Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Audiense?

Audiense identifiziert und versteht jede Zielgruppe, unabhängig davon, wie spezifisch oder einzigartig sie ist. Erstelle mühelos Berichte mit Filteroptionen wie Nutzerprofilen, Affinitäten, demografischen Merkmalen und Berufsrollen und gestalte auf diese Weise hochgradig personalisierte Zielgruppensegmente.
Welche Probleme sollen damit gelöst werden?
– Zeitaufwändige, statische und teure traditionelle Verbraucherforschung
– Soziale Daten sollen Teil der Strategie werden
– Markenstrategie und Personalisierung sind auf Kosten des Performance-Marketings sehr taktisch geworden.

Wer verwendet Audiense?

Es gibt keinen spezifischen Zielmarkt, aber Agenturen, Vermarkter und Forscher machen einen großen Prozentsatz der derzeitigen Nutzerbasis aus.

Wo kann Audiense bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Audiense
  • Ansässig in San Francisco, USA

Support für Audiense

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch, Spanisch

Audiense Kosten

Startpreis:

79,00 $/Monat
  • Keine kostenlose Testversion
  • Ja, Gratisversion verfügbar

Audiense bietet eine Gratisversion, aber keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Audiense ist ab 79,00 $/Monat verfügbar.

Über den Anbieter

  • Audiense
  • Ansässig in San Francisco, USA

Support für Audiense

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch, Spanisch

Audiense – Videos und Bilder

Audiense Software - 1
Audiense Software - 2
Audiense Software - 3
Audiense Software - 4
Audiense Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu Audiense
Audiense Software - 1
Audiense Software - 2
Audiense Software - 3
Audiense Software - 4
Audiense Software - 5

Audiense Funktionen

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Berichte
  • Aufspüren von Influencern
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Dashboard
  • Datenvisualisierung
  • Engagement-Tracking
  • Kundensegmentierung
  • Leistungskennzahlen
  • Medien-Planung
  • Nachverfolgung von Influencers
  • Sentiment-Analyse
  • Social Media-Überwachung
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Trend-Analysen
  • Visuelle Analytik
  • Wettbewerberüberwachung

Alternativen für Audiense

Cloudbasiertes CMMS, das Arbeitsaufträge und Gebäudemanagement optimiert. Erstelle Projekte, weise Arbeitsaufträge zu und verwalte Anlagen.
Statusbrew ist eine Social-Media-Management-Plattform für deine Publishing-, Zielgruppenwachstums-, Markenüberwachungs- und Analyseanforderungen.
All-in-One-Software für Steuerberater, Buchhalter und Buchführer. Führen Sie Ihre Kanzlei von einem einzigen, integrierten Standort aus.
SEO-System, das Schlüsselwort-Suche, Backlinks, Website-Audit, Positionsverfolgung, Diagramme und Werbeforschung umfasst.
Social Media-Analytik-Software, die Verbraucherverhalten und Markttrends durch Gespräche über mehrere Plattformen hinweg analysiert. Erfahre mehr über Brandwatch
Hootsuite hilft Ihnen dabei, Ihre Marke aufzubauen, Beziehungen zu Kunden zu stärken und echte Geschäftsergebnisse mit sozialen Medien zu erzielen.
Mit facelift bieten wir Dir eine mehrfach zertifizierte Software, die alle Komponenten für professionelles Social Media Marketing auf Enterprise-Level vereint. Erfahre mehr über facelift
Social-Media-Marketing-Plattform für die besonderen Anforderungen von B2B. Verteile Inhalte in großem Maßstab und messe den ROI von sozialen Medien. Erfahre mehr über Oktopost
Du erreichst echte Personalisierung und ein unvergleichliches Wachstum durch leistungsstarke Angebote für Content, Kundenengagement und Produktsuche.

Bewertungen über Audiense

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
3,9
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
56%
4
33%
1
11%
Mercedes
Mercedes
Licenciada in Argentinien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Eventservice, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Audiense Insights and Audiense Connect represent the best strengths of Audience connect

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Audience connect represents the best platform to track the community on twitter, it helps to analyze the commitment in social networks. It has two strengths Audiense Insights and Audiense Connect.

Vorteile:

The possibility of knowing best time to tweet, and the users that are granted in real time, as well as other characteristics of these users to increase engagement

Nachteile:

Segmentation of reports. They must incorporate other KPIs. KPIs related to thematic and not with like or comments

Antwort von Audiense

letztes Jahr

Thank-you for your review Mercedes! Audiense offers segmented reports with two methods of segmentation: interconnectivity and affinity. These reports can be created on audiences using multiple filters with Boolean Logic. This allows for both simple and complex audiences to be segmented. We love to see your use of Audiense Connect to increase engagement. We hope to see you in Audiense again!

Beaton
Beaton
Community Hub Manager in Simbabwe
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
E-Learning, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Social Media monitoring and marketing

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

It gives a one-stop dashboard for analytics and audience of Twitter accounts with a bonus of being able to follow or unfollow one's audience

Nachteile:

The platform is packed with lots of features but it is not intuitive to use and navigating the dashboard can be a bit tricky from moving between the home screen to finding the various metrics and options available

Antwort von Audiense

letztes Jahr

Woohoo! Thank-you for your review Beaton! Within the parameters of what Twitter allows, we love the follow/unfollow capabilities We're passing your feedback regarding navigating, and learning features to the team. This is something we're continuing to work on. If you have any specific suggestions, please email productrequest@audiense.com

Darren
Owner of Think Twice Marketing. Challenging the way you do marketing in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp
1,0 vor 6 Jahren

Antwort von Audiense

letztes Jahr

Hi Darren, We're sorry to see that you rated Audiense with low scores, if you would like to provide us more feedback of how we can improve, please do!

Kushal
Researcher, MS Student in Indien
Bildungsmanagement, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Audiense is a powerful social media platform that helped us to better understand our audiences.

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Overall, Audiense is one of the nice platforms to manage social media marketing. The platform's influencer management features make it easy to identify and connect with potential ambassadors for my brand.

Vorteile:

I love the social media monitoring and analytics that Audiense provides. It helps me keep track of my influencer marketing campaigns and identify new opportunities for growth. Additionally, the platform is extremely user-friendly and provides great insights into the social media landscape. It also provides valuable insights into my audience's demographics and interests, which helps me to create more targeted and effective content.

Nachteile:

The only thing I don't like about it is its price. $79.00 /month is too expensive for small businesses. Otherwise, The features are great to grow marketing.

Antwort von Audiense

vor 11 Monaten

Thank you for your Audiense review. We are super happy that you are enjoying your experience and value the platform's influencer & brands feature, amongst other insights. I have shared your pricing feedback with the team so they are aware. We are always aiming to improve Audiense and its value further, so thought you might like to access our roadmap via our Product Portal, where you can see planned, beta, under consideration and launched features. Within the product portal and inside the updates, you can vote for features that are most important to you, or simply submit ideas you'd like to see become part of Audiense's functionality. Link: https://portal.productboard.com/audiense/4-product-portal-roadmap/tabs/6-planned Hope this is useful! Best wishes, The Audiense Team

Jamie
Head Of Marketing in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

A great Twitter listening tool - but limited features for lower tier users

4,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

There are some brilliant social listening features that help you to understand what an audience is doing on Twitter. The advanced reporting (that costs extra per 'pack' of mentions/Tweets) is really useful for doing reports on events, hashtags or industry reports. You can monitor specific lists, including Twitter users, email lists (successfully matched to Twitter users) and more. And, you can create Twitter advertising lists from these internal lists.

Nachteile:

Their entry-level pricing is very reasonable but the features are limited and seemingly have become more limited over the years. Some key listening features, such as listening to keywords within Tweets is a premium feature - I've tried reaching out to them multiple times to find out how much this costs but have never heard back. It's a good tool to have and explore, but some key features are missing with the 'cheap' version and it's yet another tool to manage in my marketing stack but it can only do a fairly limited spectrum of tasks.

Antwort von Audiense

letztes Jahr

Thank-you for your review Jamie! Our Twitter Marketing plan offers all features within it now, whereas more data can come via add-ons. We love to hear that you used the lists for Twitter Ads! Our Twitter Marketing plan can be used for basic level social listening capabilities, but you might find Social Listening specific platforms such as Pulsar, Meltwater, amongst others to give you the depth you're looking for. We're sorry a team member didn't get back to you, please reach out to help@audiense.com if you have any questions. We hope to see you in Audiense again!