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Was ist Dentrix Enterprise?

Eine umfassende Lösung für große Gruppen, DSOs und Gemeinschaftsgesundheitszentren. Dentrix Enterprise wurde entwickelt, um den Marktanforderungen deines Unternehmens gerecht zu werden, und hilft deinem Unternehmen, erfolgreich zu sein. Es verfügt über eine relationale SQL-Datenbank und den führenden Workflow von Dentrix, um Daten zu zentralisieren und die Komplexität zu optimieren. Wenn du eine vollständige Zentralisierung der Verwaltung oder die Schaffung von Interoperabilität mit medizinischer Software anstrebst, können dir die robusten Merkmale und Funktionen von Dentrix Enterprise helfen, die nächste Stufe zu erreichen.

Wer verwendet Dentrix Enterprise?

Dentrix Enterprise ist eine Managementsoftware für Zahnarztpraxen für Praxen an mehreren Standorten und Gruppenprivatpraxen, DSOs, kommunale und staatlich qualifizierte Gesundheitszentren sowie institutionelle zahnärztliche Organisationen.

Dentrix Enterprise Software - 1
Dentrix Enterprise Software - 2
Dentrix Enterprise Software - 3
Dentrix Enterprise Software - 4
Dentrix Enterprise Software - 5

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Dentrix Enterprise

Dentrix Enterprise

4,1 (103)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
24
Keine Integrationen gefunden
3,9 (103)
4,0 (103)
4,1 (103)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
49
6
4,1 (148)
3,9 (148)
4,2 (148)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Dentrix Enterprise

Eaglesoft
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
eClinicalWorks
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
HIPAA konform
Verwaltung von Patientenakten
Dentrix Ascend
Am besten bewertete Funktionen
Bildgebung und Röntgenstrahlung
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Open Dental
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
NextGen Office
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Reklamationsabwicklung
Überprüfung der Versicherungsberechtigung
PrimePay
Am besten bewertete Funktionen
Mitarbeiter-Datenbank
W-2 Vorbereitung
Überweisung
ACE Dental
Am besten bewertete Funktionen
Reklamationsabwicklung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
BestoSys
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
ABELDent
Am besten bewertete Funktionen
Behandlungsplanung
Reklamationsabwicklung
Terminverwaltung

Bewertungen über Dentrix Enterprise

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,1
Funktionen
3,8
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
37%
4
43%
3
18%
2
2%
Kristen
Kristen
Great dental software solution for large and small practices in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Highly effective dental software

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We love the options to bundle services and the services just keep improving in their features offered.

Vorteile:

So many features not even sure we use to full capacity yet. Helpful customer service when you get a knowledgeable person. Sales reps have excellent response time, etc.

Nachteile:

Since Covid customer service wait times are way to long.

michael
CEO in USA
Vorstandsbüro, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Perfect for multiple offices

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: When we went from one practice to the second practice it became obvious to me that we needed something different then the ability to remote into the other offices computer to see what the numbers were for the day. We were beginning to lose touch with the new office. We looked for multiple solutions to our problem and demoed multiple software packages. After finding Enterprise, there was not a close second. Its ability to jump from clinic to clinic was amazing. The reporting gave us the solution we were looking for. I wanted something that put as much emphasis on the business of dentistry as it did dentistry itself. We now have the ability to stay macro and look at all our clinics (5) as a whole or, with the click of a button, drill down to the micro and find out what our areas of opportunity are with a single line item in a clinic. Without this software, we would not be in the place we are today and would not be looking to expand anymore.

Vorteile:

The ability to jump from clinic to clinic as well as the reports that it allows you to pull out of the system.

Nachteile:

The transition from core Dentrix to Enterprise is somewhat difficult for the clinic staff due to the "visual effects" not being there. This are in a little different place. But once they get used to the new placement, they appreciate the simplicity.

Antwort von Henry Schein One

vor 7 Jahren

Thanks for your review Michael!

Lisa
dental operations manager in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Dentrix Enterprise Review

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Frustration that there is so much to the product that we can't get a good workflow.

Vorteile:

scheduling, setting up clinical notes...

Nachteile:

ledger, reports, dental clinical notes..

Jana
Patient Care Coordinator in USA
Medizinische Praxis, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Our year with Dentrix.

5,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

The reports that available, the checks and balances to the system.

Nachteile:

We have had a lot of difficulty in the year that we have had Dentrix, with our server. Main issue is that everything runs super slow, have had multiple technicians look and try to diagnose the situation. It had been rather frustrating. Another issue that we have had is that at implementation we were told that we were set up to run medical claims for procedures to be submitted to the patient's medical insurance. It took me 4 months to get everything figured out to do this. In fact we were not set up to submit the medical claims. That part is finally working for us, but with a lot of sweat equity. We do have a technician with Henry Schein that is going to work on our server in a couple of days. Hopefully things will get figured out.

Brian
Business Systems Analyst in USA
Informationstechnologie & -dienste, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Solid build, easy to use, great support.

4,0 vor 7 Jahren

Kommentare: Coming from an environment where there are multiple EHR systems my colleages are often jealous of Dentrix Enterprise. The documentation is thorough, which makes training staff and revising our own manuals a breeze. The software itself very infrequently has problems, and when they occur they are usually resolved within the day.

Vorteile:

Easy to use, easy to setup, very customizable, great support, interfaces with other common software. Out performs our medical and behavioral health software for ease of use, implementation, and regular maintenance.

Nachteile:

A little pricey, especially when getting into Meaningful Use. Would like to see less third-party integrations for meaningful use or more options for third-party integrations. Would also like to see a built in maintenance solution.

Antwort von Henry Schein One

vor 7 Jahren

Thanks for your review Brian!