Was ist Limelight?

Limelight ist eine moderne und nutzerfreundliche Plattform für Finanzplanung und Berichterstattung, die schnell bereitgestellt und von Geschäftsnutzern einfach verwaltet werden kann. Eine webbasierte Anwendung, die überall und über jedes Gerät zugänglich ist und Datenintegration, Kollaboration, Echtzeitplanung und Berichterstattung mit Excel-Funktionen bietet, mit denen Nutzer produktiv bleiben.

Wer verwendet Limelight?

Finanz- und Buchhaltungsteams weltweit.

Wo kann Limelight bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • von Limelight Software
  • Ansässig in Toronto, Kanada
  • 2011 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Kanada, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

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Englisch

Limelight – Videos und Bilder

Videos zu Limelight
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Startpreis

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Funktionen von Limelight

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenmanagement
  • Ausnahmen-Berichterstattung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Budgetierung/Prognosen
  • CRM
  • Chancenmanagement
  • Dashboard
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Dynamische Modellierung
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Geschäftsprozess-Steuerung
  • Grafische Präsentation von Daten
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Korrelationsanalyse
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Mehrere Währungen
  • Modellierung & Simulation
  • Pipeline-Berichte
  • Pipeline-Management
  • Prognose
  • Prädiktive Analytik
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Statistische Analyse
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufsprognose
  • Visuelle Analytik
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wettbewerbsanalyse
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • „Was wäre wenn“-Szenarien

Siehe die vollständige Absatzplanung Software Liste

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Budgetierung/Prognosen
  • Dashboard
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Diagramm-Erstellung
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einmalige Anmeldung
  • Finanzanalyse
  • Fortschrittsbericht
  • Fortschrittsverfolgung
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Ideenmanagement
  • KPI-Überwachung
  • Kommentare / Notizen
  • Leistungskennzahlen
  • Leistungsmanagement
  • Meilensteinverfolgung
  • Modellierung & Simulation
  • Planungs-Tools
  • Priorisierung
  • Prognose
  • Prognosen
  • Projektbuchhaltung
  • Projektplanung
  • Roadmapping
  • Statusverfolgung
  • Strategische Planung
  • Szenarioplanung
  • Verkaufsprognose
  • Visuelle Analytik
  • Vorlagen-Management
  • Wertungslisten
  • Workflow-Management
  • Zielsetzung / Nachverfolgung
  • „Was wäre wenn“-Szenarien

Siehe die vollständige Betriebswirtschaftliche Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Audit Trail
  • Auftragsmanagement
  • Automatische Abrechnung
  • Belegmanagement
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • CPA-Firmen
  • Compliance Management
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Einkauf & Empfang
  • Einkommen & Bilanz
  • Erinnerungen
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Fondsrechnung
  • Forderungen
  • Gemeinnützige Organisationen
  • Hauptbuch
  • Inventarverwaltung
  • Kontenabgleich
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mobiler Zugriff
  • Prognosen
  • Projektbuchhaltung
  • Projektmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Spesenabrechnungen
  • Statusverfolgung
  • Steuermanagement
  • Umsatzsteuer-Management
  • Verbindlichkeiten
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für Regierung

Siehe die vollständige Buchführungsprogramme Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Berichte
  • Asset Lifecycle Management
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetkontrolle
  • Cash Management
  • Cash-Flow-Management
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkommen & Bilanz
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Gewinn-und Verlustrechnung
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)
  • Kontenplan
  • Mehrere Abteilungen / Projekte
  • Mehrere Währungen
  • Mischkonzern
  • Planungs-Tools
  • Prognose
  • Prognosen
  • Rechnungsmanagement
  • Self-Service-Reporting
  • Spesenmanagement
  • Strategische Planung
  • Szenarioplanung
  • Verkaufsprognose
  • Versionskontrolle
  • Visuelle Analytik
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • „Was wäre wenn“-Szenarien

Siehe die vollständige Budgeting Software Liste

  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Benchmarking
  • Berichterstattung / Analyse
  • Budgetierung/Prognosen
  • Dashboard
  • Daten-Import / -Export
  • Datenextraktion
  • Datenintegration
  • Datenmanagement
  • Datenvisualisierung
  • Datenvorbereitung in Selbstbedienung
  • Drittanbieter-Integration
  • Finanzmanagement
  • Fortschrittsverfolgung
  • KPI-Überwachung
  • Leistungskennzahlen
  • Planung der Aktivitäten
  • Prädiktive Analytik
  • Sichere Datenspeicherung
  • Strategische Planung
  • Trend- / Problemindikatoren
  • Trend-Analysen
  • Visuelle Analytik
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wertungslisten
  • Wichtige Leistungsindikatoren (KPI)
  • Workflow-Management
  • Zielsetzung / Nachverfolgung
  • „Was wäre wenn“-Szenarien

Siehe die vollständige CPM Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Cash Management
  • Cash-Flow-Management
  • Compliance Management
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drittanbieter-Integration
  • ERP
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkommen & Bilanz
  • Elektronische Zahlungen
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Gewinn-und Verlustrechnung
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)
  • Kontenabgleich
  • Kontenabstimmung
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenverfolgung
  • Mehrere Währungen
  • Mischkonzern
  • Planungs-Tools
  • Prognose
  • Prognosen
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Szenarioplanung
  • Visuelle Analytik
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überwachung
  • „Was wäre wenn“-Szenarien

Siehe die vollständige Financial Reporting Software Liste

Alternativen für Limelight

Mehr Alternativen zu Limelight

Erfahrungen mit Limelight

Alle 22 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
12
4
10

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Kyle K.
Kyle K.
Director of Applications in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Best reporting solution for your budget!

5 vor 3 Jahren

Kommentare: Limelight has been a tremendous partner that we are extremely grateful for. They listen, execute and advise on best practices to fulfill our reporting needs and goals.

Vorteile:

I like how easy it is to use, create, administer and maintain all functions around the reporting. We find it a breath of fresh air with a dramatic leap forward from previous solutions and competitors. The people and service was truly the key as they tailored it to our liking. They are truly a partner that listened and executed well to fulfill our vision.

Nachteile:

There are only minor enhancements that we would like for the software however, the limelight team listened well and already have those improvements in the roadmap in the very near future.

Jason M.
Director of Financial Planning and Analysis in USA
Bildungsmanagement, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

A big upgrade

4 vor 8 Monaten

Kommentare: As our single largest expense item, workforce planning is critical. Limelight has helped us gain more accurate projection capabilities into our workforce, utilizing employee-specific data, linked with actual payroll data (from ADP) and the ability to see historical paid hours and project specific hours by employee into the future. Often our prior projections involved carrying forward current month actuals, maybe including new hires we knew about, but often inaccurate. Now we have projection employee counts, accurate paid time (even during holidays and breaks) for nearly 2,000 employees

Vorteile:

The workforce planning tool has been the biggest improvement to our processes, providing insights and projection accuracy that we didn't have previously. We're able to get both employee counts and paid time historically as well as projected values through our projection period.

Nachteile:

While the workforce planning module has been the most useful tool to us, it's also been the most challenging to set up and run. This was a new process for us, and we have 35+ end-users in limelight. Most of our challenges have been creating an environment with intentionally limited input options so users don't "break" the calcs. Limelight's support team has been very responsive, even after go-live implementation, in helping solve our data input and template challenges. One other item that has been a blessing and a challenge is the report books function. While this has been improving even in the first 6 months since implementation, the process for setting up a report book, identifying errors when the book fails, and outputs to excel are still a little challenging, and not as user friendly as much as the rest of the system. This is an area where I can see opportunities for big future improvements.

Noel B.
Dir Financial Planning & Analysis in USA
Telekommunikation, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Limelight 3 mths in

4 vor 3 Jahren

Kommentare: The support I am getting from the limelight team is the best I have ever experienced with a software company. I reach out to them, and they are immediately trying to help me out. Great group of people.

Vorteile:

The software offers a lot of flexibility. I can present data in report format which is much more useful than the typical dashboard presentation views in other tools. The ability to use limelight for both data collection applications as well as distribution is great. The natural connectivity to Essbase means I don't have to invest much time in changing my existing reporting platforms to leverage limelight. I have had the tool now for 3 months and have successfully written over 30 reports that will serve 100+ users easily. My management team is excited about what we will be able to do with limelight to minimize data management overhead within the finance organization.

Nachteile:

Graphing needs to be enhanced. Some small tweaks to report development would go along way. Looking forward to seeing version 3.

Julie P.
Assistant director of finance in Kanada
Verbraucherdienste, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Limelight review

4 vor 3 Jahren

Kommentare: I have to say that I was expecting the set up to be a little bit easier. I understand that every company has different needs so the design is done from scratch but I thought a budget is a budget same for all companies. Not being a computer geek, I have learned that all the relations between downloaded data, the input templates and the reports have a complex inter-relations that any little thing can set off wrong. Limelight staff were very quick to understand our environment and with every testing phase corrected any issues that came along. The development stage was very hands on and the limelight staff was always there to make any changes required when expected results were not coming through. They never give up until they figure out how to get what we want and have all the necessary knowledge within their organization be it accounting or programming and technical interface with various plateforms. They never hesitated in bringing help from other members of their team even if they were not specifically assigned to our project.

Vorteile:

Being in the service industry, our most important expense is wages and it happens to be the most complex expense in our organization combining multiple collective agreements, progression rates, multiple benefits, and also incudes multiple funds , regions and departments. Limelight designed a combined integration of input from our accounting data base and manual overrides with recalculations that gives us the most accurate budget all the way down to the individual employee. What would normally take dozens of excel spreadsheets in all done through a few templates and flow trough to our financial statements under budget column

Nachteile:

Limelight was able to provide us with all the necessary features so there is really nothing that I do not like in the software. It does take a bit of getting used to to navigate the steps but Limelight provided training and went so far as provide us with our own personal how to instructions .

Megan K.
Corporate FP&A Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Immobilien, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Still at the starting line but excited for where this platform will take my team

5 vor 3 Jahren

Kommentare: If every sales team and integration team were like Limelight, the business world would be a better place. All too often in my career, the sales teams justified the reputation of the "Sales" guy, constantly over promising while the platform underdelivered. The disconnect between the sales team and the implementation team was, more often than not, a gap that could rarely be filled. From my first conversation with the reps to the continued working relationship I carry with the customer reps, I have every ounce of confidence that Limelight as a platform, and as a partner, was the right choice for our team!

Vorteile:

Right from the start, the platform was visually familiar and seemingly uncomplicated. Its ability to communicate with our accounting software, virtually seamlessly, promised to increase our ROI on the time committed to completing variance reports and conducting variance analysis. Throughout the demos I couldn't help but think "this is too good to be true, nothing is this easy". I was convinced of its benefits from the end user perspective but was concerned about the potential complication of the back end or maintenance of the software. Much to my surprise, Limelight was true to their word, the back end and maintenance has been just as smooth as promised.

Nachteile:

Given that I am still in the construction stage, I am not in the position to comment on this aspect as of yet. So far, I am extremely pleased with the entire process, as well as the amazing team that introduced us to Limelight along with their colleagues who have worked with us to build the platform to suit.