Was ist OfficeTools?

OfficeTools ist der führende Anbieter von Praxisverwaltungssoftware für Unternehmen in den Bereichen Steuerberatung und Wirtschaftsprüfung. OfficeTools bietet dir alles, was ein Unternehmen für den täglichen Betrieb braucht. Dazu gehört die Zentralisierung von Kund*innendaten, die Verfolgung von Fälligkeiten, die Personalausstattung, das Workflowmanagement, eine automatisierte Abrechnung und eine Zeiterfassung. OfficeTools kombiniert eine Reihe von Kernfunktionen für Produktivität und Management zu einer integrierten Lösung, die zu deiner Praxis wird.

Wer verwendet OfficeTools?

Buchhalter*innen und Steuerberater*innen

Wo kann OfficeTools bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise)

Über den Anbieter

  • AbacusNext
  • Ansässig in San Diego, USA
  • 1983 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • AbacusNext
  • Ansässig in San Diego, USA
  • 1983 gegründet
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Englisch

OfficeTools – Videos und Bilder

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OfficeTools Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Anpassbare Rechnungen
  • Aufgabenmanagement
  • CRM
  • Dokumentenmanagement
  • Fälligkeits-Tracking
  • Für Buchhalter
  • Für Steuerzwecke
  • Genehmigungs-Workflow
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Mobile Zahlungen
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zahlungen
  • Rechnungserstellung
  • Rechnungshistorie
  • Steuerrechner
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zeitverfolgung

Alternativen für OfficeTools

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Bewertungen über OfficeTools

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
3,7
Kundenservice
3,8
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
42%
4
35%
3
12%
2
8%
1
3%
Lyndsey
Lyndsey
Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Office Tools has streamlined our office, we now only use 1 program where we used to use three.

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Everything is in one place. I can track the progress of projects that co workers are doing, so when someone calls and can tell quicker where we are on there return or other accounting service.

Vorteile:

Can add To Do's in program for reminders to do several things. Keep track of appointments easily. Documents are easy to find. Can add notes about clients. Can track status of projects and set due dates. Can send documents out for esignatures securely and its easy for clients to sign and return.

Nachteile:

Wip and A/R balances don't match from end of month to beginning of next month. When adding Wip to invoices, system writes off balance to zero instead of showing profit if billed amount is still over the amount of WIP on bill. Documents for business clients is harder to sort, employees like to have folders.

Cathleen
Owner in USA
Buchhaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Office Tools "was" the next best thing. Honest review: I have "loves" and "hates"

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: The portals are easier for my customers to use than my old portal product.
Customer service: none unless they can sell you more product or $$. Often times unresponsive.
Billing flexibility definitely better than my old product but recurring monthly or quarterly not as automated as I would like. We found the dashboard to be very confusing and counter productive as far as tasks, appointments and to-do items, my staff was still keeping spreadsheets of their projects for clarity. Too many extra steps required to completely clear something from your view of things to do. free-flow document management took a bit to get used to over windows folder structure, but very manageable. We have actually now split into two different products as we wanted beefier document management tools. Calendar connecting with exchange was a hot mess.

Vorteile:

There are a lot of things I love about this software and it was a vast improvement 3 years ago over what I was using. Love: Project tracking, although not as complete as we would like - we have actually left for one that has a more Kan Ban style visual approach, with the ability to tag colored status tags on a project as it moves through the process. Love: Billing: select all time entries related to a project to mark up and bill, or bill all out marked up for a monthly subscription client. Love: ability to link charge card processing both to portal and to invoice. Love - time reports for easy payroll processing. My clients love the portals.

Nachteile:

Hate: document management presentation - must specifically look for emails or notes related to a project: have since moved to a product that has a chat-style interface perfect for a remote workforce. Hate: could never get project reports to print everything I needed. Matter of filters. I will give them the benefit and say perhaps I didn't learn that part well enough. Hate: tech support used to be terrible before they were bought out, has improved but still not great. I may now be really spoiled by the product I moved to - response sometimes within minutes. Hate: BEWARE: their contract has auto renewal without positive confirmation from user. I left them because I spent countless hours with their tech support, and many many $$ in tech support, and by their own admission, it was an issue they were aware of, and nothing to be done about . Now they want to charge me for the entire year and not let me out of it, unless I spend countless more time and $$ to try to resolve the issue that they already know they could not resolve. We have been receiving an error message when logging in for months. They know about it. Yes, you can just click through it and log in, but it is another annoyance that they are aware of yet still want to charge me for an entire year when I have limped through the last several like a dedicated customer. The ability to link my calendar in exchange to that in Office Tools was a deal maker/breaker for me.

Anne
Partner in USA
Buchhaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Love Office Tools

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Great software just expensive.

Vorteile:

A powerful product. A Swiss Army knife for tax office management. Easy to learn and it does so much.

Nachteile:

1. Expensive. 2. Client portal not as intuitive as Drake. 3 Setting should be set to make sure client documents are not accidentally deleted.

myles
Managing Partner in USA
Buchhaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

From HORRIBLE OfficeTools moved to TaxDome

1,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: HORRIBLE software!

Vorteile:

ABSOLUTELY ZERO. At the time OfficeTools seemed like the only practice management software that could consolidate some of our management software. Was interested in the Lacerte sync function, but it's basically useless. Every year you have to wait for the developers to fix the sync, usually this is done after tax season haha. So adding new clients to Lacerte and expecting them to sync to OfficeTools is a joke.

Nachteile:

Too many to list. Stone age program that needs to be taken out to pasture. STAY AWAY!

Ck
Software Architect in USA
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

All in one solution

5,0 vor 2 Wochen Neu

Vorteile:

What I love about this suite is that it includes a bunch of software that you would typically need for billing, invoicing, tax, etc., and provides them in a nice one-stop-shop package. All offerings are well integrated with each other and handle simple to complex scenarios. My most used and I think their best feature is their invoicing. Very easy to customize, apply markup, and set up for an ad-hoc or a reoccurring subscription.

Nachteile:

If you are only planning on using the basic functionality, then you will get a big sticker shock. This product is very expensive, especially for a small business. Also, make sure you set a reminder before renewals. They add you to auto-renewals without specifically notifying you.

Antwort von AbacusNext

letzte Woche

Thank you so much for your review. We appreciate you taking the time to share your feedback.