Was ist livepro?

Livepro ist ein speziell für die Kundenerfahrung entwickeltes Wissensmanagement.

Das Unternehmen konzentriert sich darauf, Agent*innen Antworten zu geben – und keine langen und komplexen Dokumente. Dies wird durch Livepros leistungsstarke Funktionen wie der Suche und der einfachen Prozessführung ermöglicht. Livepro erfordert nahezu keine Schulung und macht deine Agent*innen zu Expert*innen, wodurch das Vertrauen der Mitarbeiter*innen und die Kundenzufriedenheit steigen, während AHT- und Schulungskosten sinken.

Wer verwendet livepro?

Livepro ist eine herausragende Wissensmanagementlösung für den Kundenservice – ob am Telefon, hinter dem Schalter, im Außendienst oder im Kunden-Self-Service – Livepro hat die perfekte Antwort.

Wo kann livepro bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Chromebook (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • livepro Knowledge Management
  • Ansässig in Sydney, Australien
  • 2001 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Irland, Kanada, Neuseeland und 3 weitere

Sprachen

Englisch, Französisch, Niederländisch, Spanisch

Über den Anbieter

  • livepro Knowledge Management
  • Ansässig in Sydney, Australien
  • 2001 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

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livepro – Videos und Bilder

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5,50 $/Monat
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N/A
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livepro Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Content-Management
  • Dashboard
  • Diskussionen / Foren
  • Dokumentenmanagement
  • Feedback-Management
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Negatives Feedback Management
  • Self-Service Portal
  • Textbearbeitung
  • Umfragen & Feedback
  • Volltextsuche
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für livepro

monday.com ist ein Cloud-Work-Betriebssystem, mit dem Teams ihre Projekte und tägliche Arbeit durchführen, egal ob sie im Büro, zu Hause oder unterwegs sind. Erfahre mehr über monday.com
Die führende KI-basierte Wissensplattform Shelf hilft Unternehmen mit automatisierten Echtzeit-Antworten auf Kunden-/Mitarbeiterfragen. Erfahre mehr über Shelf
Das beste Preis-Leistungs-Verhältnis auf dem Markt durch die Kombination aller Tools in einer einzigen intuitiven Plattform.
Zendesk ermöglicht Unternehmen, Support zu bieten, mit Selbstbedienung zu skalieren und sich durch proaktives Engagement zu differenzieren. Erfahre mehr über Zendesk
Setze den Kundendienst in den Mittelpunkt deines Unternehmens. Mache Agenten produktiver, Manager wirkungsstärker und gib Kunden mehr Entscheidungsbefugnis. Erfahre mehr über Zoho Desk
Großartiger Kundenservice beginnt mit einer besseren Helpdesk-Software. Gewinne mehr Kunden durch exzellenten Kundenservice mit LiveAgent. Erfahre mehr über LiveAgent
SkyPrep ist spezialisiert auf die Automatisierung und jeden Aspekt der Schulung deiner Mitarbeiter, für einen einfachen und schmerzlosen Übergang zu einer Online-Plattform. Erfahre mehr über SkyPrep
Freshdesk ist eine nutzerfreundliche Kundendienstsoftware, die über 40.000 Unternehmen dabei unterstützt, herausragende Kundenerlebnisse zu schaffen. Erfahre mehr über Freshdesk
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Groupe.io ist eine intelligente Unternehmenskommunikations- und Produktivitätsplattform, die Büro- und Remote-Mitarbeitende miteinander verbindet.
Kundenbetreuungs- und Feedback-Software. Verfügbar als SaaS- und On-Premise-Lösung. Sehr anpassbar, skalierbar und flexibel. 14-Tage kostenlos testen.

Bewertungen über livepro

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
81%
4
17%
3
2%
Carita G.
Carita G.
Reiki Master Teacher & Crystal Therapist in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Medizinische Praxis, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great software for call centres

5 vor 4 Jahren

Kommentare: It's been a great tool to consolidate knowledge across many clinics and to make it very quick and easy for our booking agents to find the right (and up to date) information for our customers.

Vorteile:

Ease of use. If you can use word you can use Livepro to quickly create and manage your content and make it easily accessible for your users. If you have a basic understanding of html and css you can make it go futher but this isn't necessary. The ability to tailor access levels for different types of users (eg admins or end users) is also great. Ongoing support is also exceptional and also great to have access to a community of livepro admins that we all learn from and help each other out.

Nachteile:

Only minor issues I've noticed because I can be pedantic - but these were all quickly resolved by the support team. My only issue is that it can be a little fussy in applying some formatting - ie depends on how the formatting was applied in the first place to text as to how it can be modified. So sometime you just need to clear the formating and re-apply it. But this is a minor issue compared with some of the other problems I've encountered on other systems.

Jason S.
Knowledge Specialist in Australien
Telekommunikation, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Elevating the Customer Experience Journey for Knowledge Content

5 letztes Jahr

Kommentare: Using livepro enables us to provide a single source of truth for multiple stakeholders - from internal business units and departments to external clients. The ability to easily customise the platform to suit the client's needs and desires makes the role of Knowledge Management such a joy to be involved with. The response from the end-user is always positive and they actively want to use the platform because they love the experience and journey that is provided to ensure that they can follow the process from start to finish in a simple, yet effective way.

Vorteile:

I was introduced to livepro when I joined my current place of work approximately a year ago and since then have fallen in love with the platform. Livepro provides the means to have a single source of truth available to all employees but in a fun and engaging way. The following shows the key reasons why livepro is the best KMS platform on the market at the moment: 1. Easy to use: The platform is very intuitive and is a great tool that can be learned very quickly at the drop of a hat. 2. Customer Experience: The platform provides an amazing sense of engagement that helps draw employees to use the KMS rather than having a "wall of text" article to read. The customisations that are available within the platform provide the ability to get people to actively 'want' to use the KMS and help them locate the right information as quickly as possible - the first time they search for it. 3. Integrations: livepro is continually developing api integrations with many other platforms and CRMs which makes the ability to use livepro with existing resources a business or client already has in place such a huge benefit. This is critical to being able to promote livepro as part of our greater service offering.

Nachteile:

Some things that could be added or improved are: Reporting: The reporting functions are being improved, but having the ability to pull data reports on user selections from a Rocket Tool will be a huge boon to call reviews for quality metrics measuring, and the use of the KMS by the end-user; Checklists: The ability to add a checklist selection within an article or rocket tool for an end-user to confirm completion of a process or task would also be valuable resource; JavaScript support: This function is currently disabled for security, but the ability to incorporate jsqueries would be amazing.

Lucy K.
medical receptionist in Australien
Medizinische Praxis, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Great tool overall but could be smoother.

3 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall its a fantastic tool that does contain all the information and is updated regularly by the wonderful carina. It just be improved by improving the navigation with less steps, and perhaps organising as a decision tree where you work backwards. Ie. US Chest Wall - then find the clinics that offer it.

Vorteile:

Thorough and regularly updated. Carina is fantastic with her speedy replies.

Nachteile:

Bit too clunky, could be smoother to use.

Geoff S.
Acting Customer Service Team Leader in Australien
Regierungsbeziehungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

A Great Step Forward

4 vor 3 Jahren

Kommentare: To ensure our organization has the right answer, quickly, every time for whoever their customer is. It has been a great step forward towards this and the support crew from the initial trainers to CSR and the rest have been great to deal with and very responsive.

Vorteile:

The ease of use is the main thing I like about the software, creating the knowledge objects, updating information, reverting, training team members, searching for information, reporting, quizzes are all very easy to use.

Nachteile:

There is not much and they points I have highlighted they are already working on to fix like people being able to edit their own profile.

Courtney Z.
Courtney Z.
Knowledge Manager in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

livepro in an excellent KMS that fits comfortably into our contact centre environment.

5 vor 4 Jahren

Kommentare: livepro has deliverable a number of operational benefits in the contact centres it has been implemented, notably a reduction of AHT and QA improvement. livepro can also we attributed with a reduction in training time and an increase in employee satisfaction.

Vorteile:

livepro has been designed with the user in mind, CSRs in the contact centre space can locate the information they require quickly and efficiently making livepro a central feature in the delivery of a quality customer experience. The article types and styling offers the perfect blend of ready to use with total customisation and authors can easily curate and publish content especially when quick updates are required. Also, the announcement feature is excellent - its done wonders in eliminating email fatigue.

Nachteile:

I would love to see more filtering options for administrators who have access to view multiple accounts/ categories.