Macaw

Macaw

von Nest Innovative Solutions

Wer verwendet Macaw?

MGAs, Programm-Manager, Makler und unabhängige Vertreter.

Was ist Macaw?

Macaw ist eine Verwaltungsplattform für Versicherungsagenturen, die End-to-End-Prozesse für MGAs und Makler in P-and-C-Linien unterstützt und die CRM, Vertrieb, Signaturen, Dienstleistungen, Schadenbearbeitung und Buchhaltung abdeckt. Das System verfügt über ein integriertes Dokumentenmanagementsystem, integrierte Regeln und Workflow-Komponenten. Es sind mehrere typische Anwendungen integriert, z. B. Payment Gateway, eSign und Massen-E-Mail-Marketing. Das Kundenportal, das Produzentenportal und die Carrier-Portale ermöglichen verschiedenen Interessensgruppen Self-Service.

Macaw – Details

Nest Innovative Solutions

http://nest-is.com/

Gegründet 2011

Macaw – Preisübersicht

Macaw bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Macaw findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Macaw Funktionen

Versicherungssoftware
Angebotsmanagement
Dokumentenmanagement
Kontaktmanagement
Leben & Gesundheit
Provisionsmanagement
Reklamationsabwicklung
Schaden- und Unfallversicherung
Versicherungseinstufung
Verwaltung von Versicherungspolicen

Macaw – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 17 Nutzerbewertungen

Gesamt
3.5/5
Benutzerfreundlichkeit
3.1/5
Kundenservice
3.4/5
Funktionen
3.1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.5/5

Entire suite for my MGA

Bewertet am 17.1.2019
T.j. G.
CIO
Versicherung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The cost benefit analysis proved to be true and the platform allowed the business to go 100% virtual. This is impressive for a 20 year old MGA who has to deal with online sales, executive sales, producer sales, underwriting, customer classification, policy administration and claims.

Vorteile: Cloud based solution with customizations for my needs from vendor allowed us to downsize our IT staff and keep on top of cyber trends at a much better ROI.

Nachteile: Learning the better way to do business. Our old ways were antiquated, but comfortable.

Account Specialist

Bewertet am 18.9.2019
Micheil G.
Lead account specialist
Versicherung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It took a long time to get it to where it needed to be, but now it is pretty efficient.
I do wish that changes or updates did not take a long as they do, but understand that it is a process.

Vorteile: I like that it has finally come together and is becoming more user friendly for me and my team.

Nachteile: Though I now find it user friendly, I do not believe that it is user friendly to the average person. We get a lot of calls generated from clients who are unable to sort it out.

We're getting there

Bewertet am 17.9.2019
Dana H.
Underwriter
Versicherung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Having the same system across all users is very helpful & having all we need within the same system is great - I just wish that the process weren't so long...and it probably should have been a requirement to have more of it built before getting it into production, but being a smaller company it's hard to wait.

Vorteile: I like that the company understands insurance & is able to provide feedback about better solutions than what we're able to come up with. The system is also fully-customizable.

Nachteile: It still takes a lot of time to get the system updated to our specifications. I'm waiting for the day that we'll have it built to spec & be able to make quick and easy changes as needed, but the timeline for that gets pushed out further as time goes on.

Feedback

Bewertet am 16.9.2019
Samantha J.
Account Executive
Versicherung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall experience is our company launched this system 2 years ago, and there has been a lot of progress. But it seems like a never ending road and we employees have to wait months for certain changes to take place. I don't know if that is program costs, meaning too expensive for our company? Above my pay grade. But the system is also up and down. The speed is not always there, and I have high speed internet with full access. I will say, it has gotten better as a user. But our clients still struggle with using it.

Vorteile: I do like that we can customize the features we want that cater to our business, since it's so niche.
It has come a long way since we first started using the system.
Our users seem to be getting used to and able to navigate easier.

Nachteile: Not sure if this is an internal problem, but it takes forever for system changes to be made when we have requests.
There are still too many clicks/steps to accomplish certain simple tasks.
Random issues seem to occur all of the time - payment info disappears, PT ledgers don't work, etc. When one issue is being resolved and fixed, another one occurs it seems.
I don't like that I can't work in the early hours of the morning. The system is very slow and doesn't work efficiently until after 7AM. I work as early as 4AM some mornings and need it to be running smoothly.

My review

Bewertet am 18.9.2019
Thomas J.
Account Specialist
Versicherung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Rocky in the beginning, but everything works pretty well now.

Vorteile: The convenience of having my rating software built into my CRM

Nachteile: Sometimes the system is slow, and sometimes the system is being worked on early in the mornings, which is when I like to get my work done. Also, it seems that when certain issues are fixed, it causes another issue somewhere else and is never ending.