Wer verwendet Mend?

Privatpraxen, Gesundheitssysteme, Kostenträger, Apotheken und Pharmaunternehmen.

Was ist Mend?

Nichterscheinen von Teilnehmern im einstelligen Prozentbereich: Telemedizin, Terminerinnerungen, Selbstterminierung von Patienten und digitale Formulare. Kundenorientierter Support Nr. 1 und nutzerdefinierte Workflows. Mend kann jederzeit und überall mit jedem Gerät eine Verbindung zu Patienten herstellen.

Mend sorgt für Einbindungsraten in Höhe von 98,3 %, Videoverbindungsraten in Höhe von 99,85 % und ein Nichterscheinen von Teilnehmern im einstelligen Prozentbereich.

Mend verfügt über Automatisierungstechnologie zur Integration in beliebige EHR-, PMS- oder andere Systeme.

Ungefähr 50 % der neuesten Kunden wechseln von anderen Systemen zu diesem Unternehmen.

Mend – Details

Mend VIP

http://www.mendfamily.com/

Gegründet 2014

Mend – Kostenübersicht

Mend bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Mend Funktionen

Patientenbindung Software
Fortschrittsverfolgung
Kollaboration
Mobiler Zugriff
Patientenportal
Patientenweiterbildung
Persönliche Gesundheitsakte
Pflegeplanung
Selbstorganisation
Terminplanung
Textnachrichtenversand
Betten-Management
Echtzeit-Berichterstattung
Entlassungsmanagement
Historische Berichte
Patienten-Standort-Nachverfolgung
Patientenfluss-Management
Patientenüberwachung
Wartezeit-Nachverfolgung
Zulassungsmanagement
Aufnahmeformulare
EHR-Agnostiker
Laborergebnisse
Pflege-Zusammenfassung
Pflegepläne
Rechnungszahlung
Rezept-Erneuerungen
Sicheres Versenden von Nachrichten
Terminbestätigungen
Terminplanung
Video-Beratung
Zugriff auf Krankenberichte
Elektronische Rezepte
Fernbehandlungspläne
Für medizinische Zwecke
HIPAA konform
Medizinische Abrechnung
Mehrfach-Anbieter-Praxis
Onlineformulare
Persönliche Nachrichten
Termin-Erinnerungen
Terminplanung
Videokonferenzen
Übungs-Management
Anruferinnerungen
E-Mail Erinnerungen
Kalenderverwaltung
Nachverfolgen von Terminbestätigungen
Online-Buchung
SMS-Erinnerungen
Terminplanung
Umschuldung
Wiederkehrende Termine
Zahlungs-Erinnerungen
Automatisierte Terminplanung
Gruppen-Terminplanung
Kalender-Synchronisierung
Kundendatenbank
Mehrere Standorte
Mobiler Zugriff
Online-Buchung
Online-Zahlungen
Termin-Erinnerungen
Wiederkehrende Termine
Zimmerbuchungsverwaltung

Mend – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 131 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,3/5
Benutzerfreundlichkeit
4,2/5
Kundenservice
4,5/5
Funktionen
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Verifizierter Rezensent
Intake Coordinator & Primary Therapist
Psychische Gesundheitsfürsorge, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.2.2019

"Incredibly Impressed"

Kommentare: Really impressed. I will recommend this to all colleagues. Everything has been so incredibly easy to access all of our patients who fill out the paperwork complement on the ease of the system.

Vorteile: We are able to add surveys for our patients to take which has been tremendously helpful in our assessment process. Getting the scores for the surveys is also tremendously easy.

Nachteile: I don't have anything negative to say.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.2.2019
Robert C.
Manager
Medizinische Praxis, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.2.2019

"Mend "

Kommentare: -Mend overall is a very convenient app with great potential. I'm excited to see Mend continue to progress as our company expands.

Vorteile: -Allowing us to personalize the app/site to support our company's logo
-Tech support is quick to respond and resolve critical issues
-The most recent updates appears to offer clearer video and audio

Nachteile: -The app for the smartphone offers a login feature that doesn't seem to be necessary. Clients are able to open the app and just enter their 6 digit code without having to login first. This confuses some clients. -Idle timeouts that require you to log back in frequently -The syncing between our system and theirs doesn't always update properly. i.e. if an appointment was marked out in our system. During the next cycle, the old appointment will populate into Mend as though it still needs to take place. -The reporting tools could be updated to review certain pieces of information to help our practice run more efficiently.

Antwort des Softwareanbieters

von Mend VIP an 11.2.2019

Thank you for this great feedback. The portal login link within the app is being removed in the next release this month. We're happy to explore more robust integration options to keep the two systems in better synchronization. There are limitations on the EHR side that we are having to work around currently.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.2.2019
Ashley C.
Outpatient Clinician
Psychische Gesundheitsfürsorge, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.2.2019

"Mend Review"

Kommentare: Mostly good.

Vorteile: I get to create my own schedule, it is cool to talk to clients via webcam, I like that clients can sign forms through it. I like the paint and texting feature.

Nachteile: It is very slow to schedule appointments and process assessments. Once you select submit or book it takes longer than other websites to load. I do not like how you have to wait after each session scheduled for it to load and go back to the dashboard and then you can click to schedule another appointment. When you upload an assessment it would be cool it if were not two steps, if you could just upload the assessment such as treatment plan when you first assign the assessment rather than having to go back to the dashboard and upload it onto the designated assessment for the specific client. It would be good if it works better with smaller band with or slower internet. Sometimes it makes me log in twice even with correct password, sometimes it starts running my camera when I am not in a session and have not selected to start a session. There are a lot of clients with double names in the system which is frustrating because I have to make sure and select the accurate one, not the one with the fake e-mail. Sometimes people are unable to sign the forms on their cellphones even though we are told they do not have to download it, I have watched them attempt while I am on the call and it does not allow them to click submit or sign.It would be cool if there could be more interactive games the therapist and client could play through Mend together during session.

Antwort des Softwareanbieters

von Mend VIP an 7.2.2019

Thanks for the feedback, it's great! Using the Rebook or Assessment feature from the Actions menu should make setting up appointments and assigning paperwork simpler. Did you know you can set recurring appointments as well? All of the issues described with the video connection should be fully resolved for you now. If you have any further issues, please let us know and we're happy to help.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.2.2019
Linnette L.
AR Specialist
Psychische Gesundheitsfürsorge, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.2.2019

"User Friendly"

Kommentare: AS I mention before I really love the customer service, I had brought an issue before to them and within days it was resolve making my experience better than before.

Vorteile: Mend is very easy to use and it has an amazing customer service. I have ask questions and ask for the Mend team to help me and they have always been quick to respond and help me with whatever issue I might have.

Nachteile: I wish there was a way for the clients to be prompt to make their own payments, by inputting their credit or debit cards themselves and if the card is declined then they couldn't proceed to their appointment. However I understand that the Mend team works everyday to improved their software.

Antwort des Softwareanbieters

von Mend VIP an 14.2.2019

Thank you for the review, we really appreciate it. We can collect the payment during the appointment booking process. We will follow up to gather your feedback and discuss possible options.

2/14/19 - We talked to Linnette and we had the ability to solve the payment problem with our digital forms and come up with a much better workflow to solve the payment issue.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.2.2019
Bethany D.
therapist
Psychische Gesundheitsfürsorge, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.12.2018

"Good product"

Kommentare: My overall experience with Mend has been great! I am able to see clients from all over the country. No matter if I am traveling or at a different office, I am able to have full therapy sessions.

Vorteile: The thing I love most about this product is how easy it is for clients to use to connect with me for sessions. It runs really well.

Nachteile: You do need to have a strong internet connection for it work really well. This can be pretty frustrating when you don't or strong internet is not available in certain areas of the country.

Antwort des Softwareanbieters

von Mend VIP an 27.12.2018

Thank you for the review, we appreciate it! We have major performance improvements to video releasing the first week of the new year (Jan. '19). Video will require even less bandwidth and we'll have better support for group video sessions. There will also be a new design to make it even easier to use.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.12.2018