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Was ist Twist?

Twist ist Messaging für KMU, Start-ups und Remote-Teams, die von der ständigen Echtzeit-Kommunikation erschöpft sind.

Twist fördert konzentriertes Arbeiten und hilft deinem Team, sich dem typischen Arbeitsalltag zu entziehen und nicht mehr durch ständige Besprechungen, E-Mails und Chats unterbrochen zu werden.

Teste Twist kostenfrei.

Wer verwendet Twist?

Für die Teams, die eine ruhigere, besser organisierte und produktivere Art der Kommunikation und Zusammenarbeit wünschen.

Twist Software - 1
Twist Software - 2
Twist Software - 3
Twist Software - 4
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Du bist nicht sicher, ob Twist das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Twist

Twist

4,3 (36)
6,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
33
16
4,5 (36)
4,4 (36)
4,3 (36)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
10,99 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
235
92
4,4 (12.489)
4,4 (12.489)
4,3 (12.489)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Twist

Asana
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Projektplanung/Terminierung
Termin-Fristenmanagement
Discord
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Benachrichtigungen
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff
Ravetree
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenbearbeitung / -aktualisierung
Aufgabenplanung
Projektplanung/Terminierung
Slack
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Axero
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Volltextsuche
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Trello
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Projektplanung/Terminierung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Blink
Am besten bewertete Funktionen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Echtzeit-Chat
Kommunikationsmanagement
Groupe.io
Am besten bewertete Funktionen
Diskussionen/Foren
Filesharing
Mitarbeiterfotos
Zoom
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Videokonferenzen
Zwei-Wege-Audio und -Video

Bewertungen über Twist

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
44%
4
42%
3
14%
Clemens
Clemens
President and COO in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

The true async alternative to Slack

5,0 vor 7 Monaten

Kommentare: I love it and do does the team.

Vorteile:

It's just a totally different mindset. No "online" indicator, no "typing..." indicator. No need to madly dash off one-liners. Instead, calm and focused work. The Inbox makes sure nothing falls through the crack, the notification settings are sensible, the interface is neat and the whole philosophy of Twist and the team behind it (Doist, the same company that makes Todoist) are well aligned with the needs of remote and async teams.

Nachteile:

It's a smaller company, with no venture backing, so some nice-to-have features are missing, as are some integrations: Everybody makes their product integrate with Slack, because that's the big incumbent.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Personalwesen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Asynchronous chat

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: The whole team loved it because now instead of being distracted every time someone sends a message in some channel, people could finally spend time doing productive work and checking their email and Twist notifications when they want.

Vorteile:

Threaded conversations are a killer feature. It's not a Slack-type thread where you can easily get lost, especially when trying to keep up with more than one thread. Twist threads resemble forum where you open or subscribe to topics and participate in meaningful conversations. Another feature I absolutely love is selecting people to notify when creating a new thread. It makes you consider who this message is important to before sending unlike with other messengers where everyone gets notified unless they mute the whole channel.

Nachteile:

When we migrated from Twist alternative that was "noisier" and synchronous, we had a separate channel with real-time status updates from our CI server, uptime notifications, and real-time errors. This was a bit hard to do with Twist since it wasn't meant for that.

Jamie
administrator in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Customer Support is Absolutely Terrible.

3,0 letztes Jahr

Kommentare: Terrible customer service!

Vorteile:

The intention is good, but if customer support cannot fix the technical issues that arise that limit the users from seeing what you put on the channels, then the platform is basically worthless as the communication tool that it was meant to be.

Nachteile:

When there is an issue that you need resolved, do not count on customer support to help. You will have to either figure it out yourself, or just live with it. Customer service will only email you. It takes days to go back and forth when it could easily take 1 phone call to resolve an issue. They will NOT speak to you over the phone.

Yann
Yann
Consultant in Finnland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Onlinemedien, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

An excellent digital tool for asynchronous team communication

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

The one thing I'd like to mention, which isn't about a feature itself but more about a company philosophy (or, at least, it appears so), is Twist's emphasis on asynchronous, so on communication that doesn't happen at the same time. When it comes to the platform itself, my favorite feature is the Integrations that are available in Twist – one in particular: the Team Check-In. With the Team Check-In feature, you can create specific automated and recurring posts being published on Twist. This is powerful, especially if you're thinking about hosting a weekly standup meeting with the members of your team, you could use the automated Team Check-In coming into the picture and then have other members interact with something that was shared as part of the Team Check-In Automation.

Nachteile:

I personally think that Twist is a very valuable tool for team communication, especially for the asynchronous. However, there's one feature I feel could be improved: the ability to navigate different threads. Finding a specific word, sentence or piece of advice you shared somewhere on Twist should be something that's found quickly and easily – but, unfortunately, that isn't often the case.

Nicole
Project Coordinator in USA
Elektrische/elektronische Fertigung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Helps with managing projects using Threads

4,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Twist is one of the best communication tool. It helps with creating new threads for each new projects. We can add different team members to different projects. Managing communication is easier in Twist as it stores all data into the cloud database. All contacts can be stored and personal messages can be sent.