Wir helfen Unternehmen seit 17 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Rocket.Chat?

Quelloffene, kostenlos bereitstellbare Slack-Alternative für Teamzusammenarbeit und Kommunikation. Umfasst Dokumentenfreigabe, Sprachnachrichten sowie Video- und Audiokonferenzen. Moderne Chatoberfläche mit Emojis, Reaktionen, Link-Vorschau, Sprachfunktion, Fotos und Videos. Private Gruppen und inoffizielle Nachrichten ermöglichen verschlüsselte private Konversationen. Öffentliche Kanäle ermöglichen die abteilungsübergreifende Zusammenarbeit mit Partnern. APIs und Bots werden unterstützt. Verfügbar für iOS, Android, Windows, Mac OS und Linux.

Wer verwendet Rocket.Chat?

Teams mit interaktiven Kommunikations- und Kollaborationsbedürfnissen. Nutzer, die eine Alternative zu Slack suchen. Unternehmen jeder Größe, die eine erweiterbare Plattform für Zusammenarbeit und Nachrichtenversand benötigen.

Rocket.Chat Software - 1
Rocket.Chat Software - 2
Rocket.Chat Software - 3
Rocket.Chat Software - 4
Rocket.Chat Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Rocket.Chat das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Rocket.Chat

Rocket.Chat

4,3 (152)
0,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
55
19
4,3 (152)
4,4 (152)
4,1 (152)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
8,75 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
74
187
4,6 (23.316)
4,5 (23.316)
4,4 (23.316)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Rocket.Chat

Slack
Am besten bewertete Funktionen
Chat / Messaging
Echtzeit-Benachrichtigungen
Echtzeit-Chat
Gmail
Am besten bewertete Funktionen
Inbox-Management
Spam-Blockierung
Suchen / filtern
WhatsApp
Am besten bewertete Funktionen
Chat / Messaging
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff
Workplace from Meta
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-/Newsfeeds
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff
Zoom Workplace
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Videokonferenzen
Zwei-Wege-Audio und -Video
Microsoft Teams
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Videokonferenzen
Zulip
Am besten bewertete Funktionen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Echtzeit-Chat
Filesharing
Google Meet
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Mobiler Zugriff
Videokonferenzen
Zoho Cliq
Am besten bewertete Funktionen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff

Bewertungen über Rocket.Chat

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
50%
4
32%
3
15%
2
2%
1
1%
Alexander
SW PM in Deutschland
Automotive, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sehr gute Alternative zu Teams, was man selbst Hosten kann

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Offline Chatsystem

Vorteile:

Installation innerhalb eines geschlossenen Netzwerkes, viele Einstellmöglichkeiten, gute Administrationsmöglichkeiten. Relativ günstig wenn man Support buchen möchte.

Nachteile:

Teilweiße hohe Delays, keine Mobile Unterstützung für Videochats.Keine Anruf Funktion

Tim
Beisitzer, Vorstandsmitglied in Deutschland
Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Chat Software für Verein mit >700 Mitgliedern

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Wir nutzen Rocket.Chat für unseren Segelverein mit mehr als 700 Mitgliedern. Davon sind teilweise mehrere hundert täglich online. Auch bei hohem Traffic werden Nachrichten zuverlässig und schnell zugestellt. Wir hosten den Dienst auf unseren Servern selbst und haben einen großzügigen Vereinsrabatt erhalten. Lediglich mit den Push-Benachrichtigungen haben wir hin und wieder Probleme.

Vorteile:

Vernetzung aller Vereinsmitglieder auf einer gemeinsamen Plattform, Gruppen- und Einzelchats möglich, Durchführung von Umfragen direkt in Chatgruppen möglich (mit Umfragen-Bot)

Nachteile:

Der Dienst für die Push-Benachrichtungen fällt hin und wieder aus, sodass neue Nachrichten manchmal unentdeckt bleiben

Hendy
Hendy
CTO in Indonesien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzel- & Familiendienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Lots of features as open-source & enterprise group chat software

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Rocket.Chat has been very useful and relatively low-maintenance. Especially since we deployed it in MongoDB Atlas (another commercial product as DBaaS), so our MongoDB cluster is also low-maintenance. There are many features that can be enabled and configured, it's quite overwhelming at first. (to be honest, it still is now) But it makes me feel good too because if there's a use case, I feel that maybe 60-70% of the time, Rocket.Chat already provides that as an option.

Vorteile:

The core software is open-source, so the cost is low to get started. You have the option, but not forced to, to purchase business/enterprise support and upgrade for additional features, and Rocket.Chat company also provides hosting services. In case you want to modify the code (likely you won't need it), but you can, so it's a big plus for feeling in control. Rocket.Chat supports OpenID Connect for SSO authentication out-of-the-box, which we integrate with FusionAuth and it works as expected. So really happy about this. We also did submit some patches and enhancements to Rocket.Chat GitHub, and while response time varies, we were welcomed, some of our contributions were accepted, some were not accepted but with clear explanation. So we're very happy that we can collaborate directly with Rocket.Chat developers and hopefully having good relationship in the long term.

Nachteile:

I still see stability issues, sometimes chats not refreshing, and random minor issues. It's quite hard to debug/diagnose the issue, and on GitHub some issues have been waiting for weeks or months. I understand this is complex code without various platforms connected together, and to be fair Rocket.Chat tried to provide several debugging options inside it, so they do put effort in this. Configuring to use own Firebase Cloud Messaging (FCM) push notification is tricky, and requires deploying customized Android and iOS app... but this is to be expected and I'm not sure how it can be made easier. It still feels that they're pushing for new features more than to fix bugs. Which can be both a good thing or bad thing, depending on which side you're getting.

Antwort von Rocket.Chat

vor 3 Jahren

Hello Hendy, we're incredibly happy to see you've been having a positive experience with our product! Your feedback is very important for us - it's the only way we can improve our product. Thank you so much for your review :)

Aditya
CEO in Indien
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

My 6 months with Rocket Chat

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Very satisfied . I have used Slack, Teamwork Chat before, but Rocket Chat is very economical to me ( free- minus the VPS cost). ANd it has everything we need.

Vorteile:

1. Installation is a breeze. I was able to install Rocket Chat, get SSL configured, and had a running server set up in an hour without having to wave through endless linux commands. 2. Inbuilt support, for Video call using Jitsi, and inbuilt notifications. 3. Slack like user interface , which my team can instantly connect to.

Nachteile:

1. The Quote a message, can be improved, it is visually not very clear. 2. The Video call doesn't ring inside the application, only gives a button to join which makes people skip it some times. 3. On Windows, if the app is running in background, you need to go to the notification panel to bring it to front, if you start from the Start Menu, it doesn't come to front. Overall, the shortcomings are very less and trivial. The software is very stable and a breeze to use.

Antwort von Rocket.Chat

vor 5 Jahren

Hi Aditya, our team is constantly improving the platform to offer our users an amazing team chat platform for internal and external communication. We would love to understand better the problems you are facing, would you be able to detail them and send us on support@rocket.chat? thanks for your feedback!

Gabriel
Gabriel
Operational Manager in Rumänien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good & free corporate chat alternative

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Rocket.Chat is an overall-nice & free alternative to other enterprise messaging tools. A few words about setting it up:
- The server runs on-premises, so all chat data currently resides in our own infrastructure - this was also one of the reasons we chose this.
- Secondly it supports LDAP, so this played well with our Active Directory accounts.
- Voice calling requires additional setup, which we decided to skip.
- Mimetypes for supported file attachments need to be configured by hand, one-by-one
And about usability: first of all, it does lack some nice-to-haves here and there:
- It cannot be integrated with SharePoint, so there are no status updates when going in a meeting.
- Since the desktop client is an Electron app, notifications are a bit lacking; these aren't persistent and besides showing a small blip in the system tray icon, you can't really tell whether there are any new messages.
- Also due to the client being an Electron app, it cannot support systemwide shortcuts
- It lacks the "threading discussion" that you see in other chat apps.
However, all basic features are in place. Pasting images and links gives you a nice preview and text formatting is simple and works as expected. Also, it has a nice Off-The-Record mode where messages are not persisted.
And finally, features are still being developed so new features are added constantly.

Vorteile:

- Supports LDAP authentication - On-premises server - Platform availability (both web, mobile and Desktop) - Good & clean usability

Nachteile:

- Some things are still not working in the mobile native app (e.g.: voting on polls) - No support for threaded chat - No straightforward integration with SharePoint - Electron client app only, so notifications are a bit lacking

Antwort von Rocket.Chat

vor 5 Jahren

Hi Gabriel, Thanks for the feedback on your experience with our platform. We sincerely appreciate your insight because it helps us build a better customer experience!