Was ist Macaw?

Macaw ist eine Verwaltungsplattform für Versicherungsagenturen, die End-to-End-Prozesse für MGAs und Makler in P-and-C-Linien unterstützt und die CRM, Vertrieb, Signaturen, Dienstleistungen, Schadenbearbeitung und Buchhaltung abdeckt. Das System verfügt über ein integriertes Dokumentenmanagementsystem, integrierte Regeln und Workflow-Komponenten. Es sind mehrere typische Anwendungen integriert, z. B. Payment Gateway, eSign und Massen-E-Mail-Marketing. Das Kundenportal, das Produzentenportal und die Carrier-Portale ermöglichen verschiedenen Interessensgruppen Self-Service.

Wer verwendet Macaw?

MGAs, Programm-Manager, Makler und unabhängige Vertreter.

Wo kann Macaw bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Windows (On-Premise), Chromebook (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Nest Innovative Solutions
  • Ansässig in Kolkata, Indien
  • 2011 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Indien, Kanada, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Nest Innovative Solutions
  • Ansässig in Kolkata, Indien
  • 2011 gegründet
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Macaw Funktionen

  • Kundenportal
  • Provisionsmanagement
  • Verwaltung von Versicherungspolicen

Alternativen für Macaw

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Bewertungen über Macaw

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,5
Benutzerfreundlichkeit
3,1
Kundenservice
3,4
Funktionen
3,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

4
53%
3
41%
2
6%
T.J.
T.J.
CIO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Entire suite for my MGA

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: The cost benefit analysis proved to be true and the platform allowed the business to go 100% virtual. This is impressive for a 20 year old MGA who has to deal with online sales, executive sales, producer sales, underwriting, customer classification, policy administration and claims.

Vorteile:

Cloud based solution with customizations for my needs from vendor allowed us to downsize our IT staff and keep on top of cyber trends at a much better ROI.

Nachteile:

Learning the better way to do business. Our old ways were antiquated, but comfortable.

Micheil
Lead account specialist in USA
Versicherung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Account Specialist

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: It took a long time to get it to where it needed to be, but now it is pretty efficient.
I do wish that changes or updates did not take a long as they do, but understand that it is a process.

Vorteile:

I like that it has finally come together and is becoming more user friendly for me and my team.

Nachteile:

Though I now find it user friendly, I do not believe that it is user friendly to the average person. We get a lot of calls generated from clients who are unable to sort it out.

Samantha
Account Executive in USA
Versicherung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Feedback

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall experience is our company launched this system 2 years ago, and there has been a lot of progress. But it seems like a never ending road and we employees have to wait months for certain changes to take place. I don't know if that is program costs, meaning too expensive for our company? Above my pay grade. But the system is also up and down. The speed is not always there, and I have high speed internet with full access. I will say, it has gotten better as a user. But our clients still struggle with using it.

Vorteile:

I do like that we can customize the features we want that cater to our business, since it's so niche. It has come a long way since we first started using the system. Our users seem to be getting used to and able to navigate easier.

Nachteile:

Not sure if this is an internal problem, but it takes forever for system changes to be made when we have requests. There are still too many clicks/steps to accomplish certain simple tasks. Random issues seem to occur all of the time - payment info disappears, PT ledgers don't work, etc. When one issue is being resolved and fixed, another one occurs it seems. I don't like that I can't work in the early hours of the morning. The system is very slow and doesn't work efficiently until after 7AM. I work as early as 4AM some mornings and need it to be running smoothly.

Dana
Underwriter in USA
Versicherung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

We're getting there

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Having the same system across all users is very helpful & having all we need within the same system is great - I just wish that the process weren't so long...and it probably should have been a requirement to have more of it built before getting it into production, but being a smaller company it's hard to wait.

Vorteile:

I like that the company understands insurance & is able to provide feedback about better solutions than what we're able to come up with. The system is also fully-customizable.

Nachteile:

It still takes a lot of time to get the system updated to our specifications. I'm waiting for the day that we'll have it built to spec & be able to make quick and easy changes as needed, but the timeline for that gets pushed out further as time goes on.

Thomas
Account Specialist in USA
Versicherung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

My review

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Rocky in the beginning, but everything works pretty well now.

Vorteile:

The convenience of having my rating software built into my CRM

Nachteile:

Sometimes the system is slow, and sometimes the system is being worked on early in the mornings, which is when I like to get my work done. Also, it seems that when certain issues are fixed, it causes another issue somewhere else and is never ending.