Wir helfen Unternehmen seit 18 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Retail Pro?

Retail Pro ist eine flexible, geräteunabhängige fachspezifische Retail-Management-Software-Plattform mit leistungsstarken POS-, Nachschub- und Inventarmanagement-, Promotions-, Mitarbeiter- und Kundenmanagement-, Backoffice-, Leistungs- und KPI-Berichtsfunktionen. Einzelhändler*innen können Retail Pro verwenden, um die Fragmentierung von Daten zu überwinden und Retail Pro auf exakte Workflow-, Branding- und Geschäftsanforderungen zuschneiden, unabhängig davon, ob sie Franchise-, Unternehmensgeschäft-, Outlet- oder Multi-Tochterunternehmen-Einzelhändler*innen sind.

Wer verwendet Retail Pro?

Retail Pro wird von mehr als 159.000 Nutzer*innen in speziellen Einzelhandelsbranchen wie Bekleidung, Schuhe, Luxus, Elektronik, Geschenke, Spielzeug, Gebrauchsgüter, Heimtextilien, Schmuck, Sportwaren und mehr geschätzt.

Retail Pro Software - 1
Retail Pro Software - 2
Retail Pro Software - 3
Retail Pro Software - 4
Retail Pro Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Retail Pro das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Retail Pro

Retail Pro

4,0 (80)
275,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
84
23
4,0 (80)
3,1 (80)
4,2 (80)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
2.210,00 $
Jahr
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
211
23
4,3 (20.709)
4,3 (20.709)
4,1 (20.709)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Retail Pro

QuickBooks Enterprise
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Finanzberichterstattung
Forderungen
RunIt RealTime Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
STORIS
Am besten bewertete Funktionen
Bestell-Management
Inventarverwaltung
Verkaufsberichte
Ordorite
Am besten bewertete Funktionen
Einzelhandel-Management
Verkaufsberichte
für den Einzelhandel
WooPOS
Am besten bewertete Funktionen
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung
Produktkennzeichnung
KORONA POS
Am besten bewertete Funktionen
Barcode/Ticket Scanning
Inventarverwaltung
Verkaufsberichte
retailcloud
Am besten bewertete Funktionen
Einzelhandel-Lagerverwaltung
Kostennachverfolgung
SKU-/UPC-Codes
Agiliron
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung
Cin7 Omni
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung

Bewertungen über Retail Pro

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,0
Benutzerfreundlichkeit
4,0
Kundenservice
4,2
Funktionen
3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
23%
4
56%
3
13%
2
5%
1
4%
Ronald
Owner in USA
Einzelhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

V9 is horrible. V9 reports are total disaster.

2,0 vor 7 Jahren

Kommentare: I have built two business' using Retail Pro reports. I recommended it to every retailer I met. I could change reports to get all the information I needed to make good decisions. With V9, reports seem to be pretty much be in stone, unless I want to pay an exorbitant amount to have each one created. In V8, I could create whatever I needed in minutes. I don't comprehend how with all this new technology, we went so far backwards from where we were. V9 reports have cost me dearly. If not corrected, I will have to find a better option.

Vorteile:

I have used Retail Pro for about 15 years, so I am very familiar with it. Rtech customer service reps are knowledgeable and easy to work with. V8 was awesome. Wish I could go back!

Nachteile:

V9 is slower and harder to get around in. Reports are the biggest downfall. There is not even a simple sales tax report, nor any type of customer reports for companies.

Mohamed
Project Manager in Ägypten
, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

i'm working with retail pro since 2013, it was wonderful experience.

4,0 vor 7 Jahren

Kommentare: i got the knowledge that gave me the chance to implement and support our customer in the market, very important thing is that i learned how business operate with one of the biggest retail solution ever

Vorteile:

very powerful inventory management solution, full of function and features. the second thing is the scalability and durability the solution can support large number of stores & POSs in one big database "oracle database".

Nachteile:

it takes much time to recover database especially in the main server, 2nd thing when upgrade from old release to a new one with large number of stores and POSs.

Brian
USA
Sportartikel
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

I'm a managing partner and CIO.

4,5 vor 11 Jahren

Vorteile:

It does 90% of everything we want & need. Frankly, that other 10% is probably unrealistic without custom programming. We get awesome tech support when needed, and I especially love the live chat feature that lets us ask quick questions. The product is very quick and easy to train an employee on and setting up levels of permission is awesome. We're able to delegate job duties easily with the different features. Receiving is a perfect example. That workstation is set up to be used completely differently than our cash registers. For example, we have three cash registers our of eight total machines running Retail Pro. Each has a unique function, and the software works well in supporting those varied functions simultaneously.

Nachteile:

Some of the more intricate details of the software take quite a while to learn. It's easy for an average sales associate to use the main functions, but some of the higher level features get complex. The software can be "quirky" with some old features that were added on to, so there are features that are not intuitive. An example is polling: some things happen automatically and others require initialization. Like every time we add an employee to the system, it's a process to get them into other locations and requires higher-level knowledge.

craig
IT Project Manager in USA
Einzelhandel, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Retail Pro review

4,0 vor 8 Jahren

Kommentare: I have been working with R Pro version 8 from 2003 to 2015 with Valentino and now with version 9 with Philipp Plein, as far as a retail system, from both the POS and the logistic side, its an excellent software. Easy to manage and use. The ONLY downfall is the EFT. At the POS, you really need to have a good, reliable, and when working with luxury retail, a sleek device to expedite EMV transactions. The 2 options offered by Cyan , your ONLY EFT choice, are for mass merchants, not a luxury boutique. As far as support, One Step Retail has been my partner of choice and they are second to none in support and sales. Over the years I had many special requests from upper management, and OSR were very quick on assisting and "making it happen".

Vorteile:

The simple structure of the POS. Very easy to learn.

Nachteile:

The EFT module. Cayan is HORRIBLE!!! Please go back to Shift 4. Better support and nicer devices.

Amogh
Business Analyst in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Strong Customization but can still be improved

4,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

* Very strong customization options. * Its EMV compatible which is a big plus * Its got strong Employee and customer management modules * Strong reporting capabilities

Nachteile:

* Not having ability to “edit” the preloaded report formats to suit our needs. * There are few glitches here and there especially with a preloaded cards but customer service is usually quick to respond