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Was ist Centralpoint?

Centralpoint DXP geht weit über Enterprise-Content-Management hinaus und führt eine Digital-Experience-Plattform ein. Centralpoint ist im Gartner Magic Quadrant 2018 for Digital Experience Platforms und bringt über 220 vorkonfigurierte Funktionen mit sich. Integrierte SSO (AD/LDAP/SAML/oAuth) und Datenübertragung ermöglicht es dir, alle deine zahlreichen Benutzer (Öffentlichkeit, Mitarbeiter, Kunden und Partner) mit einer Installation zu verwalten. Ein realitätsgetreuer Prototyp wird vor der Unterzeichnung erstellt, um Risiken auszuschließen und die Markteinführung zu beschleunigen.

Wer verwendet Centralpoint?

Oxcyon bedient Multi-Tenant-Websites und/oder Intranet-Lösungen im Gesundheitswesen, in der Herstellung, in Behörden, Versicherungen, Banken und anderen Branchen. Die Anwendung bedient mittlere bis große Unternehmen, die Geschäft benötigen.

Centralpoint Software - 1
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Centralpoint

Centralpoint

4,6 (8)
25.000,00 $
Jahr
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
438
38
4,3 (8)
4,5 (8)
4,7 (8)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
61,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
456
48
4,0 (938)
4,2 (938)
4,0 (938)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Centralpoint

Bitrix24
Am besten bewertete Funktionen
Confirmations/Reminders
Kundendatenbank
Kundenmanagement
DigitalDrawer
Am besten bewertete Funktionen
Archivierung & Aufbewahrung
Optische Zeichenerkennung (OCR)
Volltextsuche
Bloomreach
Am besten bewertete Funktionen
Email-Kampagnen-Management
Kontakt-Datenbank
Mobile Optimization
Wrike
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard-Erstellung
Konfigurierbarer Workflow
Überstunden-Berechnung
Wooqer
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Trainingsmanagement
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
MangoApps
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wissensbasis-Management
monday.com
Am besten bewertete Funktionen
360-Grad-Feedback
Bestandsverfolgung
Produktkennzeichnung
Connecteam
Am besten bewertete Funktionen
Clock In/Out
Mitarbeitereinsatzplanung
Mitarbeiterzeiterfassung
Factorial
Am besten bewertete Funktionen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeiter-Datenbank
Urlaubsverwaltung

Bewertungen über Centralpoint

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
63%
4
38%
Mas Adiana
Mas Adiana
Oracle Database Administrator in Malaysia
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Centralized data on one point

4,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

It has an easy and simple solution to channel all the data from various outside offices that we have into one data warehouse. All our data and document can be distributed easily and securely with it.

Nachteile:

It is a complex software that need an expert to manage and setting it up.

Frank
Application and Database Administrator in USA
Automotive, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy to use robust website solution that scales.

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: We have several self-hosted web sites that run on CentralPoint and are very happy with them. The Audience role is a powerful tool once we learned how to use it. They helped us set up the synchronization from development => user acceptance => production even though they are on different machines.

Vorteile:

Pros: We have been using Central Point for several years. It works very well out of the box, but it can be customized to meet your needs. There is excellent support from the vendor. They are constantly helping us get maximum benefit from the system. We connect to both DB2 and MS/SQL databases with no problem. Their code is well maintained - they push updates on a regular basis that increases functionality.

Nachteile:

You have to be organized in order to use the system to its fullest potential. It took us a while to figure that out.

Greg
Media/Communication Specialist in USA
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

CentralPoint has pretty much every feature you could want for a website.

4,0 vor 7 Jahren

Kommentare: We have both our public site and our intranet on CentralPoint, and the consistency between them and the ability to carve out individual audiences and roles is great.

Vorteile:

A lot of pre-established modules for specific functions that can be customized as needed. It's nice to be able to take advantage of upgrades or programming that benefit numerous clients and that the options and programming evolve with the industry trends.

Nachteile:

While I find CentralPoint pretty user-friendly, I can see how some individuals without much experience in managing web content could struggle some with making their own customizations or building certain types of content.

Peter
Director in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Excellent Platform for Multi-Hospital System

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: We are very happy with the CentralPoint product and investigating moving our intranet from SharePoint to the platform.

Vorteile:

CentralPoint is a very solid product with extensive features and modules. The system allows us to handle multiple affiliates or audiences on a single platform and as a result we require fewer resources to support our websites. Although CentralPoint has many options for basic department end users it is very easy to create logins and train how to update their specific pages. Support is excellent and Oxcyon provides an issue tracking system. We are a large healthcare system with many requests. All are answered and resolved quickly. I can think of nothing we have asked for that has not been accommodated.

Nachteile:

There are many features which can be overwhelming. Certain modules need to be modernized and made easier for the user.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Konsumgüter, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

One Central Point

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Centralpoint has a ton of pre-built features and is able to source data from many different locations. The search is quick and can be used to filter data sets.

Nachteile:

It can be overwhelming since there are so many different modules.

Brice
Strategic marketing officer in Burkina Faso
Bankwesen, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Centralpoint

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Centralpoint has a lot of nice and interesting features and modules in large number we have the possibility to manage several audiences on a single platform

Nachteile:

I think that the modules and some features need to be improved and modernized

Tina
Executive Secretary
Grundschul- & Sekundarbildung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Complete office solution

5,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

Centralpoint incorporates everything electronically: our website, our documents, workflow, etc. We are still in the design/setup phase, but everyone there has been so accommodating with everything that we ask.

Joseph
Business Development Manager
Chemikalien, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Joe P. - Pressure sensitive tape manufacturing

4,0 vor 8 Jahren

Kommentare: We have been working with Centralpoint for several years. We find the ease of use in presenting hundreds of products with comparative technical details and supporting publications places our company as one of the most responsive in our industry. The system enables engineers and purchasing clients to select Adchem over its much larger competitors.

Vorteile:

Ability to add and link technical documentation to products, applications, markets, technical support information maintaining continuity

Nachteile:

Periodic system updates