Was ist Quiq Messaging?

Quiq unterstützt Marken dabei, ihrer Kundschaft stets exzellente Kundenerfahrungen über SMS-/Textnachrichten, Rich Messaging, Webchat und sozialen Kanälen zu bieten. Mit der dialogorientierten Engagement-Plattform von Quiq können Unternehmen Handels- und Servicegespräche mit Bots und Menschen koordinieren. Weitere Informationen zu Quiq erhältst du auf der Website des Herstellers.

Wer verwendet Quiq Messaging?

Für Organisationen, die ihrer Kundschaft ermöglichen möchten, ihre bevorzugten Kanäle (Messaging und Chat) für die Kommunikation anzugeben, die schneller, bequemer und kostengünstiger sind als Telefon und E-Mail.

Wo kann Quiq Messaging bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Quiq
  • Ansässig in Bozeman, USA
  • 2015 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Mexiko, Neuseeland, Vereinigte Staaten und 1 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch und 11 weitere

Über den Anbieter

  • Quiq
  • Ansässig in Bozeman, USA
  • 2015 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Mexiko, Neuseeland, Vereinigte Staaten und 1 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch und 11 weitere

Quiq Messaging – Videos und Bilder

Quiq Messaging Software - 1
Quiq Messaging Software - 2
Quiq Messaging Software - 3
Quiq Messaging Software - 4
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Videos zu Quiq Messaging
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Quiq Messaging

6.000,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
50,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
199,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

Quiq Messaging Funktionen

  • API
  • Agenten-Schnittstelle
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Automatische Antworten
  • Automatisiertes Routing
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Call-Center-Management
  • Chat / Messaging
  • Chatbot
  • Code-Free Development
  • Computer Telephony Integration
  • Dashboard
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Chat für Kunden
  • Echtzeit-Gespräche
  • Echtzeitüberwachung
  • Feedback-Management
  • Filesharing
  • Geplanter Nachrichtenversand
  • Human Handover
  • KI/Maschinelles Lernen
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenspezifisches Branding
  • Kurzwahlnummern
  • Lead-Distribution
  • Lead-Qualifizierung
  • Leistungskennzahlen
  • Live-Chat
  • MMS
  • Massen-SMS
  • Mehrsprachig
  • Mobile Coupons
  • Mobile Keywords
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Offline-Formular
  • Persönliche Nachrichten
  • Proaktiver Chat
  • SMS Gewinnspiele
  • SMS-Marketing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Sentiment-Analyse
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Supportticket-Management
  • Terminverwaltung
  • Transfer / Weiterleitung
  • Transkripte / Chatverlauf
  • Umfragen & Feedback
  • Verarbeitung natürlicher Sprache
  • Virtueller Assistent
  • Vorkonfigurierte Bots
  • Warnungen / Eskalation
  • Warteschlangenmanagement
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management
  • Zielgruppen-Targeting

Alternativen für Quiq Messaging

Smith.ai Live Chat combines live agents & AI to provide 24/7 virtual receptionist service for chats & texts — for all businesses.
Vergic Engage ist eine digitale Engagement-Plattform, die Live-Chat, Chatbots, Video/Voice, Socials basierend auf dem Kundenwert anbietet.
Zendesk ermöglicht Unternehmen, Support zu bieten, mit Selbstbedienung zu skalieren und sich durch proaktives Engagement zu differenzieren. Erfahre mehr über Zendesk
The All-in Automotive Messaging Software connecting Dealerships and Top car brands and their customers.
The #1 customer messaging platform in retail, Heyday by Hootsuite combines the power of AI with the human touch to deliver 5-star CX.
Verbessere mit Botnation AI das Business- und Kundenengagement mit Chatbots und Conversational Marketing.
Großartiger Kundenservice beginnt mit einer besseren Helpdesk-Software. Gewinne mehr Kunden durch exzellenten Kundenservice mit LiveAgent. Erfahre mehr über LiveAgent
Agile CRM ist eine komplette Verkaufs-, Marketing- und Service-Suite, die es Kleinen und mittleren Unternehmen ermöglicht, wie die Fortune 500 zu verkaufen und zu vermarkten.
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Die moderne Helpdesk-Plattform für jede Art von Organisation. Hosted Cloud oder installierbare Vor-Ort-Version für das Self-Hosting.
BeInContact is an enterprise, 100% Cloud, Contact Center Software Omnichannel platform.
Konversations-KI-Plattform zur Entwicklung, Bereitstellung und Ausführung von Conversational KIs ohne Codierung auf jedem Kommunikationskanal

Bewertungen über Quiq Messaging

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
63%
4
34%
1
3%
Ramil T.
Ramil T.
Technical Support in Philippinen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Sicherheit & Untersuchungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

The best chat portal!

5 vor 3 Jahren

Kommentare: I have a five star experience with this software, this the best and so far.

Vorteile:

I work as a chat support in our company, I can say that this chat portal has a lot to offer compared to any other platforms we used to have. We have this text feature that our customer can chat with us even if they are not with their computers. Giving them the best experience possible with the help they want anytime anywhere. The dashboard itself is really cool, you can see all chat reports like average handling time, numbers of conversation and may more that helps in calculating our monthly statistics.

Nachteile:

So far, I can't see any down part on this software. I can say that this was developed perfectly.

Todd J.
Chief Lending Officer in USA
Finanzdienstleistungen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Cyprus Text Implementation

5 vor 3 Jahren

Kommentare: At our institution we did not have a texting or chat solution and we knew that it was something that we required given our type of business and our size. Quiq provided some answers to questions that we weren't even aware that we had. None of the other texting platforms had solutions for an entire contact center. We love the fact that the contact center can switch between text and chat, and that text can be an alternative to an inbound call. We also love that texting can be the primary communication medium for loan transactions because that is how borrowers want to communicate. This is a great company with wonderful customer service and people that really care about their clients. I feel like they are genuinely concerned about my success and will do anything possible to help me be successful.

Vorteile:

I like that the software seamlessly moves between text and chat depending on the device being used by the consumer. I can use the software for my entire call center, for outbound marketing, and for one on one interaction between loan officers and borrowers. I also like that the product appears to be on the cutting edge technologically. Some of the things we discussed involving Apple Business Chat and the road map make me very excited for the future of business text and chat.

Nachteile:

There is nothing that I like least about the software. Our only challenge at this point is deciding how we want to use it. I would suggest however that the implementation and initial training be a little more clear. However, because our institution didn't have a dedicated person to handle the initial implementation, I think the delay and confusion has been mostly our fault.

Verifizierter Rezensent
Sales Agent in Argentinien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Telekommunikation, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

A child could report metrics better than Quiq

1 letztes Jahr

Kommentare: Quiq has been nothing but trouble. It reports more chats than we've taken which is an important metric in my company, provides incorrect response times which leads to even more issues, and frequently bugs out and counts chats as missed or agents as unresponsive. There are way better softwares out there for Messaging. Customer support is also non-existent.

Vorteile:

I guess a point in it's favor is that settings can be tinkered with to make the experience more pleasant.

Nachteile:

Reporting is inaccurate and timing is not counted properly.

Adam M.
Sales Manager in USA
Sicherheit & Untersuchungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Quick Quiqs and Messages

5 vor 3 Jahren

Kommentare: We use this for both customers and our field technicians. Along with the leads that generate from our website, bringing in new customers, we also send a lot of outbound messages to customers, requesting a picture of their system. We're able to provide quick accurate quotes, without a home visit. We also send our technicians any same day cancelations as well. Previously we were using MightyText and a cell phone in office for all of our outbound stuff, but we were having syncing issues, where messages didn't always appear in the app. Overall, the experience has been great. Interested to see what happens as our inbound continue to pick up steam.

Vorteile:

Quiq allows us to have a stronger online presence, and with snippets, you can be on the phone and in the chat, or in multiple chats at the same time with ease. Easily Editable Auto Response messages help let customers know available hours. Added a visual aspect to online/phone quotes by sending pictures to a group inbox via text.

Nachteile:

I wish it had a contact list, because of our outbound communication with field technicians. It's probably the only thing we lost when moving over from Mightytext. Quiq did help me setup bookmarks with phone numbers automatically populated to get me a work around, but now I have 50+ bookmarks, in folders.

Jennifer B.
Guest Services Manager, North America in Japan
Freizeit, Reisen & Tourismus, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Club Med

5 vor 3 Jahren

Kommentare: Becoming more multichannel. Giving our clients more options to contact us outside of the phone.

Vorteile:

Ease of use-Very user friendly tool. We are able to train users quickly and efficiently with no issues. Excellent customer service and support-The Quiq team is always available and willing to help us wherever needed.

Nachteile:

We are still relatively new to the platform and from what I have seen so far I have not run into any cons. This may be a case of not knowing what I don't know as I am still learning all that Quiq has to offer; however, I am not finding any cons at this point.