ManageEngine Analytics Plus

ManageEngine Analytics Plus

von ManageEngine

Wer nutzt diese Software?

Unser Zielmarkt reicht von mittel bis mittelgroßen Unternehmen. Es gibt keine spezifische Präferenz für eine bestimmte Vertikale

Durchschnittliche Bewertung

12 Bewertungen
  • Gesamt 4.3/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.2/5
  • Kundenservice 4.9/5
  • Funktionen 4.3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.3/5

Produktinformationen

  • Startpreis 2.395,00 $
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Ja
  • Gratis Testen Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Installiert - Windows
  • Training Live Online
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • ManageEngine
  • http://www.manageengine.com

Über ManageEngine Analytics Plus

Erhalte einen tieferen Einblick in Netzwerk-Überwachung, Überwachung von Applikationen und Kundenbetreuung, durch Integration mit ManageEngines IT Operations and Support Suite.

ManageEngine Analytics Plus Funktionen

  • Ad-hoc-Berichte
  • Benchmarking
  • Dashboard
  • Leistungskennzahlen
  • Prädiktive Analytik
  • Rentabilitätsanalyse
  • Strategische Planung
  • Trend- / Problemindikatoren
  • Veröffentlichung / Teilen
  • Visuelle Analytik
  • Wertungslisten
  • Wichtige Leistungsindikatoren (Key Performance Indicators, KPI)

Die hilfreichsten Reviews für ManageEngine Analytics Plus

Easy to use

Bewertet am 18.9.2019
Leo E.
Database Administrator
Immobilien, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I like the fact that I can request new feature to enhance the software. The software is a great tool to use right out of box. You can start creating report and dashboards right away.

Vorteile: 1) Very user friendly when creating reports.
2) Very easy to setup.
3) Very easy to create reports and dashboards on the fly.
4) Easy to share report to third party vendor.
5) Able to connect different data sources

Nachteile: Not able to email a report to a non license user.

Powerful reporting tool

Bewertet am 2.3.2017
Karina M.
Project Manager
501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Analytics Plus was acquired to enhance internal reporting capabilities for ServiceDesk Plus at a client site. This provides their team leaders and executives the ability to "slice and dice" reports not available in SDP.
The support I received from inception, through the installation process and implementation was excellent. The ongoing support I am currently receiving to tweak reports and technical support is exceptional!
Whilst not all the tables in SDP are published in AP, importing the data required and keeping it synchronized with SDP is simple. The application is very user friendly and it is a very powerful reporting tool.
Once the URL functionality bug is fixed, this application will pretty much provide us an exceptional reporting solution.

Vorteile: Ease of use, the excellent support provided!

Nachteile: Licensing. It would be good to be able to publish reports (read-only) to non-licensed users.

Antwort des Softwareanbieters

von ManageEngine an 23.8.2017

Hi Karina,

Thank you for your honest feedback. We are happy to know that Analytics Plus meets your expectations.

We also wanted you to know we have a licensing model for non-licensed users. It's called the 'dashboard viewer license' and enables non-login users to view published reports in Analytics Plus.

For details, please check this link : https://www.manageengine.com/analytics-plus/licensing-model-for-analyticsplus.html

Great Product

Bewertet am 17.12.2019
Chad K.
SD Manager
Informationstechnologie & -dienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: i enjoy the product very much

Vorteile: its easier than making pivots for excel and user friendly - support always assists when i need

Nachteile: having to create own reports sometimes gets confusing, the drag and drop feature with create reports is always better

So far, so good!

Bewertet am 19.9.2019
Jeff N.
Director of Customer Strategy
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The support I have received is what truly elevated my experience with the software. The Analytics Plus support team has been exceptional with their responsiveness, patience and willingness to help. They clearly want their customers to be successful with the software.

Vorteile: Being able to have the information that matters most to be readily available has been incredibly helpful and time saving.

Nachteile: Although you don't need to be exceptionally technical, you do need to have some technical aptitudes and understand the various data sets you are using.

Reviewing Analytics Plus

Bewertet am 2.9.2019
Jody W.
IT Training and Support
Gesundheit, Wellness & Fitness, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: With the help of your support technicians, I am learning the functions useful to my organisation

Vorteile: Once you know the functionality then easy to user

Nachteile: Hard to work through the product functions

Lies weitere Bewertungen