Was ist Hotjar?

Mit Hotjars Behavior Analytics-Software ist es einfach, über die herkömmliche Webanalyse hinauszugehen und zu verstehen, was die Benutzer wirklich auf Ihrer Website tun.

- Visualisieren Sie das Verhalten mit Heatmaps
- Eliminieren Sie Rätselraten mit Aufzeichnungen
- Mit Umfragen und Feedback die Gründe für das Verhalten verstehen

Wer verwendet Hotjar?

Start-ups und KMUs – digitale Vermarkter, CRO-Spezialisten, Webdesigner, Webentwickler, UX-Spezialisten.

Wo kann Hotjar bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Hotjar
  • Ansässig in St Julians, Malta
  • 2014 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 224 weitere

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Hotjar
  • Ansässig in St Julians, Malta
  • 2014 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 224 weitere

Sprachen

Englisch

Hotjar – Videos und Bilder

Hotjar Software - 1
Hotjar Software - 2
Hotjar Software - 3
Hotjar Software - 4
5 weitere anzeigen
Videos zu Hotjar
Hotjar Software - 1
Hotjar Software - 2
Hotjar Software - 3
Hotjar Software - 4

Kosten ähnlicher Produkte wie Hotjar vergleichen

39,00 €/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
24,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
29,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
N/A
Kostenlose Version
Gratis Testen

Hotjar Funktionen

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufzeichnung der Bildschirmaktivität
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besucher-Nachverfolgung
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Engagement-Tracking
  • Feedback-Management
  • Fragen-Verzweigung
  • Fragenkatalog
  • Für Webseiten
  • Klick-Tracking
  • Kundenaktivitäts-Tracking
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multi-Channel-Vertrieb
  • Multichannel-Datenerfassung
  • NPS-Umfragestruktur
  • Negatives Feedback Management
  • Nutzerforschungsanalyse
  • Quantitative Metriken
  • Risikokarten
  • Sentiment-Analyse
  • Suchen / filtern
  • Textanalyse
  • Trend-Analysen
  • Trichter-Analyse
  • URL-Anpassung
  • Umfragen & Feedback
  • Umfragenerstellung
  • User Journeys
  • Verhaltens-Tracking
  • Verhaltensanalysen
  • Verhaltensbezogene Analysen
  • Verzweigungslogik
  • Videoaufzeichnung / Transkription
  • Visualisierung
  • Visuelle Analytik
  • Website-Analytik
  • Zufälligkeitsanordnung

Alternativen für Hotjar

Mixpanel hilft Unternehmen, zu analysieren, wie Nutzer Geräte verwenden und geräteübergreifend agieren – diese Daten können sie dann nutzen, um ihr Unternehmen auszubauen.
Usabilla bietet verschiedene Benutzerfeedbacklösungen, mit denen Unternehmen die UX und UI ihrer Websites kontinuierlich verbessern können.
Tools, um das Verhalten deiner Nutzer visuell darzustellen und zu verstehen sowie in Echtzeit zu verbessern, wenn die Nutzererfahrung beeinträchtigt ist.
Hubstaff bietet Zeiterfassung und Mitarbeiterüberwachung für Fern- und Außendienstteams. Planung, Rechnungsstellung, Berichterstattung und vieles mehr. Erfahre mehr über Hubstaff
Über 300.000 Unternehmen vertrauen auf die Lösung, um mit ihrer Hilfe Website-Besucher zu erfassen und zu konvertieren. Du wirst nie mehr ein weiteres Popup oder eine App für Gutscheine oder Kaufabbrüche benötigen.
Webanalyse-Tools mit Website-Sitzungswiederholungen, Nachverfolgung von Nutzerereignissen und Kundensegmentierung. Erfahre mehr über LiveSession
GetFeedback ist eine einfach zu bedienende Suite aus Online-Umfragetools, mit der du bessere Umfragen senden und besseres Feedback sammeln kannst. Erfahre mehr über GetFeedback
Umfragelösung für VoE- & VoC-Feedback. Wir bieten erweitertes Reporting, DSGVO-Konformität, Experten-Support und Echtzeit-Ergebnisse.
MailChimp bietet dir das Marketing-Tool, um auf höherem Niveau zu agieren.
An omnichannel CRM life sciences platform built on Microsoft Cloud for healthcare.
Technologie mit integrierten qualitativen und quantitativen Funktionen. Erfahre mehr über Crowdtech
Australian Enterprise Web Analytics Software - Works in 5 mins - Funnel Analysis - Session Replay inc HTML & JavaScript & Data Layer+++
Eine umfassende Kundenerfahrungsplattform, um durch Bewertungen gefunden zu werden, via Textnachrichten ausgewählt zu werden und das beste Unternehmen zu sein.

Bewertungen über Hotjar

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
70%
4
27%
3
3%
1
0%
Rafal M.
Rafal M.
Owner in Polen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Unternehmensberatung, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

pricey, but worth it

5 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: Great tool. Ive used it to do surveys (NLP), heatmaps and AB testing when running product pages or landingpages for newsletter subscriptions. Helped me to eliminate some issues on mobiles. Currently I use different tool but Hotjar is still a tool that you need to try (even in free tier) to see how things should be done in other apps.

Vorteile:

+ extremely supportive and informative help/blog section with many types of how-to articles and guides + quick support that is helpful and points solutions very quickly + a lot of different tools packed in one app (it can be overwhelming!) + whole report section is great (especially heatmaps and surveys) + allows to collect feedback (helpful if you are migrating form one website layout to another) + helpful if you want to run AB test (ie. landingpage, product page etc) + free tier (not so informative but helpful)

Nachteile:

- too expensive comparing to competition (plans are also limited to number of sessions) - integrations are enabled from higher plans

Akande D.
Akande D.
Marketing Communications Specialist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Konsumgüter, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

HotJar is an awesome tool for studying websites and optimizing!

5 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall HotJar is a great platform and I am one of their biggest advocates. I would recommend HotJar to anyone looking to enhance their understanding of on-site traffic and conversion.

Vorteile:

At each company that I have worked for, I always bring up HotJar as a solution they should implement as soon as possible. It is so easy to use and allows for such a comprehensive view of the customer experience that it's a loss to NOT use it! I love that it can capture click data, scroll depth, and even user interactions on the website. There is so much valuable information to be pulled from the data!

Nachteile:

There are two things that I'm a little bummed out about with HotJar. One issue is that they recently removed cross-domain tracking. This was a great benefit and we used it often, so not having it is tough. They also have a limit on the height of the pages that can be captured, 1500px. Our pages are slightly larger so we lose some detail on the report that we would have otherwise had.

Antwort von Hotjar

vor 3 Jahren

Hey Akande, Thanks so much for taking the time to review Hotjar! It's great to read that you're getting a lot of value from the tool :) It's indeed the case that we removed cross-domain tracking in light of our continued commitment to privacy-by-design. I'm sorry to hear that working with the tool is a bit tough without this - we'd like to help if we can! Do reach out to us at support@hotjar.com if you've got questions. Following up your note on the height of captured pages for Heatmaps - we do have a 15000px limit, but if it's a pain point I'd definitely suggest using the Suggest a Feature function in-app to let us know what you need :) All best, Alex

Ioana G.
Ioana G.
User Researcher in Österreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great little tool for starting your UX research

3 vor 3 Jahren

Kommentare: I would be surprised if there was a CRO or UX team that hasn't heard of Hotjar. It's a great little tool, especially given the price, but it doesn't allow enough flexibility to be your main on-site research tool. It's really good for starting out and doing some basic research. Sweet and simple! I guess marketers could benefit the most from this!

Vorteile:

Price. Simplicity of implementation. Good customer service. The scrollmaps and polls are my favourite, and only features I use.

Nachteile:

Potentially slows down the site. Loads the entire js even when only running a poll, so puts unnecessary load on the page speed. Forms have nearly never worked on any of the websites I have used it on. Funnel I don't really use - I don't see the point really. Free GA will still be far better and more useful at that. Polls have very simplistic targeting methods. Adding one or two new targeting triggers would be awesome...but they haven't released any new features in ages. Heatmaps are still very simple with no ability of segmenting the data. I can't complain for the really accessible prices they have been able to maintain though!

Antwort von Hotjar

vor 3 Jahren

Hey Ioana! Thanks so much for leaving this review and sharing your thoughts on Hotjar. Following up your feedback - we're always focused on minimizing any increased page load time with the Hotjar script on your site. Have you checked out this resource? https://help.hotjar.com/hc/en-us/articles/115009335727-Will-Hotjar-Slow-Down-My-Site- If you're having trouble please reach out at support@hotjar.com and we can take a look with you. There's new targeting and filtering functionality on the product roadmap :) https://help.hotjar.com/hc/en-us/articles/115012303268-Product-Roadmap Stay tuned for that! All best, Alex

Amy C.
Digital Marketing Manager in USA
Immobilien, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Premium Solution for Improving UX and UI

4 vor 2 Monaten

Kommentare: Setup is easy- you just add a small snippet of code to the backend and you are ready to go. Customer support has always been very helpful we had questions or needed special assistance.

Vorteile:

Our company needed some user testing and session data after launching a new service with our clients that was in beta. The analytics and session recordings alerted us to so many issues that would have been looked over. Additionally, we constantly use the analytics and reports within Hotjar to identify areas of our website that could use improvement or are not being utilized by our customers. We are able to A/B test much more easily than with a product like Google Optimize. We are huge fans of Hotjar!

Nachteile:

The session recordings are great but there is currently no way to label the recordings, type comments or group them and organize them. As a result, it is very difficult to have hard data and numbers behind what the majority of users are doing or to go back and reference a user session. We end up looking through several and making assumptions based on what we saw in that group rather than relying on hard facts or better analysis.

Trevor A.
Product Owner, CRO Services in USA
Marketing & Werbung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Must have for qualitative research

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Hotjar does exactly what I need: gives context to the issues I see in GA, and allows me to get into the mind of the user with greater depth.

Vorteile:

Heatmapping offers a whole new dimension of user behavior analysis, and Hotjar brings that to the masses. Installation is easy, setting up heatmaps is a snap, and results analysis is an easy task with the Hotjar interface. This has saved more of my precious time for true analysis, rather than setup and configuration

Nachteile:

On the smaller Hotjar plans, the cap at creating 3 heatmaps at a time feels restrictive. Often, I'd prefer setting up more heatmaps and using fewer of the other features available (surveys and polls). If there were plans I could recommend that only contained the right services for my clients (ex: heatmaps only for small clients, fullstack for larger ones), I would 100% do it. Crazy egg also has a sweet Chrome plugin which is not close to being replicated by Hotjar.

Antwort von Hotjar

vor 2 Jahren

Hey Trevor, thanks for the review! Super to hear you're getting a lot of value from Hotjar. You can get unlimited heatmaps on our plus and business plans. You can find more information here https://www.hotjar.com/pricing Thanks again, Denis from the Hotjar team