knowledge base after training.
Solvemate's support staff is the best customer support I received: they respond quickly to any request and listen closely in order to answer my questions.
Solvemate's product team is always willing to listen to product improvements and is working hard to improve customer experience for example by providing the integration of a variety of tools we use for customer support.

Nachteile: Despite the fact that Solvemate's support team is alway happy to answer any question, we miss more detailed step-by-step guides on how to quickly solve issues of a not correctly trained solution or how to amend fixed text fields.
It would also be welcome to improve amending of the website facing features such as fond size etc without having to involve a website developer.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.7.2018
Simon L.
CS Manager
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Overall Rating
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Likelihood to Recommend
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.1.2020

"Feedback to Solvemate"

Kommentare: We are using Solvemate to reduce our daily standard communication with our customers to have more time for value added activities for them. Easy to answer questions or easy to find information on our webshop can be communicated and solved through Solvemate.

Vorteile: Easy to use
Easy and guided implementation
Customer Support from Vendor throughout the Project
Review and Consultation by the vendor

Nachteile: At the moment no CONS throughout the PJ.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.1.2020