Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Fyle?

Kosten-Management-Software, die den weltweit einzigartigen AI-betriebenen Motor für die automatische Extraktion von Aufwendungen aus Gmail und Outlook beinhaltet sowie Kilometer-Tracking und Empfang-Erfassung mit mobiler App. Fyle kann die komplexe Genehmigung und Bearbeitung von Workflows automatisieren für extrem schnelle Erstattung, was ein papierloses, robustes System ermöglicht, das sich mit deiner Buchhaltungssoftware vernetzt. Features beinhalten unbegrenzte Ein-Klick-Kosten Berichte, Echtzeit-Politik und Compliance-Scheck, Kreditkarten-Abgleich und vieles mehr.

Wer verwendet Fyle?

Unternehmen, kleine und mittlere Unternehmen, Startups, Non-Profits, Academia, Accountants, Freelancer

Fyle Software - 1
Fyle Software - 2
Fyle Software - 3
Fyle Software - 4
Fyle Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Fyle das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Fyle

Fyle

4,5 (146)
6,99 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
43
10
4,6 (146)
4,6 (146)
4,4 (146)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
5,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
61
34
4,6 (965)
4,6 (965)
4,5 (965)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Fyle

Zoho Expense
Am besten bewertete Funktionen
Belegmanagement
Kostenverfolgung
Upload mobiler Kaufbelege
ExpensePoint
Am besten bewertete Funktionen
Kostenverfolgung
Mehrere Währungen
Upload mobiler Kaufbelege
Factorial
Am besten bewertete Funktionen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Lohn-und Gehaltsabrechnung-Reports
Mitarbeiter-Datenbank
BizAway
Am besten bewertete Funktionen
Genehmigungs-Workflow
Online-Buchung
Zahlungsabwicklung
Circula
Am besten bewertete Funktionen
Kostenverfolgung
Mobiler Zugriff
Upload mobiler Kaufbelege
Expensify
Am besten bewertete Funktionen
Belegmanagement
Kostenverfolgung
Upload mobiler Kaufbelege
Silae Expense
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
SAP Concur
Am besten bewertete Funktionen
Belegmanagement
Erstattungs-Management
Kostenverfolgung
XPENDOR
Am besten bewertete Funktionen
Kosten-Kontrolle
Kostenverfolgung
Mehrere Währungen

Bewertungen über Fyle

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
63%
4
29%
3
5%
2
2%
1
1%
Eric
Eric
Chief Operating Officer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Fyle is easily the most user friendly expense reporting solution on the market

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Helps keep all of our company expenses organized and verified for each employee. A very user friendly software.

Vorteile:

The UI is super intuitive and has all of the functionality that is needed in helping sort out expenses within our organization. In addition, any support requests I've submitted have been met with a sense of urgency and tackled in an extremely timely manner. Very impressed with this team!

Nachteile:

When filing repeat expenses it would be great if it could auto-populate the fields from the last time the same expense was filed. I was told this functionality was already in place but it doesn't actually seem to work. In addition, it would be great to have the option to tell the system when an expense is not a duplicate. For example, my colleague and I stay at the same hotel on the same night in different rooms. This creates two receipts with the same amount on the same date. The system alerts me that it thinks these expenses are duplicates but it does not give me the option to tell the system that they are both authorized expenses. This in turn causes one of the expenses to not import into Quickbooks. It would be great if this could get fixed.

Federico
Federico
CFO in Brasilien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great product for a Small / Medium Business

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It was a great experience, as an Expense Report solution they are the best, but if you want to use the solution for another requirements it would not have the capability to do so.

Vorteile:

Great Expense Report solution, we really loved its capability to be compatible and integrated into Gmail and Outlook. The user interaction is very amiable and easy to use. Capturing receipts and uploading them into the app is very simple and straightforward. Its multi currency feature is very helpful for overseas business travels.

Nachteile:

Using the tool for management of expenses in the section of approving or rejecting documents do need improvement. Reporting features like visualizing an expense dashboard by category is a big missing. In additional, they do not offer a Free Plan, not a cheap app.

Brian
Mortgage broker in Kanada
Finanzdienstleistungen, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

Deleted account without warning

3,0 letztes Jahr

Vorteile:

It was integrated into gmail. There was a mobile app that allowed me to capture receipts on the fly.

Nachteile:

Repeated asked me to log in. Icon got disproportionately large at times. When I went through a period of time that I did not use the software, they deleted the account without warning.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Unterhaltung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Fyle is a Useful Expense Management Software

5,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

Gathering your receipts to create an expense report can be a bit tiring. It helps if your receipts are all organized. I found Fyle to be ideal for this task. First, I converted all my receipts into digital copies and saved them in one folder. Then I uploaded these to Fyle and created my expense report. This software made it easy for me to itemize my expenses and track everything. This app also allows you to extract the receipts from your email which is very convenient for me. I can complete my reports right away. Fyle provides accuracy with no delays.

Nachteile:

This program is not good with obtaining the mileage for travel. I have to look at Google Maps to do that and this is an extra step for me. I hope they can add this feature.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Lifesaver

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Simplicity - I tried out three different expense management services and Fyle was the best in user-friendly design. All the other vendors did not know what they were doing when it comes to UI/UX. For example one vendor's app had 13 menu buttons in a small smartphone screen. (Is this a finger puzzle or something?) Another vendor's web app had way too many windows and tab layouts in one screen that with my 13 inch laptop, I could not read the letters because the font size was too small. (It is 2018 and yet they don't know responsive web design?) Fyle's web app and smartphone app were both well-designed and simply easy to use.

Nachteile:

I don't like the fact that Fyle made my life so easy that I will not be able to go back to my analog days where I manually input numbers and formulas in spreadsheets, pasting paper receipts with glue and wondering when my expense is going to be reimbursed until spotting the report I submitted over a week ago is still sitting at the very bottom of a pile of documents on my boss's desk.