Lucidpress

Lucidpress

von Lucid Software

Was ist Lucidpress?

Lucidpress ist die beste erhältliche Plattform für Markenverwaltung, zur Erstellung, Kontrolle und Verbreitung von Markeninhalten. Ermögliche Mitarbeitern auf allen Ebenen, vom Außendienst bis zum regionalen Marketing, die Lokalisierung markengerechter Vorlagen, was wertvolle Designressourcen freisetzt und die Markenkonsistenz sichert. Du bestimmst, welche Teile von Vorlagen gesperrt sind und welche bearbeitet werden können, um alle Inhalte der gesamten Organisation konform mit der Marke zu halten. Fordere noch heute eine Demo an und verabschiede dich von Markenkonsistenzsorgen!

Lucidpress – Details

Lucid Software

https://www.lucidpress.com/

Gegründet 2012

Lucidpress – Preisübersicht

Lucidpress ist verfügbar ab 50,00 $/Monat. Lucidpress bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Lucidpress findest du unten.

Startpreis

50,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Lucidpress Funktionen

Brand Management Software
Distribution von Vollziehungen
Kampagnenmanagement
Kunstwerk-Management
Projektmanagement
Veränderungsmanagement
Workflow-Management
Anpassbare Vorlagen
Audioinhalte
Bildbearbeiter
Dokument-Indexierung
Elektronische Formulare
SEO-Management
Textbearbeitung
Versionskontrolle
Video-Inhalte
Volltextsuche
Website-Management
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aufgabenmanagement
Filesharing
Kollaboration
Kundenmanagement
Marketingkalender
Projektmanagement
Zeitverfolgung
Archivierung & Aufbewahrung
Digitales Vermögens-Management
Dokumentenmanagement
Elektronische Unterschrift
Information Governance
Inhalts-Lifecycle-Management
Mobiler Zugriff
Suche
Versionskontrolle
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Workflow-Management
Bildbearbeiter
Bilderdatenbank
Datenvisualisierung
Filtern
Kollaboration
Vorlagen
Dokumentenmanagement
E-Mail Marketing
Immobilienverwaltung
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Kunden-Objekt-Abstimmung
Leadmanagement
Provisionsmanagement
Verwaltung von Auflistungen
Website-Management
Angebote / Schätzungen
Anpassbare Vorlagen
Auftragsmanagement
Genehmigungs-Workflow
Integration von Druckservices
Mehrere Geschäfte
Produktkonfigurator
SEO-Management
Website-Management

Lucidpress – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 220 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.6/5
Benutzerfreundlichkeit
4.5/5
Kundenservice
4.4/5
Funktionen
4.4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5/5
Beau K.
Graduate Assistant to the Dean of the Woodbury School of Business
Hochschulbildung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.9.2019

"Easy To Use For Non-Designers"

Kommentare: I love how I can just login to this software online since my Chrome Book cannot download software. I am having a great experience using this.

Vorteile: Since I am a non-designer, it is a very useful application. I like how the creative team can lock certain aspects of a logo so that the brand integrity is always there. Being able to contribute to content creation helps ease the burden on the creative and accelerates overall creativity.

Nachteile: There really isn't much to dislike with this software, it is so useful for our team. I wish I could do more with the software but it is a little to complicated for me.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.9.2019
Paul M.
Director of Operational Technology
Grundschul- & Sekundarbildung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.2.2020

"Awesome option for those wanting to not be tied to Publisher"

Kommentare: Being a Chromebook/G-Suite district, Lucidpress allows our staff to continue to make high quality newsletters and flyers on any device (since it's cloud based) without being tied to the Microsoft Office product. The ability to collaborate and integrate into Google Classroom and Google Drive has also been very beneficial.

Vorteile: Web based with a nice variety of features. Simple to use but powerful. Can be centrally managed and licenses can be distributed, as needed, using the Lucidpress Team feature. Cheap for K-12 entities (about $50 per license, per year). LucidPress is a great alternative from Microsoft Publisher even for those institutes that may use the Educational free version of Office 365 (which doesn't include Publisher). Allows for collaboration and makes creating newsletters and flyers easy for even the non-technical user. Connects easily with Google Drive and Google Classrooms.

Nachteile: With a fairly large set of options and features, "Publisher only" trained staff or those who are "tech-nervous" are initially a little intimidated by the options they have. However, after showing them the basics in under 5 minutes, they can usually create professional looking newsletters.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.2.2020
Travis J.
Director of Development
Bürgerliche & soziale Einrichtungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Overall Rating
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Likelihood to Recommend
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.11.2019

"Solid Publishing Product"

Kommentare: This software has been clutch during my time hear. It's helped raise a lot of awareness and resources. Great for semi-pro shop.

Vorteile: - always upgrading (sometimes don't like some of the upgrades though)
- ease of use
- cloud based
- pretty flexible

Nachteile: - not enough cloud storage for true needs without upgrading to level of service that we don't need any other features for
- could have better tutorials to help new users get started (video walkthroughs, etc)
- sometimes updates make work more difficult
- needs to allow customization for default features
- I hate that I can't use arrows to scroll through fonts

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.11.2019
Kent K.
Communications Coordinator
Non-Profit-Organisation Management, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Overall Rating
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Unrated
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Likelihood to Recommend
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.1.2019

"Free version is useful for many purposes"

Kommentare: Lucidpress was a dream solution for the very small nonprofit organization I was working with when I first discovered it (7+ years ago). It offered tools and features that allowed us to create promotional materials like posters, fliers, forms, reports, etc. It now limits the print quality within the free version to a point that it is only useful for creating quick art for social media. For that purpose, I still recommend it occasionally.

Vorteile: Highlights of Lucidpress include sharing and collaborating on files, as well as being to work on files from anywhere with internet access.

Nachteile: They have severely hobbled the quality of files that can be downloaded with a paid version.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.1.2019
Verifizierter Rezensent
Business Analyst
Telekommunikation, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Overall Rating
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Unrated
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Unrated
  • Likelihood to Recommend
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.12.2019

"A lot of software like this"

Kommentare: Creating internal documents for team events/workshops/internal changes has been helpful. We have a separate software for customer-facing media but not everything requires that much detail and it's nice to have this where any one can use it.

Vorteile: In their template recommendations, they have options split by print, mobile, social media, etc and then sub categories for each which is helpful if you don't have much experience making these materials. Even the fonts are categorized. The paid version lets you upload fonts. You can copy/paste images onto the page to skip the upload process but it doesn't always format correctly. You can download or have them print it for you and send it to you.

Nachteile: If you don't have the paid version, it's difficult to know what's free vs paid before you select it. The editing page is intimidating at first as it looks very professional, but you get used to it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.12.2019