Limble CMMS

Limble CMMS

von LimbleCMMS

Wer verwendet Limble CMMS?

Fertigung, Einrichtungen, Ausrüstung, Gastgewerbe, Kleinunternehmen, Fuhrparks, Immobilien, Gebäude, Kirchen, gemeinnützige Organisationen, Schulen, Fitnessstudios und mehr.

Was ist Limble CMMS?

Eine einfach zu bedienende, mobile Wartungssoftwarelösung, mit der du Anlagen, PMs, WOs und mehr einfach verwalten kannst.

Limble CMMS – Details

LimbleCMMS

https://limblecmms.com

Gegründet 2015

Limble CMMS – Kostenübersicht

Limble CMMS bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Limble CMMS ist ab 35,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

35,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Limble CMMS Funktionen

Anlagegüterverwaltungssystem
Abschreibungsmanagement
Anlagenrechnung
Audit Trail
Barcode / RFID
Bestandsverfolgung
Dokumentenmanagement
Entsorgungswirtschaft
Vermögensanlagen-Lebenszyklus-Management
Abschreibungsmanagement
Aktivitäts-Verfolgung
Audit Trail
Barcode / RFID
Check-in/Check-out
Entsorgungswirtschaft
Reservierung-Management
Standortverfolgung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragserstellung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Vorbeugende Wartung
Wiederkehrende Termine
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Berichterstattung / Analyse
Bestandsoptimierung
Bestückung
Einzelhandel-Lagerverwaltung
Fertigungsbestandsmanagement
Lagerhaus-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Multichannel-Management
Nachbestellungen verwalten
Produktkennzeichnung
Prognose
Anlagegegenstand-Management
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Besuchermanagement
Für Schulen
Geräte-Management
Gewerbliche Immobilien
Inspektions-Management
Kreditplanung
Lieferanten-Management
Raumverwaltung
Störfallmanagement
Vorbeugende Wartung
Wohnimmobilien
Zimmer-Planung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Vorbeugende Wartung
Arbeitsauftragsverwaltung
Energiemanagement
Facility-Management
Garantie-Management
Geräte-Management
IT-Asset-Management
Instandhaltung Planungs- und -Steuerungssysteme (IPS)
Instandhaltungsmanagement
Inventarverwaltung
Planung präventiver Wartung
Software-Lizenzmanagement
Verwaltung von Einzelteilen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Garantie-Nachverfolgung
Gerätenachverfolgung
Job-Management
Wartungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Kontakt-Datenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Online-Zeiterfassung
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Zahlungseinzug im Außendienst
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandsverwaltung von Einzelteilen
Fahrzeuginformationen
Garantie-Nachverfolgung
Kostennachverfolgung
Kraftstoff-Nachverfolgung
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Reifen-Management
Reparatur-Nachverfolgung
Wartungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Berichterstattung / Analyse
Gewerbliche Immobilien
Inspektions-Management
Inventarverwaltung
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Techniker-Management
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Wartungsplanung
Wohnimmobilien
Bedarfsmanagement
Beschaffungsmanagement
Compliance-Verfolgung
Instandhaltungsmanagement
Inventarverwaltung
Konfigurationsmanagement
Kostennachverfolgung
Lieferanten-Management
Vertrags-/Lizenz-Management
Wirtschaftsprüfung-Management
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Artikelverwaltung
Barcode / RFID
Bestandsoptimierung
Bestandsverfolgung
Check-in/Check-out
Kostennachverfolgung
Lieferanten-Management
Nachbestellungen verwalten
Prognose
SKU-/UPC-Codes
Seriennummern-Nachverfolgung
Arbeitsauftragsverwaltung
Benchmarking
Echtzeit-Berichterstattung
Historische Berichte
Kostennachverfolgung
Leistungskennzahlen
Qualitätskontrolle
Trend-Analysen
Ursachenanalyse
Verfolgung von Ausfallzeiten
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versandmanagement
Wartungsplanung
Arbeitsauftragsverwaltung
Aufgabenliste
Einkauf
Erinnerungen
Inspektions-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Wartungsplanung
Zustandsüberwachung

Limble CMMS – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 72 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,9/5
Benutzerfreundlichkeit
4,8/5
Kundenservice
4,9/5
Funktionen
4,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9/5
Michael K.
Director of Software & Engineering
Lebensmittelproduktion, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.4.2019

"Just what we needed when we needed it"

Kommentare: One of our colleagues wrote in a meeting agenda: “I <3 Limble.” We've been very pleased with Limble. It's helping us organize our growing number of assets and increasingly complex maintenance needs. Much of our maintenance is concerned with specialized care of sensors to maintain accurate and reliable data. With Limble we were able to get on top of the scheduling and personnel complexity to reduce failures, act proactively rather than reactively, and relieve stress on our people.

Vorteile: We knew we needed something more capable than a calendar to help us manage our specialized maintenance needs. Of all the options we researched and trialed, Limble was just the right fit for us. The pricing and features aligned nearly perfectly for where we are today. In nearly every circumstance we've found a good way to accomplish what we need with Limble. While we are a small operation today we see Limble remaining as a viable option for us even as we grow.

Nachteile: The mobile app and web interface are lacking. The mobile app is mostly a wrapper around a mobile formatted website rather than a fully native and capable app. Meanwhile the web interface relies on periodic refreshes rather than instantaneous updates in response to data entry and UI interactions. That said, we prefer the functionality with a slightly wanting interface of Limble to other, slicker options that do not deliver on the core functionality. Limble has a few advanced features — including some still being built out — that are still a bit clunky and lack documentation. But, the support team is incredibly responsive and fills in those gaps.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.4.2019
Ryan C.
Maintenance Supervisor
Luft- & Raumfahrt, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.10.2019

"Get rid of Excel and get LimbleCMMS"

Kommentare: Coming from an Excel based Maintenance program, Limble is a lifesaver. My past workflow consisted of an excel sheet with tons of macros and manual data input almost daily just to schedule PM's.
Work instructions were usually copies direct from manufactures documentation or passed along tribal knowledge.
Maintenance request were by whatever means were convenient. It wasn't uncommon to get a sticky note with a request.
Limble has allowed me to automatically schedule tasks, create interactive work instructions, and provide a simple work request portal accessible from anywhere. All in one package. Scheduling PM's is nearly automatic now. Time interval based tasks just show up after the time has elapsed. The API can work both ways, updating hour counters automatically and pushing tasks to an ERP for scheduling.

Vorteile: The biggest selling point of this software was that I could start using it right away. At best, other services would offer pretty limited "sandbox" to demonstrate the functionality. Limble provided a fully functional trial that allowed me to see how it would work in my environment almost immediately. Simple to setup and get going . Not overwhelming for new users, nor is it aggravatingly limited for expert users. Customer support is excellent. They take the time to understand concerns and provide a human response. No copy-pasted answers that are only slightly relevant or don't answer your question at all. Requested features usually get added quickly. Reports and Custom dashboards to realize MTTF and MTTR data, identify trends and areas of improvement, track inventory and expenses, etc...

Nachteile: No major cons. When I identify the occasional issue it is usually resolved within 24 hours.
No onsite hosted install option could be a con for some.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.10.2019
Shannan S.
Facility Manager
Computer-Software, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.4.2020

"Limble CMMS is a MUST HAVE for facility management!"

Kommentare: Limble provides visibility into the day to day schedule, vendor management, and needs of a facility. Look no further for a ticketing solution!

Vorteile: It has an App for Facility Technicians to utilize. PM schedules are easy to put into the system, update and use. It does not require that you open three windows and do a deep dive into coding in order to operate. 100 times better than service now.

Nachteile: Adding text alerts would be great, but as long as you have the app on your phone, you get alerts.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.4.2020
Verifizierter Rezensent
Service Technician
Essen & Trinken, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.10.2018

"Slow and not so helpful. "

Kommentare: My review should be taken with a grain of salt, because we’re not using this software for its exact intended purpose, but it’s just not very helpful.

Vorteile: We’re using it to track parts and service, and it does do that.

Nachteile: Service tickets created in Limble only have a due date. No scheduling can really be done, which should definitely be an option. The app is very frustrating, and makes looking up part numbers on the job such a chore that it seems like less work to memorize the part numbers...

Antwort des Softwareanbieters

von LimbleCMMS an 26.11.2018

Hi there! I am sorry to hear you have had a bad experience.

We just released an update to allow you to schedule a specific time of day. If you would like any help seeing how please just let us know.

Additionally looking up parts can be extremely easy with the automatic asset associations so you know exactly what asset uses what part.

Please feel free to give us a call or email at any time and we can help you as soon as possible!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.10.2018
Alex R.
Owner
Essen & Trinken, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.3.2020

"A simple, but powerful tool."

Kommentare: I manage a number of different companies planned maintenance across Africa, needed a program which is adaptable, easy to setup and hand over - at the same time be able to remote monitor.
seems to be going well so far

Vorteile: There are many Pros fro the software - but the most important, it the fact the developers, to whom i must take my hat off too, listen to us the customer, and develop the program around our needs, since i have been using the program, it keeps improving, more and more useful features being added all the time, but they have still have kept it simple, but powerful tool. Easy to add in assets, across multiple sites, with all the data columns you need - you build this as you need, the same deal with spare parts. Able to import asset and spares lists in from excel, not a csv file, so simple, once you've set up the data columns in Limble first .... but now have just seen another way - through their very useful constantly updating dedicated web page - https://intercom.help/limble-cmms/en/ Adding users, limiting their reach, setting up teams, a bit trickier, but easy enough. The mobile app, i find just as simple, it does it s job. The backup from limble if you have a query is also very strong, quick to reply, by email and phone - even to me all the way in Zimbabwe.

Nachteile: Okay, so at the time of this review - there are 2 areas which in my line I do find Limble lacking - off line mobility of the mobile app - but know this is something which they are working on, so looking forward seeing this.
Secondly, the stocking side, entering reordered stock i found cumbersome, and there seems to be no stock withdrawl / return per work order system - but this could be that i have not set the form up correctly.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.3.2020