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Was ist OfficeTools?

OfficeTools ist der führende Anbieter von Praxisverwaltungssoftware für Unternehmen in den Bereichen Steuerberatung und Wirtschaftsprüfung. OfficeTools bietet dir alles, was ein Unternehmen für den täglichen Betrieb braucht. Dazu gehört die Zentralisierung von Kund*innendaten, die Verfolgung von Fälligkeiten, die Personalausstattung, das Workflowmanagement, eine automatisierte Abrechnung und eine Zeiterfassung. OfficeTools kombiniert eine Reihe von Kernfunktionen für Produktivität und Management zu einer integrierten Lösung, die zu deiner Praxis wird.

Wer verwendet OfficeTools?

Buchhalter*innen und Steuerberater*innen

OfficeTools Software - 1
OfficeTools Software - 2
OfficeTools Software - 3
OfficeTools Software - 4
OfficeTools Software - 5

Du bist nicht sicher, ob OfficeTools das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

OfficeTools

OfficeTools

4,1 (197)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
48
6
3,7 (197)
3,7 (197)
3,8 (197)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
14,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
159
40
4,4 (2.166)
4,5 (2.166)
4,3 (2.166)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu OfficeTools

Zoho Desk
Am besten bewertete Funktionen
CRM
Kundenspezifisches Branding
Ticket-Management
Asana
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Projektmanagement
Projektplanung/Terminierung
Revver
Am besten bewertete Funktionen
Document Capture
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Act!
Am besten bewertete Funktionen
CRM
Kontakt-Datenbank
Kontaktmanagement
CS Professional Suite
Am besten bewertete Funktionen
Finanzberichterstattung
Kundenportal
Mitarbeiter-Management
Sage Timeslips
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Rechnungshistorie
Zeitverfolgung
CCH ProSystem fx
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Steuererklärungen
Steuererklärungs-Formular
CCH Tagetik
Am besten bewertete Funktionen
Budgetierung/Prognosen
Einkommen & Bilanz
Gewinn-und Verlustrechnung
Maximizer CRM
Am besten bewertete Funktionen
CRM
Kontakt-Datenbank
Kontaktmanagement

Bewertungen über OfficeTools

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
3,7
Kundenservice
3,8
Funktionen
3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
43%
4
35%
3
12%
2
8%
1
4%
Gina
Gina
President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great software, could use some improvements

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: Having all my firms client info in one place. Being able to track projects through the office.

Vorteile:

I like having everything tied together, having all a single client's info in one place, being able to link related clients, have all notes in one place, etc.

Nachteile:

There are some bugs, it's also a very hefty program so it sometimes runs slow on our aging server. Also it's pretty complex to learn and some features are counterintuitive.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Without this software our office wouldn't be able to function.

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: keeping everything straight. with so many clients and "projects" its imperative to know where everything stands. who has it, whats being done, whats missing, etc. having the documents in the system attached to everything (be it a meeting, a call a project) is a huge positive.

Vorteile:

Everything you need to know about any client, contact, etc. is all in one place. whether it be an email, a phone message, document, meeting notes, client files, projects, time and billing. we can research anything and find anything on them. one stop shopping.

myles
Managing Partner in USA
Buchhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

From HORRIBLE OfficeTools moved to TaxDome

1,0 vor 2 Jahren

Kommentare: HORRIBLE software!

Vorteile:

ABSOLUTELY ZERO. At the time OfficeTools seemed like the only practice management software that could consolidate some of our management software. Was interested in the Lacerte sync function, but it's basically useless. Every year you have to wait for the developers to fix the sync, usually this is done after tax season haha. So adding new clients to Lacerte and expecting them to sync to OfficeTools is a joke.

Nachteile:

Too many to list. Stone age program that needs to be taken out to pasture. STAY AWAY!

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Buchhaltung
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

OTP is relatively easy to use. It is quite forgiving.

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: Much easier for billing purposes, tracking projects and allowed us to reduce the number of software products used in a day.

Vorteile:

Quick and easy entering new contacts. Many ways to classify and group contacts. I'm also a big fan of the "bill to contact" feature. It's easy to focus on the clients you need to contact.

Nachteile:

Only one email can be utilized per contact. Not easily managed when contact name has to change and they often do in cases of marriage, divorce, death of one of a couple or sale of company etc.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Buchhaltung, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Fantastic Software

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: I think the interactivity of this program makes it a winner and puts it at the forefront of innovating in its industry.

Vorteile:

All client information is available to each member of the team, and viewing the progress of the tasks being completed is very easy. In a virtual environment it has become more important to be able to monitor one another on a team without “micromanaging” and constantly having status meetings, so this is fabulous.

Nachteile:

Sometimes the video tutorials are a bit confusing, so I prefer speaking to someone through the phone support. Reading the articles isn’t as self explanatory as it is made out to be, but this can be different based on who is using this software.