Wir helfen Unternehmen seit 17 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist LogMeIn Rescue?

Rescue ist eine leistungsstarke, nutzerfreundliche Remote-Support-Lösung für Desktops und Mobilgeräte, Mac und Windows. Rescue ist für Teams aller Größen konzipiert: vom Helpdesk kleiner und mittelständischer Organisationen bis hin zu Support-Teams von Großunternehmen. Rescue unterstützt Unternehmen dabei, ihren Mitarbeitenden und Kunden einen reibungslosen technischen Support zu bieten. Und das mittels einer schnellen, zuverlässigen, flexiblen und nutzerfreundlichen Lösung.

Wer verwendet LogMeIn Rescue?

Die interne IT, professionelle Helpdesks sowie Kundenbetreuung und technische Support-Teams kleiner, mittelständischer und großer Unternehmen sowie Managed Service Provider (MSPs).

LogMeIn Rescue Software - 1
LogMeIn Rescue Software - 2
LogMeIn Rescue Software - 3
LogMeIn Rescue Software - 4

Du bist nicht sicher, ob LogMeIn Rescue das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

LogMeIn Rescue

LogMeIn Rescue

4,6 (160)
108,25 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
64
11
4,6 (160)
4,2 (160)
4,4 (160)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
4,58 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
59
9
4,8 (684)
4,8 (684)
4,7 (684)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu LogMeIn Rescue

Splashtop
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
RemoteCall
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Zugriff auf mehrere Monitore
AnyDesk
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
ConnectWise ScreenConnect
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Unbeaufsichtigter Zugang
Kaseya VSA
Am besten bewertete Funktionen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Server-Überwachung
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
GoToMyPC
Am besten bewertete Funktionen
Dateitransfer
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Sicheres Login
Take Control
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat
Filesharing
Remote-Zugriff/-Kontrolle
TeamViewer Remote
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Remote-Zugriff/-Kontrolle
BeyondTrust Remote Support
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Remote-Zugriff/-Kontrolle

Bewertungen über LogMeIn Rescue

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
68%
4
29%
3
3%
2
1%
Oshan
Oshan
Mobile Apllication Developer in Sri Lanka
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Quick and easy to connect remotely with clients

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Effective and efficient solution to resolve our customers issues via secure remote access.

Vorteile:

With the LogMeIn Rescue platform, we can easily connect remotely with our customers all over the world within few seconds.It saves our time and money.Also it will gain our customers satisfaction on our solutions. It is the best solution when we want to support customers via remote access.Even we can have more than one remote sessions.Simple process and easy to understand the requirements of clients due to reliability and security of the communication protocol.

Nachteile:

User interfaces should be improve more with UI/UX principles and guidelines.

Adam
Adam
Technical Consultant in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great remote connection tool

4,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

I love the ability to remotely connect to a users computer and be granted full admin access to make changes and repairs. We are able to connect with people all over the world and resolve their computer issues. I've been able to hotspot off my phone and connect to users for long periods to resolve issues.

Nachteile:

I don't like that it takes the app a while to implement new features. When there is an issue with an update or new windows features it can take them some time to release an update. A work around is usually available but they become cumbersome.

Jed
Head of Technology & User Experience in USA
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Good, could be better, and the support is lacking

3,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

Most of the time I can connect just fine, and the speed is alright. There are a lot of options for delivering the connection info. There is good reporting, and the ability to capture screens, as long as we are working from the office, and strong APIs.

Nachteile:

The support is not so great. There are always long holds for phone support that almost always have to be escalated, which means a callback at a much later time. Email support is 24-hour turnaround for every single email exchanged no matter the issue, and their answer is too often something ANYONE would have already tried.

Keenan
Student in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Fantastic Remote Access Software to Service a Distant Computer

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: LogMeIn Rescue has allowed me to connect to any computer that I want without having to diagnose window's native remote desktop application. All of the heavy lifting is done by LogMeIn, which has allowed remote technicians to work faster and more efficiently.

Vorteile:

Rescue is a fantastic piece of software that is used to diagnose computer problems remotely. Ranging from helping the elderly log into their email to severe computer issues, Rescue is acceptable for any problem. Rescue removes the diagnosing of remote desktop connection in windows and makes it easy. All you have to do is install the program, input the credentials to the target computer and access is granted. Rescue allows you to view the target's screen and control their computer. You can transfer files and chat to the target computer through Rescue's chat dialogue box.

Nachteile:

To be fair, LogMeIn Rescue has some downfalls. When the target user download's the program, they have to be computer-illiterate to be able to install and access the application. Having a download that will automatically initiate a session would be awesome.

Aaron
Aaron
Director of MediaShout User Experience in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Use LMI Rescue daily to serve our users

4,0 vor 7 Jahren

Kommentare: It allows us to connect to our users and help them in a much better way than simply email or phone support can do.

Vorteile:

LogMeIn Rescue has been great for us to remotely serve our customers. We need multi-screen remote access, so being able to see all screens, share files, get information about users computer, and even setup unattended access is very helpful.

Nachteile:

It is very expensive compared to other programs. The security process to allow a rep to remote into a user's computer can take more steps than it should (overly secure), which can be confusing for customers.