Was ist Hub?

Der Hub ist eine führende Multi-Site-Intranet-Lösung, die auf Ihr Unternehmen zugeschnitten ist und Ihnen die Tools bietet, um gezielte interne Kommunikation, personalisierte Benutzererfahrungen und maßgeschneiderte Umgebungen für verschiedene Benutzer mit einzigartigem Branding und Inhalten bereitzustellen.

The Hub wird von großen Marken weltweit verwendet und optimiert Ihre internen Prozesse, um das Verwalten und Teilen von Inhalten mühelos zu gestalten. Sagen Sie „Auf Wiedersehen“ zu klobigen Kommunikations- und Dokumentenspeichern und „Hallo“ zu The Hub – einem ansprechenden Intranet mit kostenlosen Upgrades.

Wer verwendet Hub?

Perfekt für Unternehmen jeder Größe, egal ob Sie ein KMU oder ein globales Unternehmen sind, das die interne Kommunikation und die betriebliche Effizienz verbessern möchte. Besonders gut geeignet für Unternehmen mit mehreren Standorten und mehreren Marken.

Wo kann Hub bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Pancentric Digital
  • Ansässig in London, UK
  • 2003 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Belgien, Deutschland, Dänemark, Finnland, Frankreich und 10 weitere

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Pancentric Digital
  • Ansässig in London, UK
  • 2003 gegründet
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Sprachen

Englisch

Hub – Videos und Bilder

Hub Software - 1
Hub Software - 2
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Hub Software - 4
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5,25 $/Monat
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Hub Funktionen

  • Aktionsmanagement
  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Aufgabenmanagement
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bildschirm teilen
  • Brainstorming
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Diskussionen / Foren
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Chat
  • Einheitliches Verzeichnis
  • Einmalige Anmeldung
  • Feedback-Management
  • Filesharing
  • Formularverwaltung
  • Fragenkatalog
  • Inhalt-Bibliothek
  • Kalenderverwaltung
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lesebestätigungen
  • Massenbenachrichtigungen
  • Meeting-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiter-Engagement
  • Mitarbeiteranerkennung
  • Mitarbeiterfotos
  • Mitarbeiterverzeichnis
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Privates Netzwerk
  • Pulsbefragungen
  • Richtlinien Managemen-
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SSL-Sicherheit
  • Self-Service Portal
  • Sichere Datenspeicherung
  • Suchen / filtern
  • Textbearbeitung
  • Transkripte / Chatverlauf
  • Umfragen & Feedback
  • Volltextsuche
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Wissensmanagement
  • Zielgruppen-Targeting
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Hub

Interacta is the only business platform that improves collaboration and knowledge management, involving people in business processes.
Mit niikiis, der Onboarding-Plattform, kannst du Zeit und Geld sparen und das Engagement auf allen Ebenen deines Unternehmens fördern.
A feature rich employee communication and engagement platform for mobile apps, intranets, digital displays and emails.
Our suite of applications & functional integration platform helps you organize, integrate, and communicate with a unified experience.
Asana ist die einfachste Lösung zur Organisation und Koordination Ihrer Teams. Sehen Sie selbst, warum Asana bei Capterra so gut abschneidet. Erfahre mehr über Asana
Moderne App und Portallösung für Mitarbeiter mit individuellem Feed für interne Mitteilungen, Videos, Schulungen, geteilten Materialien und Benachrichtigungen.
Hochwertige Lösung für effektive Zusammenarbeit, Kommunikation, Social Networking, Workflow und Wissensmanagement. Erfahre mehr über Bitrix24
MangoApps ist eine integrierte Suite von Arbeitsplatzanwendungen wie Intranet, Arbeitsbereiche, Filesharing, Messaging, Schulung, Anerkennung und mehr.
Arbeitsplätze sollten außergewöhnlich sein. Also machen wir etwas dafür. Unsere Mitarbeiter Engagement Plattform ist ein komplettes, intuitives Intranet Erfahre mehr über Jostle
iTacit is a front-line employee platform that puts everything work in one mobile-first, easily accessible place.
All-in-One-Plattform für digitalen Arbeitsplatz und soziale Intranets, die nahtlos mit der G-Suite von Google zusammenarbeiten.
Intranetlösung, mit der Unternehmen die interne Kommunikations- und Wissensbasis, Genehmigungsprozesse und vieles mehr neu gestalten können.
Bring a dynamic learning environment to your people. Promote an active and independent learning environment giving employees the opport

Bewertungen über Hub

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
45%
4
36%
3
18%
Gisela
Gisela
PSA in Mexiko
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verbraucherdienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Excellent tool!

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Very pleasant!

Vorteile:

We love the Hub because it helps us keep connected among the different branches of the organization despite the physical distance.

Nachteile:

At the beginning we did not know how to connect with GSuite, but we solved it pretty quickly.

Amber
Director of Marketing in USA
Kapitalmärkte, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great product at a great price

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

The product is versatile and visually-appealing, which is important with our internal audiences. Just about anything we dreamed of, it could do or will do in the near future. Our implementation lead is always available to help and offer suggestions.

Nachteile:

While it has high functionality, it is a bit difficult to master the technical components because it is just so vast.

Helen
Internal Communications Executive in UK
Hausmeisterservice, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The good, the bad and the ugly

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I am beginning to see more of the benefits now I am using it more

Vorteile:

It can be relatively easy to upload and edit certain items.

Nachteile:

I wish it was more dynamic and had a better design

Antwort von Pancentric Digital

vor 2 Jahren

Hi Helen, thanks for your review. We're glad you're starting to see the benefits of The Hub. We'd love you to get the most out of your intranet, so that you can really maximise the features you're using. One of our consultants is available for a chat or some quick training to show you some examples of how you can easily create slick, modern designs across your Hub, i.e. within your page and community themes, carousel images, folder icons etc. We'd be more than happy to run a consultancy or training session with you to help you get to grips with The Hub's many features, and how you can utilise them to your advantage and really drive engagement by creating content that is fun, useful and looks great. If you have any issues or just a question, you can always contact our support team on hubsupport@pancentric.com who will be happy to help. Thanks again for the review. Clare

Jess
Community Manager in UK
Forschung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

A really useful tool

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I really like its simplicity and ease of use. We had relatively basic requirements (no integration with our own systems) and therefore I wanted something that would be quick to develop. I was working on this project alone and my first enquiry email was sent to Pancentric on 13th July. Including the whole process of demos, questions and comparisons to other providers, the signing of the contract, the build and the training, it was ready to be rolled out to the whole company on 16th August, which I was very satisfied with.

Vorteile:

It's very easy to use, straight out of the box. You don't need to have a background in IT to be able to build the site as everything is very logical and therefore start to end is very quick. A main selling point for me was the ability to have different interfaces ("communities") for different user types and also the ability to book meeting rooms - these were two functions that set Pancentric apart from other providers for me. It is also easy to add-on new users at any time as you are paying for a range of users, whereas other providers I looked at meant you had to go through their support to add a new user as you paid for each individual

Nachteile:

The tools are a little clunky for editing text. It would be great if they had the formatting paint brush, like in Word, where you can easily copy other formats, as the Themes setting doesn't always work as it should. The containers of the home page are set widths, and so although you can display anything you like and the options are good, the dimensions and layout are restricted. There is no live chat or individual tagging function, but this is in development. I was unaware that the build of the site came under "training" rather than "implementation", which increases the cost of development, and so communication on that could clearer.

David
COO in UK
Computer- & Netzwerksicherheit, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Hub

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: A good partner to work with

Vorteile:

We find the product very flexible and can input into the road map. We use it as a collaboration tool with our customers and we can brand it individually for them.

Nachteile:

You do need some training to get up and running, but it is pretty intuitive once you understand the solution structure

Antwort von Pancentric Digital

vor 2 Jahren

Hi David. Many thanks for your review. Great to hear you love the features and flexibility of the Hub, especially the customisable branding for each intranet environment. We understand that intranet training can sometimes be a bit of a pain because it takes up a little time, but we're glad you've found it useful and been able to maximise your Hub because of it. If you have any ideas for any enhancements, just drop us a line on our Client Hub and we'll see if we can get them in our development pipeline :) Thanks again for the review - very much appreciated. Clare