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bessere Software zu finden

Was ist Nimbata?

Nimbata ist deine Einstiegssoftware für die Anrufverfolgung und gibt dir einen Einblick, was die Verbraucher dazu bewegt, ihr Telefon abzuheben und dein Unternehmen anzurufen. Erstelle einfach, schön und intuitiv deine erste Kampagne in weniger als 3 Minuten (mit lokalen oder gebührenfreien Nummern). Alle Bezahlmodelle sind so ausgearbeitet, dass du nur für die Anrufe bezahlst, die du auch entgegennimmst. Zahle keine teuren Minutenpreise mehr und wechsle zu einem besser vorhersehbaren Modell. 14-tägige Testversion (keine Kreditkarte).

Wer verwendet Nimbata?

Nimbata ist perfekt für Marketingagenturen, datengesteuerte Vermarkter, Unternehmen mit vielen Standorten, Kleinunternehmer und jeden, der sich für seine Anrufe interessiert.

Wo kann Nimbata bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Nimbata
  • Ansässig in Sharon, USA
  • 2012 gegründet

Support für Nimbata

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Argentinien, Australien, Belgien, Brasilien, Chile und 51 weitere

Sprachen

Englisch

Nimbata Kosten

Startpreis:

39,00 $/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Ja, Gratisversion verfügbar

Nimbata bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Nimbata ist ab 39,00 $/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Nimbata
  • Ansässig in Sharon, USA
  • 2012 gegründet

Support für Nimbata

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Argentinien, Australien, Belgien, Brasilien, Chile und 51 weitere

Sprachen

Englisch

Nimbata – Videos und Bilder

Nimbata Software - 1
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Videos zu Nimbata
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Nimbata Funktionen

  • Anruf-Transkription
  • Anrufer-ID
  • Anrufüberwachung
  • Berichterstattung über Anrufe
  • CRM
  • Dateitransfer
  • IVR
  • Kampagnenmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Stichwort-Nachverfolgung
  • Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)

Alternativen für Nimbata

Gehen Sie neue Wege im Vertrieb – mit der weltweit führenden CRM-Lösung. Verwalten Sie jede Phase Ihrer Kundenbeziehun. Erfahre mehr über Salesforce Sales Cloud
Mit CallTrackingMetrics kannst du die gesamte Kundenreise über die verschiedenen Teams hinweg erfassen und alle deine Gespräche auf einer Plattform verfolgen.
Twilio bietet einfache umlagebasierte APIs für Unternehmen, mit denen skalierbare, zuverlässige Sprach- und SMS-Apps für das Web oder mobile Geräte erstellt werden können.
Eingehende Anrufverfolgung für Unternehmen, Callcenter und Marketing-Profis.
Eine Analyseplattform, die für diejenigen entwickelt wurde, die sich auf Qualitätsanrufe und Inbound-Leads verlassen, um den Erfolg zu messen.
Verfolge automatisch die Kampagnenwirksamkeit, automatisiere das Angebotsmanagement, erhalte Warnungen zu verpassten Chancen und verfolge die Herkunft von Quellen.
Verfolge die Marketingzuordnung und verwalte Leads mit Anrufverfolgungstelefonnummern und umfassenden Anrufverfolgungsberichten von 800response.
CloudTalk ist ein cloudbasiertes Telefonsystem für Support- und Vertriebsteams. Mit CloudTalk ist Telefonieren einfach und macht Spaß. Erhalte noch heute deine kostenlose Testversion.
Cloud-Telefonielösung zur Verbesserung der Kundenerfahrung mit Datenerfassung, Datenaufbereitung und -analyse.

Bewertungen über Nimbata

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
85%
4
11%
1
4%
Thomas
CTO in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Call Tracking Software mit sehr gutem Support

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Die Software eignet sich hervorragend zum Call Tracking auf Basis der Traffic Source oder pro Besucher.
Der Support ist sehr gut zu erreichen und hilfsbereit. Es wurde sogar auf unsere individuellen Anforderungen eingegangen.

Vorteile:

Der Service macht das, was er soll, nämlich Anrufe und deren Traffic-Ursprung nachvollziehbar(er) zu machen. Für uns war es wichtig, zu wissen, welcher Traffic aus welchen Quellen zu welchen Anrufen führt. Es ist möglich, das Ganze auf Trafficsource Basis zu tracken oder auf Basis einzelnener Besucher. Das Ganze funktioniert, indem ein Code-Snippet auf der Website eingebunden wird, wordurch statische Telefonnummern durch dynamische, bei Nimbata registrierte, ortsbezogene, rotierende Rufnummern ersetzt werden. Es gibt einige Konfigurationsmöglichkeiten, es ist funktioniert aber ohne viele Schritte.

Nachteile:

Es gibt Konkurrenzprodukte, die noch umfangreicherer Analysen oder bspw. auch detailliertere Salesforce Integrationen bieten. Dies war für uns aber kein Entscheidungspunkt. Desweiteren muss bei der Telefonnummernregistierung ein Dokument ausgefüllt werden, damit man ortsgebundene Telefonnummern bestellen kann. Dies ist eine rechtliche Anforderung und nicht Nimbata spezifisch. Nimbata macht diesen Prozess so angenehm wie möglich.

Dionisis
Dionisis
Digital Marketing Director in Griechenland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A must-have tool for all campaigns! make your Brand, SEO or paid ads deliver more.

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Call campaigns are a great opportunity for businesses and with nimbata you can now measure which ads have more impact. Their support team was very helpful when we needed to launch our experimentation for A/B across locations

Vorteile:

More than just campaign level data, we get ad set level data.

Nachteile:

Nothing to report. Nimbata is an excellent tool!

Eamon
Director in Spanien
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Using Nimbata to improve client reporting - Outstanding support

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Extremely positive, great support, quick set up.

Vorteile:

The support with Nimbata is fantastic, Demitrios got on several calls with out team and was there every step of the way, the dashboard is intuitive and I love the product.

Nachteile:

Nothing, it does exactly what they say it will do (and more to be honest!)

Mark
Director/Founder in UK
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

The worst Experience in 10 years of marketing with an SaaS

1,0 vor 2 Jahren

Kommentare: their platform is more complicated than anything else, and their support? It's funny they have the [SENSITIVE CONTENT] answering support, which I believe it;s in this just for money, as he was rather full of himself in the chat, and "bla-bla-bla" about how great it was his product that he completely forgot about my issue. What a pitiful experience. Felt extremely cheap form the first time I approached this company. I'd happily go for Twilio, that offers free phone number rentals and has nothing to pay when it comes to sharing stats. NEVER AGAIN! UTTER WASTE OF TIME

Vorteile:

NONE. As I'd needed to pay for everything aside from the £6 ripoff for two numbers sitting there and tracking less than 5 calls a month. An utter JOKE!

Nachteile:

You need to pay for every little thing you may need in a call tracking, which is cheap, useless and had wasted my time in a great deal. Furthermore,

Tino
Marketing Consultant in UK
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great Low-Cost Call Tracker

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We have had a great experience so far using Nimbata and it has now become a critical tool in our agency.

Vorteile:

We really liked their payment model which is what initially attracted us to give it a try. We have used different trackers in the past and found our end-of-month Invoices were eating into our profits. Nimbata's per-call cost significantly reduced our call tracking expenses by 70% in comparison to previous trackers.

Nachteile:

There is nothing much that we don't like. Like most products/software there are always minor improvements that could be addressed. The good thing about the Nimbata Team is that they have implemented a lot of the minor/major recommendations that we have given to them which has made our experience even better using the platform.

Joanna
Joanna
SEO Specialist at my own SEO Business in Griechenland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Nimbata Rocks!

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Nimbata has become a part of my sales packages as it helps me tp track the leads that I am generating from my SEO Marketing campaigns for my clients and partners in an effective way, which is a prerequisite in my contracts. Tracking the performance of our marketing campaigns should be a priority for all marketers and Nimbata offers us this great opportunity.

Vorteile:

I like the ease of use it has and the top notch customer support that always helps me to set up new client accounts fast and effectively.

Nachteile:

There is nothing that I don't like about the software.

In Betracht gezogene Alternativen: CallRail

Gründe für den Wechsel zu Nimbata: Nimbata has a Greek department and speaking to a fellow Greek customer support team mate from Nimbata made a nice difference, our chemistry worked and I trust them ever since, since they are always very helpful.

Remi
Digital marketing manager in UK
Immobilien, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great and efficient tool

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Great experience, their team is also very friendly and helpful.

Vorteile:

Tool is very clear and simple to use. Setup is also very easy. It is also quite affordable compared to other tools out there.

Nachteile:

Can't thing of anything so far, although I didn't test all the features.

Chris
Chris
CEO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Best Call Tracking Service for your Business

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: My overall experience has been great and i appreciate this software for my business

Vorteile:

I like the tracking number is very easy to use and i can create numbers for all my clients websites i create.

Nachteile:

What i dont like is that i cant use numbers tracking to call back. i have to use my number after if i dont answer or clients dont answer

Antwort von Nimbata

vor 2 Jahren

Wowee, thanks a ton Chris! Spoiler alert: A call back feature is in the works ;) By the way, we know what it's like dealing with exorbitant prices and subpar customer service, that's why we always have a call tracking specialist ready to assist you :) Thanks again for your review.

Massimo
Massimo
Owner in Italien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Good Saas software for the price

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I can track all my phone calls in one place.

Vorteile:

Easy to use, cheap but with all the features you need.

Nachteile:

Can have a proper dashboard with the free plan but it's okay.

Antwort von Nimbata

vor 2 Jahren

Thank you for your kind words Massimo!

Vassilis
Vassilis
Marketer in Griechenland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Best call tracking solution

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Everything works fine :) Keep up the good work guys!

Vorteile:

Thanks to Nimbata, I can now prove an enhanced ROI to my clients! I like the excellent UI/UX design of the platform and of course the ease of setting up the software. On top of that, I was astonished by the wide selection of filters οn the dashboard. Nimbata gives me a deep dive into your client's’ data!

Nachteile:

Nothing to mention as a con so far. Nimbata team puts their creativity and appetite work to meet my clients' business and marketing needs!

Nick
Nick
Passionate SEO in Griechenland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Exquisite service

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Nimbata means a lot for my business, since it helped me get valuable insights about my marketing strategies and rectify when needed, always based on data.

Vorteile:

Nimbata as a platform has many pros, but I would like to focus on the ease of setup and use. Highly appreciated also the fact that the customer support is always available to resolve any possible issues.

Nachteile:

I can't really think anything I don't like about nimbata

Morena Dora
Imprenditore in Italien
Versorgungsunternehmen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Perfetto e consigliato

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Con Nimbata, la mia azienda ha visto progressi notevoli nel tracciamento chiamate. Un vero game-changer!

Vorteile:

Ottimo servizio di call tracking! Nimbata è intuitivo e preciso. Ha migliorato la nostra analisi delle chiamate. Consigliato!

Nachteile:

All'inizio è un po macchinoso da settare ma dopo è tutto perfetto

Kevin
business owner in USA
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Good Service Much Better Than the other guys

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Over all very satisfied.

Vorteile:

Well, I was with Phone Wagon to get away from Call Rail, but surprise surprise callrail bought them. After call rail couldn't migrate me in on their plans because I was a former customer. After trying to get integration worked out with Call Rail for a month, I wound up leaving and going to nimbata. Customer service was great and they've been good ever since.

Nachteile:

It's a little clunky to use and not very intuitive. I wish there was a little more work done on the UI/UX

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Exeptional Product

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Businesses may boost client engagement and have a better understanding of their marketing strategies with the help of Nimbata Call Tracking. Nimbata Call Tracking is a dependable option for companies trying to improve their marketing and customer experience since it is trusted by top brands all over the world. Businesses may test the product for free and determine for themselves the advantages it can offer but I would recommend for Large enterprises the "Agency" plan.

Vorteile:

Nimbata Call Tracking provides valuable insights into the campaigns, channels, and keywords that drive customers to pick up the phone and call the business.

Nachteile:

Nothing important to mention here. Maybe the UX in mobile devices could be better.

Alexander
CEO in Schweden
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Strongly recommend

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Nimbata is a great and easy to use platform with good and helpful support.

Vorteile:

An easy to use platform with a great UI and less expensive then their competitors.

Nachteile:

The feature of blocking certain country codes is only available at a more costly subscription level. Should have been integrated with the base level subscription. Actually brings the experience down a bit but that is the only negative part of the platform.

Nick
CEO in Griechenland
Möbel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

The company offers high service

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

The company offers high service, the staff is always there to help and guide us. The marketing team drew useful conclusions thanks to Nimbada.

Nachteile:

I would like the price to be more affordable as we use Nimbada in conjunction with other marketing tools

Eudes
Fondateur de RAVAR in Frankreich
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Un bon produit pour suivre les appels

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Très bon outil pour faire du suivi d'appels.On peut ajouter des messages au début des appels, et faire des enchainements très pratique.

Nachteile:

Une chose que j'aurais ajouté c'est la possibilité de protéger les appels des robots et botnets... c'est quelque chose qui n'est pas encore disponible en France mais qui serait très utile.

Angelos
Senior Performance Marketing Associate in Griechenland
Immobilien, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Nimbata Review

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Versatility, ease of use and customer support

Nachteile:

some minor bugs and ui improvements need to be made

ALEXANDROS
Owner in Griechenland
Rundfunkmedien, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A powerful tool for every business!

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: I was searching a long time for a service like this and I am really happy that a friend of mine suggested Nimbata. My revenue streams are based at a high percent on incoming calls, so it is of paramount importance for me to know which of my marketing activities drive customers to call. In addition to this, I run Google Ads for my business and Nimbata helped me gain valuable insights with regard to the effectiveness of the used keywords.

Vorteile:

The thorough reporting, not to mention the exquisite customer support available 24/7.

Nachteile:

Nothing negative to mention about the platform

ILIAS
CCO in Griechenland
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

I get exactly what I need!

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: With Nimbata I can easily measure my marketing performance in 5 different countries, and make data-driven decisions. Simple as that! I get what I need, at very reasonable prices.

Vorteile:

First of all, it was easy to find tracking numbers for the countries I was planning to run my campaigns. Secondly, the customer support is always stand-by to help. I also loved Nimbata’s integration with Zapier app.

Nachteile:

Not at all

Andrea
SEM Specialist in Kolumbien
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

De las Mejores Herramientas de Call Tracking

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Lo utilizamos para Clínicas Dentales. Con Nimabata hemos podido medir qué llamadas ingresan a la clínica a través de Google Ads y Facebook y podemos determinar qué estrategias digitales funcionan y cuál es el ROI.

Vorteile:

Nimbata me parece una herramienta de call tracking muy completa. Puedo hacer el correcto seguimiento de las llamadas que entran a través de los diferentes canales digitales, como Google y Facebook. Es muy sencilla y fácil de configurar. ¡La recomiendo 100%!

Nachteile:

Tal vez, revisar la creación de objetivos con Analytics. Yo lo manejo, pero algunas veces los datos que me salen en analytics no me cuadran con los datos de Nimbata.

In Betracht gezogene Alternativen: Salesforce Sales Cloud

Antwort von Nimbata

vor 5 Jahren

Thank you so much for your kind review Andrea! Happy to hear you like the platform. Indeed - there may be times when the calls reported in your Nimbata dashboard don't match what is presented in your Google Analytics goals. Our dashboards present all call activity (answered, unanswered, repeat, etc) whereas Google Analytics may report on unique conversions. For example, visitors who called twice but were attributed to the same campaign (or goal) would only show up once. As you correctly mention, it's always best to also check that events in your Google Analytics account match with the Nimbata dashboards :)

Markellos
CEO in Griechenland
Personalwesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Finally we can calculate ROI on click-to-call ads

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Great customer support - love their instant messenger thingy, helped us solve initial issues really fast!

Vorteile:

Click-to-call ads have been performing great overall but we haven't been able to data to calculate ROI for specific ads. With Nimbata we finally have a good system to track performance and calculate ROI for each ad. Setup was not trivial but easy enough.

Nachteile:

Took us a couple of days to change our mindset from display ads - but once we did, we were able to get way better ROIs than with traditional advertising.

Orazio
Director in Italien
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Solid platform and great customer service!

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: A very useful and value-for-money service

Vorteile:

What I appreciate the most is the responsiveness of the team, no matter the day and time I need help. In addition to this, I find extremely useful are all the integrations it offers from analytics to zapier.

Nachteile:

I like as it is, don't find any negative aspects

Ioannis
Growth Marketer in Griechenland
Marketing & Werbung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Highly recommended

5,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

This tool has solved one of my biggest problems in b2b lead generation, the phone call tracking. I can now prove the increase of the phone calls that are generated from the marketing efforts, futher more I can now track what channels brings more for phone calls. There are also stats about call duration, who hanged out etc, so i can estimate the quality of the calls.

Nachteile:

No cons they have created a great product in a very fair price

Tina
Marketing Consultant in Griechenland
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Nimbata is by far the best call tracking service

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: I have used other call tracking software providers and I can confirm that the team is doing an excellent job.

Vorteile:

To start with, the platform has an awesome UI/UX design, so it’s easy for me and my colleagues to navigate. Moreover, they provide exceptional customer support resolving issues or replying to queries in no time. Last but not least, I find extremely useful for my business the add-ons of the platform, especially the “whispers”.

Nachteile:

No cons - Only awesomeness. I do not have a con to share.