Wer verwendet ManageEngine Analytics Plus?

Unser Zielmarkt reicht von mittel bis mittelgroßen Unternehmen. Es gibt keine spezifische Präferenz für eine bestimmte Vertikale

Was ist ManageEngine Analytics Plus?

Erhalte einen tieferen Einblick in Netzwerk-Überwachung, Überwachung von Applikationen und Kundenbetreuung, durch Integration mit ManageEngines IT Operations and Support Suite.

ManageEngine Analytics Plus – Details

ManageEngine

http://www.manageengine.com

ManageEngine Analytics Plus – Preisübersicht

ManageEngine Analytics Plus ist verfügbar ab 2.395,00 $. ManageEngine Analytics Plus bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für ManageEngine Analytics Plus findest du unten.

Startpreis

2.395,00 $
Preisinformationen

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Einsatz

Installiert - Windows

Training

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

ManageEngine Analytics Plus Funktionen

BI-Tools
Ad-hoc-Berichte
Benchmarking
Dashboard
Leistungskennzahlen
Prädiktive Analytik
Rentabilitätsanalyse
Strategische Planung
Trend- / Problemindikatoren
Veröffentlichung / Teilen
Visuelle Analytik
Wertungslisten
Wichtige Leistungsindikatoren (Key Performance Indicators, KPI)

ManageEngine Analytics Plus – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 19 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.4/5
Benutzerfreundlichkeit
4.4/5
Kundenservice
4.9/5
Funktionen
4.5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5/5
Leo E.
Database Administrator
Immobilien, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.9.2019

"Easy to use"

Kommentare: I like the fact that I can request new feature to enhance the software. The software is a great tool to use right out of box. You can start creating report and dashboards right away.

Vorteile: 1) Very user friendly when creating reports.
2) Very easy to setup.
3) Very easy to create reports and dashboards on the fly.
4) Easy to share report to third party vendor.
5) Able to connect different data sources

Nachteile: Not able to email a report to a non license user.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.9.2019
Walid N.
IT Service Manager
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.2.2020

"Easy and effective analytical tool with superb support and webinares"

Kommentare: I was able to build charts to continuously improve our
- Resolution time,
- Time to assign requests
- Improve Technicians expertise
- Address reopened requests
- Improve customer satisfaction
- Increase SLA compliance
- Identify factors influence SLA
- Analyze Technician load
- Ticket inflow volume
- SLA deviation per technician
- Improve service delivery
- Approval time
- Shortage of inventory
and much much more

Vorteile: It is very easy to build dashboards to identify weak points in IT service operations and improve them by building average trends and compare with previous months/years in one chart.
second point is the ability to dig deeper in data to reveal the underlying information and investigate root causes

Nachteile: it is not real time feed from ServiceDesk plus data source as it sync once an hour and cannot sync faster

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.2.2020
Raj C.
IT Datacenter & Applications Tech
Öffentliche Sicherheit, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.2.2020

"All IT operations Reports at a glance. Excellent customer support"

Kommentare: Reduced time in generating reports. Real time information with dashboards are excellent. Exceptional support from dedicated SME's who make sure to solve your issue in a timely manner.

Vorteile: Very easy to configure and create reports. Dashboard and slideshow features are excellent for upper management. Lots of out of box reports that are very useful.
Interoperability with servicedesk tool and other sources are excellent. It is good to have an on-premise solution. Dark mode dashboards are highly efficient for real-time use.

Nachteile: It will be beneficial to connect to servicedesk call manager providers like Cisco and Avaya to generate real-time call statistics. Exporting data to an excel or other format then reimporting take more time. Out of box Integration with call manager software's will help IT operations.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.2.2020
Jody W.
IT Training and Support
Gesundheit, Wellness & Fitness, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.9.2019

" Reviewing Analytics Plus"

Kommentare: With the help of your support technicians, I am learning the functions useful to my organisation

Vorteile: Once you know the functionality then easy to user

Nachteile: Hard to work through the product functions

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.9.2019
Rodolfo U.
Director of IT
Finanzdienstleistungen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.3.2020

"Good Analytics tool"

Kommentare: We started using Analytics plus as the reporting tool for our ITSM. After we saw the potential of Aplus, we started integrating it with our business database so we can deliver better value to the rest of the company.

Vorteile: Native integration with Manage Engine Tools
Good integration with other datasources like SQL Server, Oracle, Excel, csv
Easy to use

Nachteile: -Strugles a little bit with huge amounts of data
-It needs more functionality to help administrators to move information an graphics from one user to another

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.3.2020