Wer verwendet BlogIn?

BlogIn ist eine sehr einfache interne Blog- und Wissensplattform für Teams aller Größen.

Was ist BlogIn?

BlogIn ist eine sehr einfache interne Blog- und Wissensplattform für Teams aller Größen. Der interne Blog wird zur zentralen Informationsdrehscheibe, die einen neuen, transparenten, bidirektionalen Kommunikationskanal innerhalb einer Organisation eröffnet, in dem jeder Fragen stellen und die Informationen erhalten kann, die er für schnellere und intelligentere Entscheidungen benötigt. Er ist intuitiv und nutzerfreundlich, sodass sich jeder schnell anschließen kann. Dies ist einer der Gründe, warum er so gut funktioniert wie das interne Kommunikationstool.

BlogIn – Details

BlogIn

https://blogin.co

BlogIn – Kostenübersicht

BlogIn bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von BlogIn ist ab 39,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

39,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Dokumentation

Nicht erhältlich

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

BlogIn Funktionen

Blog-Software
Analytik
Filesharing
Gruppenbuchung
Kollaboratives Schreiben
Kommentare moderieren
Post-Management
Suche
WYSIWYG Rich Text-Editor
Aktivitäts-/Newsfeeds
Befragungs-/Umfragemanagement
Bildschirm teilen
Blogs
Echtzeit-Chat
Meeting-Management
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiterfotos
Newsletter-Management
Videokonferenzen
Content-Management
Diskussionsforum
Entscheidungsbaum
Katalogisierung / Kategorisierung
Kollaboration
Self-Service Portal
Volltextsuche
Wissensbasis-Management

BlogIn – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 37 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,5/5
Kundenservice
4,7/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Brian G.
Founder / CEO
13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.4.2018

"Simple, easy to use tool"

Kommentare: Able to centralize a number of other communication tools while letting our employees create content without a lot of overhead.

Vorteile: I like that the tool is very straightforward. It has the minimum feature set needed to help a team or small company collect and organize information. Team members are able to use posts to do long form communication that doesn't fit in our chat (and shouldn't be in email). We are also able to use the "wiki" capabilities to centralize our procedures, policies, and employee onboarding information. Having everything in one place makes it much easier than using a number of specialized tools.

Nachteile: The "wiki" feature is just a group editable post and it would be nice if it had the ability to create linked articles like a traditional wiki.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.4.2018
Lisa B.
COO
Versicherung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.5.2018

"Easy to implement and maintain, great functionality and amazing customer service"

Vorteile: Easy for anyone to add posts, even less technical people. Easy to implement for the users. People like the option of getting emails or just using the site. The ability to comment easily, and to like without commenting has helped engage our entire employee base, including a significant number of virtual people. We've only had a couple of problems in the year we've been using it. The customer service is amazing when we do need it. Whether I've used chat or email, they are quick to respond.

Nachteile: The search functionality could be better. As our site has grown, it's harder to find specific posts. We haven't used the Wiki option very much yet, but it doesn't appear to have good visibility over what's been changed or added and by whom. Good revision tracking, but when just reading, you can't see updates easily.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.5.2018
Verifizierter Rezensent
Professional Development Associate
Informationsdienst, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.4.2018

"It is great for storing videos"

Vorteile: This site makes it easy to navigate and upload videos, all while controlling who sees them and maintaining privacy/publicity of various content material. I also really like how easy to follow the website it, and I always know where to look.

Nachteile: While I do love this site, it's not always relevant. I don't upload videos too often, but when I do, this is my go-to site.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.4.2018
Gabriela G.
Student
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.5.2018

"This system allows communication between groups of people who share a context."

Vorteile: It is very dynamic how to prepare different static pages of blogs with information that you want to share with your group of contacts.
The group of contacts can grow or decrease if the administrator so requires.
The way to establish a conversation among many who may be sharing the same office or may be in different geographical sites, is very simple, since the interface highlights the participations of each person. In addition, the administrator can keep a record in your email of the accesses and participations that other invited users have had on your blog.
A truly useful tool to manage news, comments, discussions, in order to facilitate communication.

Nachteile: It can become a bit cumbersome for the administrator saturation of your email with all notifications derived from the participation of users to the blog. However, this in turn has advantages since this detailed record is preserved separately.
Another disadvantage is that there are very few days that the trial version offers to test it, after that it is necessary to acquire the license for this competitive tool.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.5.2018
Jason H.
community manager
Unterhaltung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.6.2017

"We absolutely love BlogIn. We use it to spread knowledge and facilitate brief team communications "

Kommentare: We use it as collaborative information sharing forum to help promote positive news/stories/events amongst our internal community. We also use BlogIn to share and archive our collective knowledge widely with the team.

Vorteile: BlogIn enables us to better communicate and collaborate across all of our markets. It replaced our e-newsletter and helps us to deliver timely news and content. One of the great benefits of BlogIn is that you'll feel like you know how to use it right from the get go as the format includes many features that are typically seen across different social media channels.

Nachteile: I would like more options to integrate with other services, for example with Slack. I was informed that Slack integration is already in development, so I am looking forward to that.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.6.2017