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Was ist LogMeIn Rescue?

Rescue ist eine leistungsstarke, nutzerfreundliche Remote-Support-Lösung für Desktops und Mobilgeräte, Mac und Windows. Rescue ist für Teams aller Größen konzipiert: vom Helpdesk kleiner und mittelständischer Organisationen bis hin zu Support-Teams von Großunternehmen. Rescue unterstützt Unternehmen dabei, ihren Mitarbeitenden und Kunden einen reibungslosen technischen Support zu bieten. Und das mittels einer schnellen, zuverlässigen, flexiblen und nutzerfreundlichen Lösung.

Wer verwendet LogMeIn Rescue?

Die interne IT, professionelle Helpdesks sowie Kundenbetreuung und technische Support-Teams kleiner, mittelständischer und großer Unternehmen sowie Managed Service Provider (MSPs).

LogMeIn Rescue Software - 1
LogMeIn Rescue Software - 2
LogMeIn Rescue Software - 3
LogMeIn Rescue Software - 4

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LogMeIn Rescue

LogMeIn Rescue

4,6 (158)
108,25 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
64
11
4,6 (158)
4,2 (158)
4,4 (158)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
4,58 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
59
9
4,8 (675)
4,8 (675)
4,7 (675)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu LogMeIn Rescue

Splashtop
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Take Control
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat
Filesharing
Remote-Zugriff/-Kontrolle
AnyDesk
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
ConnectWise ScreenConnect
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Unbeaufsichtigter Zugang
GoToMyPC
Am besten bewertete Funktionen
Dateitransfer
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Sicheres Login
Kaseya VSA
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Benachrichtigungen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Server-Überwachung
RemoteCall
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Zugriff auf mehrere Monitore
BeyondTrust Remote Support
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Remote-Zugriff/-Kontrolle
TeamViewer Remote
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Remote-Zugriff/-Kontrolle

Bewertungen über LogMeIn Rescue

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
67%
4
30%
3
3%
2
1%
Sergey
Sergey
Manager, Technology Infrastructure and Compliance in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Remote support at your finger tips

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

I've used this product for many years since LogMeIn introduced it. First time I tried it I was really blown away with its ease of use and deployment. While it offers a wide spectrum of additional features, I mostly use it to remotely support my employees, who can't be visited at the given moment. It really is so seamless, that my users feel like I'm right in front of them, assisting them with the IT issues. Web-based interface for day-to-day support makes it really easy to initiate a remote assistance call. I also use it on the servers for remote support, as they are spread out around multiple locations. Very fair ROI on this product. I am looking to evaluate other LMI products in the nearest future.

Nachteile:

Every so often I run into certain issues with LMI client application installed on my Apple computers. Usually, I'd have to reinstall the client to solve the problem. This never happens to the Windows LMI client application.

Bryan
IT Manager in Kanada
Buchhaltung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

LogMeIn Rescue - Essential Support Software

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Essential. I couldn't possible envision doing my job properly without it. Before this software, I used to drive to my client's locations and help them out of a jam, now they know I am just a couple of clicks away. It's the one annual expense I have that I am always happy to spend.

Vorteile:

In my industry, I tend to the needs of users inside the office and outside. LogMeIn Rescue seamlessly allows me to take over my users computer and address their needs wherever I happen to be. Quite frankly, it is the most important software I use. Not only can I control the user's computer remotely, but the Rescue console also allows me to peak inside the file directory. This allows me to move and transfer files directly between our two computers.

Nachteile:

It's not cheap! There are alternatives that are significantly less expense, however, you get what you pay for. Rescue is robust and the extra money spent is certainly worth it. Additionally, in order to acquire full control over the user's computer, there are a couple of steps that need to be explained to the user. While most find these steps intuitive, some of my older clients find it difficult. Sometimes patience and familiarity with the Rescue commands are required to get your client on board with you.

Brett
CEO in USA
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

May 2022 Update Broke this Product

2,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Used to be amazing, then GoTo stepped in - I'm shopping for an alternative as we speak - after 13 years with LMI.

Vorteile:

Reliable - unattended access - ease of use with client

Nachteile:

Recent update week broke the product - three weeks in and their dev still has yet to undo the damage they did with the update. Support is incredibly non-responsive. Likely in that they have no answers.

Eli
Centralized ServicesM anager in USA
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great Product, But a Bit oo Expensive

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Overall, I like the product and it gives me piece of mind when connecting to critical client machines, but the price is too high compared to other products to justify a large roll out.

Vorteile:

Logmein works and works well. I use several remote control products and Logmein is the one that I use if I know that keeping the connection is critical. It's especially useful when the user a laptop that doesn't initie the WiFi connection until after login. The product can be configured to cache credentials and login automatically.

Nachteile:

The price is definitely the highest for all the remote control products that I use. I use Logmein sparingly because I only purchased one license. For general day to day use, I use other less expensive products.

Carman
Carman
Major Incident Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

LogMeIn Is a wonderful option for remote repairs

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: LogMeIn Rescue is how we support our clients and end users all over the world. It is a really well made option for remote repairs. Outside of hardware and environmental issues, I can make almost any repair on an end user's computer without even needing to be in the same country. Overall, it is a very handy piece of software that I will use over and over again if given the chance.

Vorteile:

I like that it allows me to take over an end user's computer with almost complete access. There does not appear to be any feature on the user's computer that I cannot access (outside of administrator access needed on site). This is very handy and allows me to do my job easier.

Nachteile:

Certain optional screen sharing features would be nice, like being able to choose a specific window or screen. And easier sign in and access granting would be nice. It takes a few steps to get into a user's computer.