ServiceNow Configuration Management Database

Was ist ServiceNow Configuration Management Database?

Ein CMDB-System für IT-Aufzeichnungen, das Service-Impact-Analysen, Asset-Management und Compliance vorschlägt.

ServiceNow Configuration Management Database – Details

ServiceNow

2012 gegründet

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ServiceNow

2012 gegründet

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ServiceNow Configuration Management Database – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • 24/7 Live-Support

Training

  • Webinare

Funktionen von ServiceNow Configuration Management Database

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anfragezuordnung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Asset Lifecycle Management
  • Aufgabenmanagement
  • Auswirkungs-Mangement
  • Automatische Geräteerkennung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Beziehungs-Mapping
  • Compliance Management
  • Data Mapping
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Einmalige Anmeldung
  • Geplante / automatisierte Berichte
  • Hilfe Desk-Management
  • IT-Asset-Management
  • IT-Betriebsmittelverwaltung
  • Integration des aktiven Verzeichnisses (AD)
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurationsmanagement
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kundenportal
  • Leistungsüberwachung
  • Lizenzmanagement
  • Priorisierung
  • Problem-Management
  • SSL-Sicherheit
  • Self-Service Portal
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Störfallmanagement
  • Supportticket-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Verfolgen von Support-Tickets
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Veränderungsmanagement
  • Warnungen / Eskalation
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Widgets
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Configuration Management Database (CMDB) Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Compliance Management
  • Datei-Verwaltung
  • Datenaggregation und -veröffentlichung
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeitüberwachung
  • Historische Berichte
  • IT-Betriebsmittelverwaltung
  • IT-Kostenmanagement
  • Konfigurationsautomatisierung
  • Konfigurationsmanagement
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Korrektur-Management
  • Kostennachverfolgung
  • Lifecycle-Management
  • Regelbasierter Workflow
  • Richtlinien Managemen-
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Sardanes-Oxley-Compliance
  • Schwachstellen-Scannen
  • Statusverfolgung
  • Störfallmanagement
  • Suchen / filtern
  • Supportticket-Management
  • Terminplanung
  • Versionskontrolle
  • Veränderungsmanagement
  • Vorlagen-Management
  • Warnungen / Eskalation
  • Workflow-Management
  • Überwachung

Siehe die vollständige Configuration Management Tools Liste

Alternativen für ServiceNow Configuration Management Database

Mehr Alternativen zu ServiceNow Configuration Management Database

Erfahrungen mit ServiceNow Configuration Management Database

Alle 14 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
4
4
8
3
2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Antonio A.
Antonio A.
ITSM Specialist in Venezuela
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

ServiceNow CSI

5 vor 4 Jahren

Kommentare: CMDB solution part of the ServiceNow Instance that helps the organization to consolidate in a single system of record all the benefits of having the main applications of the ITSM side totally integrated.

Vorteile:

As part of the ServiceNow Instance the ServiceNow CMDB is totally integrated to the main application of the ITSM side helping the support staff to related any issue (request, incident, problem, or change) to a particular CI previosly registered in the CMDB. You can record the CIs and their relationship in order to check how was deployed in the company infrastructure an specific CI and check the Impact of having a incident, problem or change related to this Configuration Item. You can populate the CMDB using differents approachs, The graphical representation on the CI and their relationships.

Nachteile:

Have some high cost concern when you try to implement discovery tools for automatic cmdb population.

Verifizierter Rezensent
Associate IT Consultant in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Single Source of truth

4 vor 3 Jahren

Kommentare: We maintain all our servers and databases and customers in extended tables from CMDB which helps to maintain our data integrity

Vorteile:

Easy of use, everything is a table in ServiceNow and CMDB is no exclusion which makes it super easy to understand and relate things to. Single source of truth which can visualize you all the strings attached to an item in CMDB

Nachteile:

Things are not so easy to operate at scale Performance especially degrades a bit as your CMDB grows and scales in size

Ryan W.
Analyst Developer in Kanada
Telekommunikation, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Solid Performance

3 vor 2 Jahren

Kommentare: ServiceNow's CMDB application is robust and flexible if not a little to unwieldy at times when looking to customize functionality.

Vorteile:

Works very will with most discovery tools. Very thorough configuration options.

Nachteile:

Overall module is overly complex for new users and customization can be difficult to manage

Paweł P.
Paweł P.
IT Business Relationship Analyst in Polen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Lebensmittelproduktion, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

ServiceNow CMDB - good or bad?

4 vor 8 Monaten

Kommentare: CMDB, if properly configured, can serve as the great tool for all IT and Business Owners. It allows to maintain a trusty repository and automate change management processes related to each application. However, if CMDB is launched and applications lack the necessary metadata - it might cause more confusion than bring benefits.

Vorteile:

The idea of implementing CMDB in my company was to provide the single source of truth for all applications. What I liked most is the ServiceNow Discovery tool, which finds applications and devices detected in the company's network and automatically adds new ones to the CMDB.

Nachteile:

I often think that the UX could be improved. It's not always easy to find the necessary functionalities or configuration tools in the CMDB. Some things are just hidden and many users are struggling with using the application repository to its full extent.

Verifizierter Rezensent
Cloud Technical Engineer in Rumänien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Covers a variety of functions

4 vor 4 Jahren

Vorteile:

We successfully use it in conjunction with the vRealize suite for cloud automatization. It is also a very good ticketing software with good tracking

Nachteile:

It is slow when processing large amounts of data and it's not very intuitive when first working with it.