Dentrix Enterprise

Wer verwendet Dentrix Enterprise?

Dentrix Enterprise ist eine Managementsoftware für Zahnarztpraxen für Praxen an mehreren Standorten und Gruppenprivatpraxen, DSOs, kommunale und staatlich qualifizierte Gesundheitszentren sowie institutionelle zahnärztliche Organisationen.

Was ist Dentrix Enterprise?

Eine umfassende Lösung für große Gruppen, DSOs und Gemeinschaftsgesundheitszentren. Dentrix Enterprise wurde entwickelt, um den Marktanforderungen deines Unternehmens gerecht zu werden, und hilft deinem Unternehmen, erfolgreich zu sein. Es verfügt über eine relationale SQL-Datenbank und den führenden Workflow von Dentrix, um Daten zu zentralisieren und die Komplexität zu optimieren. Wenn du eine vollständige Zentralisierung der Verwaltung oder die Schaffung von Interoperabilität mit medizinischer Software anstrebst, können dir die robusten Merkmale und Funktionen von Dentrix Enterprise helfen, die nächste Stufe zu erreichen.

Dentrix Enterprise – Details

Henry Schein One

http://www.dentrixenterprise.com

Gegründet 1985

Dentrix Enterprise – Kostenübersicht

Dentrix Enterprise bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

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Dentrix Enterprise video
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Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Dentrix Enterprise Funktionen

Zahnarzt Software
Behandlungsplanung
Bildgebung und Röntgenstrahlung
Diagramm-Erstellung
Kundenmanagement
Medizinische Abrechnung
Reklamationsabwicklung
Termin-Erinnerungen
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten

Dentrix Enterprise – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 99 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,2/5
Benutzerfreundlichkeit
3,9/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
3,8/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Michael J.
CEO
Vorstandsbüro, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.4.2017

"Perfect for multiple offices"

Kommentare: When we went from one practice to the second practice it became obvious to me that we needed something different then the ability to remote into the other offices computer to see what the numbers were for the day. We were beginning to lose touch with the new office. We looked for multiple solutions to our problem and demoed multiple software packages. After finding Enterprise, there was not a close second. Its ability to jump from clinic to clinic was amazing. The reporting gave us the solution we were looking for. I wanted something that put as much emphasis on the business of dentistry as it did dentistry itself. We now have the ability to stay macro and look at all our clinics (5) as a whole or, with the click of a button, drill down to the micro and find out what our areas of opportunity are with a single line item in a clinic. Without this software, we would not be in the place we are today and would not be looking to expand anymore.

Vorteile: The ability to jump from clinic to clinic as well as the reports that it allows you to pull out of the system.

Nachteile: The transition from core Dentrix to Enterprise is somewhat difficult for the clinic staff due to the "visual effects" not being there. This are in a little different place. But once they get used to the new placement, they appreciate the simplicity.

Antwort des Softwareanbieters

von Henry Schein an 26.6.2017

Thanks for your review Michael!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.4.2017
Jana A.
Patient Care Coordinator
Medizinische Praxis, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.1.2020

"Our year with Dentrix."

Vorteile: The reports that available, the checks and balances to the system.

Nachteile: We have had a lot of difficulty in the year that we have had Dentrix, with our server. Main issue is that everything runs super slow, have had multiple technicians look and try to diagnose the situation. It had been rather frustrating. Another issue that we have had is that at implementation we were told that we were set up to run medical claims for procedures to be submitted to the patient's medical insurance. It took me 4 months to get everything figured out to do this. In fact we were not set up to submit the medical claims. That part is finally working for us, but with a lot of sweat equity. We do have a technician with Henry Schein that is going to work on our server in a couple of days. Hopefully things will get figured out.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.1.2020
Peter L.
dentist
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 12.6.2020

"Dentrix"

Kommentare: Overall experience is very good. Lot of updates and new features.

Vorteile: The software is easy to use. There are a lot of features which support a dental office. It integrates well with other software.

Nachteile: Cost is a little high. There are a lot of functions which is hard to understand. Tech support is not as good.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 12.6.2020
Lisa M.
dental operations manager
Gesundheit, Wellness & Fitness, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.8.2019

"Dentrix Enterprise Review"

Kommentare: Frustration that there is so much to the product that we can't get a good workflow.

Vorteile: scheduling, setting up clinical notes...

Nachteile: ledger, reports, dental clinical notes..

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.8.2019
Brian Z.
Business Systems Analyst
Informationstechnologie & -dienste, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.4.2017

"Solid build, easy to use, great support."

Kommentare: Coming from an environment where there are multiple EHR systems my colleages are often jealous of Dentrix Enterprise. The documentation is thorough, which makes training staff and revising our own manuals a breeze. The software itself very infrequently has problems, and when they occur they are usually resolved within the day.

Vorteile: Easy to use, easy to setup, very customizable, great support, interfaces with other common software. Out performs our medical and behavioral health software for ease of use, implementation, and regular maintenance.

Nachteile: A little pricey, especially when getting into Meaningful Use. Would like to see less third-party integrations for meaningful use or more options for third-party integrations. Would also like to see a built in maintenance solution.

Antwort des Softwareanbieters

von Henry Schein an 26.6.2017

Thanks for your review Brian!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.4.2017