Wer verwendet A1 Tracker?

Risiko, Vertrag, Ansprüche, Versicherung und Incident-Software. Buchführung Und HR-Integrationen. Perfekt für Kund*innen, die eine schnelle oder nutzerdefinierte Implementierung mit Wachstumspotenzial suchen. Integrierte Dashboards.

Was ist A1 Tracker?

Daten- und Dokumentenzentralisierung mit Dashboard-Analysen, Webportalen, Workflow-Automatisierung, Protokollverlauf, Benachrichtigungen, Warnungen, Dokumentenverwaltung und nutzerdefinierter Berichterstattung. Bietet integrierte Module für Verträge, Risiken, Vorfälle, Ansprüche, Versicherungen, Rechtsstreitigkeiten, Projekte und Vermögenswerte. Unterstützt mehrere Sprachen und Währungen. Als vollständig gehostete oder vor Ort-Lösung verfügbar. Integration mit anderen Finanz-, HR-, CRM- und Drittanbietersystemen. Professionelle Unterstützung und Schulung.

A1 Tracker – Details

A1 Enterprise

http://www.a1enterprise.com

Gegründet 2001

A1 Tracker – Kostenübersicht

A1 Tracker bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

A1 Tracker Funktionen

Garantie Software
Eignungs-Überprüfung
Für Fertigungsunternehmen
Für Generalunternehmer
Für den Außendienst
Garantie-Nachverfolgung
Produktregistrierung
Reparaturverwaltung
Retourenmanagement
Richtlinien Managemen-
Service-Management
Vertragsmanagement
Verwaltung von Einzelteilen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Betriebsrisiko-Management
Compliance Management
Corrective and Preventive Action (CAPA)
Geschäftsprozess-Steuerung
IT-Risikomanagement
Internes Kontrollmanagement
Management by Exception
Mobiler Zugriff
Prädiktive Analytik
Reaktions-Management
Rechtliches Risikomanagement
Reputationsrisikomanagement
Risikobewertung
Wirtschaftsprüfung
Compliance Management
Elektronische Ansprüche
Fall-Management
Formularverwaltung
Kundenmanagement
Nachverfolgung der Anspruchsresolution
Nachverfolgung von Eigenbeteiligung & Selbstbehalt
Papierbasierte Ansprüche
Sachverständigen-Management
Verwaltung der Zahlenden
Öffentliche Verwaltung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebotsmanagement
Dokumentenmanagement
Kundenportal
Makler- / Agenten-Portal
Marketing-Automatisierung
Provisionsmanagement
Reklamationsabwicklung
Richtlinien Managemen-
Rückversicherungs-Management
Underwriting-Management
Versicherungseinstufung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebotsmanagement
Dokumentenmanagement
Kundenportal
Makler- / Agenten-Portal
Provisionsmanagement
Reklamationsabwicklung
Richtlinien Managemen-
Risikobewertung
Rückversicherungs-Management
Underwriting-Management
Versicherungseinstufung
Compliance-Verfolgung
Elektronische Unterschrift
Käuferseite (Lieferanten)
Spezialitäten-Verträge
Tracking der Beschwerde
Verkaufsseite (Kunden)
Versionskontrolle
Vertrags-Lifecycle-Management
Volltextsuche
Vorgefertigte Vorlagen
Workflow-Management
Öffentliche Aufträge

A1 Tracker – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 48 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,9/5
Benutzerfreundlichkeit
4,8/5
Kundenservice
5/5
Funktionen
4,8/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9/5
Rufina B.
Insurance Agent
Versicherung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.8.2018

"Very flexible and robust software"

Vorteile: We like that this program is extremely flexible and customizable. You can even have them help you pare the features down to only the things that are really necessary in your organization, which we liked since we were working on a budget.
We use it primarily for insurance purposes like managing due dates and payments, recording documents, tracking a claim in progress, generating batch invoices and reports or following up with a client. However, this tool has also been used occasionally for managing some of our projects. The dashboard makes it possible for us to see all the important information in one glance.

Nachteile: Because it is highly customizable and flexible, things can sometimes get really complicated especially if a less experienced administrator is handling it. So when we were in the process of implementing A1 Tracker, some questions and issues came up but their representatives were always way ahead of us and they were ready with a solution or suggestion even before we could ask.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.8.2018
Catherine K.
Guarantee Administrator
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.4.2018

"We've used A1 software since 2013 and very pleased with the quality of product service and support."

Vorteile: I oversee product warranty claims for around 250 dealers, who are responsible for handling customer guarantee repairs and product registrations. A1 Enterprise was our software of choice because our warranty, product registration, and RMA process is chalk-full of complex business rules which requires automation. Our products and guarantee process are complex, due to each product having many associated parts and sub-assemblies, where each can have various warranty coverage types and limits.
A1 Enterprise also provided an interface to our ERP accounting software, which gives us more control over how our products and claim costs approvals flow between the two systems. This interface reduced burden on me and our accounting department. We have collaborated continuously with the team at A1 to clearly define our business requirements to ensure we get what we need, and the team at A1 invests their time to thoroughly understand our business needs.
Pros: The team at A1 is very competent with their technology and our requirements. They know how to present solutions to complex business needs, and are very responsive to changes and support requests. Additionally, A1 Tracker as a software is rich with customizability, administrative features, and workflow features that make my job easier and more efficient. In comparing my time spent managing claims in the previous system, A1 Tracker gave us a 90% increase in efficiency.

Nachteile: A1 Tracker is an application that takes time to understand and grow into. Any administrator taking on this application should be aware that a time investment on their part is needed to ensure a successful implementation. Additionally, I would like to see Dashboard reports with charts and graphs, although I hear rumors that's coming in 2018!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.4.2018
Verifizierter Rezensent
Operations & Compliance Specialist
Hausmeisterservice, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.5.2020

"User Friendly Adaptable to Every Situation!"

Kommentare: My experience with A1 Tracker has been amazing. I mainly deal with insurance certificates of insurance with multiple requirements dependent on contract types awarded. Being able to customize our tracker to reflect not only the requirements that are needed but to be able send out automated notifications and take the hours of data entry time needed to update and process insurance certificates and put that time to more customer facing tasks within our organization was a turning point for our team.

Vorteile: This software is very user friendly, there is no guessing at where information "might" be. The dashboads are clear and can be customized for anyone in the organization. The quick batch update feature took hours off my data entry time.

Nachteile: I would like to see a save feature where an entire record could be updated and saved vs. saving each section of the record as this happens in some of the modules within our tracker.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.5.2020
Steven R.
IT Manager
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.2.2019

"A1 Tracker Review"

Kommentare: Our overall experience with the solution has been a positive one. While it did take a significant amount of time to get our solution up and functional, the solution has cut down on paper, errors and lead time. It has been a fantastic product for our needs.

Vorteile: We were most attracted to the versatility and customization of the software to fit our needs.

Nachteile: The custom fields aspect of the solution is not as intuitive as you would imagine.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.2.2019
Jana C.
Director of Claims and Insurance
Einzelhandel, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.4.2020

"Great product!"

Kommentare: Our experience has been great. Our need was a simple claims system, with ability to create reports. Done. We are now exploring the options of scaling back what we initially created given that we better understand our needs. Any issues we have encountered have been handled effectively and efficiently.

Vorteile: It is very user friendly. I have used many claims systems and this is very customizable from simple to robust. It could easily fit any claims need.

Nachteile: There isn't anything that I don't like. Anything that I have asked for, A1 has been able to accommodate. The hardest part was the set up.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.4.2020