Wer nutzt diese Software?

MGAs, Programm-Manager, Makler und unabhängige Vertreter.

Durchschnittliche Bewertung

17 Bewertungen
  • Gesamt 3.5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 3.1 / 5
  • Kundenservice 3.4 / 5
  • Funktionen 3.1 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 3.5 / 5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
  • Training Live Online
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten

Angaben zum Hersteller

  • Nest Innovative Solutions
  • http://nest-is.com/
  • Gegründet 2011

Über Macaw

Macaw ist eine Verwaltungsplattform für Versicherungsagenturen, die End-to-End-Prozesse für MGAs und Makler in P-and-C-Linien unterstützt und die CRM, Vertrieb, Signaturen, Dienstleistungen, Schadenbearbeitung und Buchhaltung abdeckt. Das System verfügt über ein integriertes Dokumentenmanagementsystem, integrierte Regeln und Workflow-Komponenten. Es sind mehrere typische Anwendungen integriert, z. B. Payment Gateway, eSign und Massen-E-Mail-Marketing. Das Kundenportal, das Produzentenportal und die Carrier-Portale ermöglichen verschiedenen Interessensgruppen Self-Service.

Macaw Funktionen

  • Angebotsmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Leben & Gesundheit
  • Provisionsmanagement
  • Reklamationsabwicklung
  • Schaden- und Unfallversicherung
  • Versicherungseinstufung
  • Verwaltung von Versicherungspolicen

Die hilfreichsten Reviews für Macaw

Feedback

Bewertet am 16.9.2019
Samantha J.
Account Executive
Versicherung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall experience is our company launched this system 2 years ago, and there has been a lot of progress. But it seems like a never ending road and we employees have to wait months for certain changes to take place. I don't know if that is program costs, meaning too expensive for our company? Above my pay grade. But the system is also up and down. The speed is not always there, and I have high speed internet with full access. I will say, it has gotten better as a user. But our clients still struggle with using it.

Vorteile: I do like that we can customize the features we want that cater to our business, since it's so niche.
It has come a long way since we first started using the system.
Our users seem to be getting used to and able to navigate easier.

Nachteile: Not sure if this is an internal problem, but it takes forever for system changes to be made when we have requests.
There are still too many clicks/steps to accomplish certain simple tasks.
Random issues seem to occur all of the time - payment info disappears, PT ledgers don't work, etc. When one issue is being resolved and fixed, another one occurs it seems.
I don't like that I can't work in the early hours of the morning. The system is very slow and doesn't work efficiently until after 7AM. I work as early as 4AM some mornings and need it to be running smoothly.

Account Specialist

Bewertet am 18.9.2019
Micheil G.
Lead account specialist
Versicherung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
2 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It took a long time to get it to where it needed to be, but now it is pretty efficient.
I do wish that changes or updates did not take a long as they do, but understand that it is a process.

Vorteile: I like that it has finally come together and is becoming more user friendly for me and my team.

Nachteile: Though I now find it user friendly, I do not believe that it is user friendly to the average person. We get a lot of calls generated from clients who are unable to sort it out.

We're getting there

Bewertet am 17.9.2019
Dana H.
Underwriter
Versicherung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Having the same system across all users is very helpful & having all we need within the same system is great - I just wish that the process weren't so long...and it probably should have been a requirement to have more of it built before getting it into production, but being a smaller company it's hard to wait.

Vorteile: I like that the company understands insurance & is able to provide feedback about better solutions than what we're able to come up with. The system is also fully-customizable.

Nachteile: It still takes a lot of time to get the system updated to our specifications. I'm waiting for the day that we'll have it built to spec & be able to make quick and easy changes as needed, but the timeline for that gets pushed out further as time goes on.

the use of multiple functionality in macaw

Bewertet am 16.9.2019
Joe H.
Account executive
Immobilien, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I would say it is almost ok

Vorteile: easy to use, you can navigate it very easily

Nachteile: the way notice pr task is kept in macaw ,at least for our use , not the best way to read or follow up
searching in macaw not fast, and very hard if the name giving is not exact way in the system

My review

Bewertet am 18.9.2019
Thomas J.
Account Specialist
Versicherung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Rocky in the beginning, but everything works pretty well now.

Vorteile: The convenience of having my rating software built into my CRM

Nachteile: Sometimes the system is slow, and sometimes the system is being worked on early in the mornings, which is when I like to get my work done. Also, it seems that when certain issues are fixed, it causes another issue somewhere else and is never ending.

Lies weitere Bewertungen