Wer verwendet Oplift?

Organisations with low staff engagement, poor performance and high staff turnover.

Was ist Oplift?

Oplift is a suite of employee apps which boost performance and productivity by improving training, comms, compliance and reporting. The platform enables organisations to easily connect, communicate and engage with their staff no matter where they are. It makes it simple to train and motivate people through microlearning plus rewards and recognition. Companies can ensure compliance with digital audits, checklists, article acknowledgements and easy to view insights and analytics.

Oplift – Details

Ocasta

https://oplift.io/

Gegründet 2011

Oplift – Preisübersicht

Oplift ist verfügbar ab 2,00 $/Monat. Oplift bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Oplift findest du unten.

Startpreis

2,00 $/Monat

Preisinformationen

Pricing varies depending on products and number of employees. Get in touch!

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Oplift Funktionen

Gamification Apps
Abzeichen-Management
Bonus-Verwaltung
Feedback-Management
Für Call Center
Für Einstellungen (Personalbeschaffung)
Für den Vertrieb
Für die Bildung
Leistungskennzahlen
Nachverfolgung von Ranglisten / Aktivität
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wettbewerbs-Management
Zielsetzung / Nachverfolgung
für Entwickler
Berichterstattung / Analyse
Content-Sharing
Empfehlungen
Gamification
Integrierter Autorensystem-Kurs
Kollaboration mehrerer Nutzer
Kursbibliothek von Drittanbietern
Microlearning
Mitarbeiterportal
Mobiles Lernen
Self-Service Content Curation
Soziales Lernen
Benchmarking
Employee Recognition
Leistungsmanagement
Negatives Feedback Management
Pulsbefragungen
Zielmanagement
Belohnungspunkte
Bonus-Katalog
Gesellschaftliche Anerkennung
Leistungsmanagement
Manager-to-Peer-Anerkennung
Mitarbeiteranerkennung verfolgen
Nominierungen
Peer-to-Peer-Anerkennung
Verwaltung von Erwähnungen (online, in soz. Netzwerken)
Ziele
eKarten
Audit Trails
Berichterstattung / Analyse
Bescheinigung
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
Richtlinien-Metadaten-Management
Richtlinien-Schulung
Richtlinienbibliothek
Richtlinienerstellung
Versionskontrolle
Workflow-Management
A/B-Tests
Ablauf-Benachrichtigungen
Analytik
Benachrichtigung planen
Geo-Zielgruppenerfassung
Geräte-Targeting
Kampagnen-Segmentation
Kontextabhängige Zielansprache
Mobile Benachrichtigungen
Visuelle Benachrichtigungen
Web-Benachrichtigungen
Anpassbares Dashboard
Berichtsexport
Datenquellen-Verbinder
Drag-and-Drop
Drill-Down
Finanzberichterstattung
Geplante / automatisierte Berichte
Marketing-Berichte
OLAP
Prognose
Verkaufsberichte
Einstellungen (Personalbeschaffung)
Entschädigungsmanagement
Individuelle Entwicklungspläne
Kompetenzmanagement
Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
Leistungsmanagement
Nachfolgeplanung
Personalbeschaffungs-Management
Trainingsmanagement
Zielsetzung

Oplift – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 8 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.6/5
Benutzerfreundlichkeit
4.8/5
Kundenservice
4.8/5
Funktionen
4.8/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4/5
Kate B.
Internal Communications Business Partner
Telekommunikation, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.11.2018

"Perfect tool for any business"

Kommentare: Ocasta have been very accomodating and supportive, helping us deliver our objective; a digital one stop shop and improving efficiency for our customer facing staff.

Vorteile: Eveything our staff need is housed in one place, improving employee engagement and efficiency within the business which in turn, imporves customer experience. The simplicity of the app both front and back end is just what we needed to ensure buy in from those using it and the various functions within the app gives it the edge.

Nachteile: None. As the review title says, it's perfect.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.11.2018
Tom H.
Retail Operations Projcet Manager
Telekommunikation
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.6.2018

"A great suite of apps that has changed how we work for good!"

Kommentare: Increased employee engagement.
Reduced administration time for content management.
Improved staff knowledge.
Higher compliance and regulatory performance.

Vorteile: Flexible - the apps can be used in a number of ways, across multiple devices which allows end users to get the job done quickly and efficiently both in the front line and back office teams.
Control - Conversely to Flexible, there are times we need to control how our staff engage with the software or what they see. Oplift accommodates this very well.
Intuitive - The look and feel of the software is superb. It has been designed with the end-user in mind. New users of the software easily navigate around with little to no training. They find themselves comfortable with it in a short space of time. Our speed to competency has vastly improved.
The team - The team behind Oplift are fantastic. If ever there are questions about the software they are very quick to answer. They listen to our business needs and find solutions to make the software work well for us. They really add value above and beyond what the software already offers.

Nachteile: That there is not more of it - through use of this software we've identified other areas of our business where we'd like to explore digital transformation.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.6.2018
Ian V.
Senior Operations Manager
Einzelhandel, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.2.2019

"Efficiency of Operations and Communications/Learning"

Kommentare: We have been able to ensure that all our locations are able to follow company processes/point of sale directives and a guided sales journey (incl regulatory frameworks) and any potential issues are captured and relayed to appropriate responding teams promptly.
We have been able to increase conversion in key sales metrics and our store presentation and standards have never been higher.
We’ve enjoyed very positive feedback from all teams that have had elements deployed.
Product development has been excellent over the period we have been using it.

Vorteile: Ease of use means minimal training time and high usage and engagement across the workforce. The software is thoughtfully put together minimising flows and follows a logical process. Outputs and insights are designed for ease of follow up and assists teams to efficiently operate without being able to circumvent processes.

Nachteile: There are no negative experiences encountered.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.2.2019
Jack S.
Assistant
Druck, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.2.2019

"Oplift - Worth it?"

Kommentare: Using Oplift is a genuine joy! The ease of communication between members is a major selling-point of the software as messaging is easy.

Vorteile: Interconnection between members
Ease of access
Fast messaging and management

Nachteile: Slightly complicated layout
Connectivity issues

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.2.2019
Lisa R.
Operations Project Manager
Telekommunikation, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.2.2019

"Not sure of your question but Oplift is probably the answer!"

Kommentare: If you're looking for a high quality product to support you and your team in your workplace, then Oplift is the answer! As well as investing in a great product, you'll also get a friendly, supportive team that will strive to do their best for you at all times.

Vorteile: The Oplift platform supports a range of apps that are utilised across our business. The look and feel is simple and intuitive whilst still maintaining a high quality design. As a result, the product requires minimal training. The suite of apps we use has helped to drive employee engagement, improve knowledge and efficiently operate. The team are very helpful and supportive. They listen to our needs and react, which is exactly what we need.

Nachteile: I do not have any negative comments to add.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.2.2019