Was ist Formitize?

Super flexible Mobile Forms, Job Management & Tracking with full Scheduling and Customer CRM all in one powerful, yet simple to use solution! Formitize is ready to get you paperless working across more than two hundred industries from the smallest of businesses right through to government agencies and many of the world's largest corporations. Smart automation built in for Job Status Updates, Future Job Reminders, Leads & Quote Followups, Overdue Invoice Chasing and so much more. Great Free Trial

Wer verwendet Formitize?

Formitize delivers powerful mobile form, CRM, scheduling and management solutions for businesses ranging from sole operators through to government agencies and many of the world's largest corporations

Wo kann Formitize bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Formitize
  • 2012 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien

Sprachen

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Über den Anbieter

  • Formitize
  • 2012 gegründet
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Formitize

29,99 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
20,00 $/Monat
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5,00 $/Monat
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9,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

Formitize Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Planung
  • Elektronische Unterschrift
  • Erinnerungen
  • Flottenmanagement
  • Für HLK-Unternehmen
  • Für Schädlingsbekämpfungsunternehmen
  • GPS
  • Gerätenachverfolgung
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mobile App
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zeiterfassung
  • Reservierungs-Management
  • Routing
  • Schädlings-Aktivitäten-Nachverfolgung
  • Self-Service Portal
  • Standortverfolgung
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung
  • Wiederkehrende Termine
  • Zahlungsabwicklung
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung

Alternativen für Formitize

Verwalte mobile Mitarbeiter mit der Synchroteam Field-Service-Management-Software (FSM). Erstelle deine kostenlose Testversion in weniger als einer Minute. Live-Support. Erfahre mehr über Synchroteam
Lass dein kleines Unternehmen größer aussehen. Jobber hilft Heimservice-Unternehmen dabei, Angebote zu erstellen, Termine festzulegen, Rechnungen zu erstellen und schneller bezahlt zu werden.
Vereinfachte und vollständige Lösung für deine Kostenvoranschläge und Aufträge, Versand, Inventar, Verkaufsstelle, Buchhaltung und Echtzeitverfolgung.
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb rationalisieren und den Gewinn steigern können.
Skalierende Außendienst-Plattform in der Cloud für die Cloud entwickelt, die auf allen mobilen Geräten für den Einsatz im Außendienst leicht funktioniert.
AroFlo wurde von Branchenprofis entwickelt und ist eine vertrauenswürdige Außendienstsoftware. Es automatisiert Unternehmen und erleichtert den Arbeitsalltag.
Für HLK-Unternehmen für Wohn- und Gewerbeimmobilien, die Sanitär- und Elektroindustrie, die ihren Umsatz steigern und Geschäftsabläufe optimieren möchten.
Deine Angebote, Rechnungen, Einkäufe und mehr in einem System. Bürozugriff und App, elektronische Formulare und Zertifikate. 30 Tage kostenlos testen.
The only field service management software that pays for itself.
All-in-one-Lösung für Big Data für die Außendienstbranche. Optimiere die Außendiensteinsätze, steigere die Effizienz, senke die Kosten und vieles mehr.
Baue dein Außendienstgeschäft auf und gewinne die Kontrolle über dein Unternehmen mit einer einfachen und vollständigen Plattform, die dein gesamtes Team gerne nutzen wird.
Commusoft ist eine All-in-one-Servicesoftware für Klempner, HLK, Elektrik und sonstige Wartungsunternehmen ab drei Mitarbeitern.
Web und mobile CMMS-Lösung (Computerized Maintenance Management System) für Anbietern von Immobilieninstandhaltung

Bewertungen über Formitize

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
67%
4
20%
3
7%
2
3%
1
3%
Kim M.
Kim M.
Director in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Sicherheit & Untersuchungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Brilliant

5 vor 2 Jahren

Vorteile:

Love it. I wanted something comprehensive, yet simple to use. I did a lot of research before subscribing to Formitize. They simply have the best on offer to suit the requirements of my business and industry. Support is brilliant, both phone and online. I would recommend Formitize to anyone as you can use as little or as much of the software as you need. Perfect fit with Xero.

Nachteile:

Nothing I disliked about this software.

Andrew F.
Contract Manager in Australien
Hausmeisterservice, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Formitize makes work request management and payment claims, easy!

5 vor 8 Monaten

Kommentare: Formitize has turned around our cashflow issues from high volume work processing... We love it.

Vorteile:

Before Formitize we relied on paper and admin to sort, scan and process work requests for payment claims. Now that we have implemented Formitize we have a higher quality of data capture, faster reporting and have been able to implement automation to process work requests for payment.

Nachteile:

Some of the form setup options can be limiting but there is always a different way to implement what you need

Ashley M.
Director in UK
Versorgungsunternehmen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Formitize - Difficult to implement, bad customer service

2 vor 9 Monaten

Kommentare: It was incredibly difficult to implement, to be honest in the end it was impossible. I booked a 1 hour paid training session, which was a total waste of time, I felt I knew more about the software than the trainer, I actually stopped the call halfway through as we were not getting anywhere! I spent hours tearing my hair out trying to get the Formitize to do what I wanted it to. I really wanted it to work, I reached out to everyone I could, account manager, training etc. On the service it's great, everyone will tell you it does what you want it to but it doesn't. After some further digging on google, I found some much better software that is so easy to use and create forms.

Vorteile:

I like that everything was under one roof so to speak. You can have your forms, CRM, Accounting etc all in one place.

Nachteile:

Very difficult to implement. If you planning on using forms then good luck. Especially if you want them to look a certain way, this doesn't need to be difficult there are many ways to do forms better than this. The training sucked, big-time waste of money, I tried to get my money back but there is an army behind stopping any refunds, not worth the time or hassle trying to get it, they obviously need it. You could spend your whole time setting up your business on here and they will probably go bust if they are that desperate to keep $150.

Chelliah J.
Control Systems Manager in Australien
Regierungsbeziehungen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Formitize Review

4 vor 9 Monaten

Kommentare: Getting help from Client Success Manager to get the forms and Asset register to fix some of the problems.
Asset register may require some face lift Overall a very good product - May be good to have some sort of online help

Vorteile:

Asset management unit is important to us. Linking asset to forms are not great but workaround functions are available. Forms are easier to modify

Nachteile:

Still new user to comment on this. Asset register was not correctly working initially. Lookup table not updating with new fields, Resources not working as should be

Kym R.
Manager in Australien
Verbraucherdienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Make your business Saleable

5 vor 2 Jahren

Vorteile:

We like that it makes us more professional to our clients by sending reminders and reports automatically to them. No more missed opportunities and our clients no longer have to wait for office staff to type up reports. We love that we can build a client/data base that will assist us when we are ready to sell down the track.

Nachteile:

Understanding where to find things, I am only a new user though.