Wer verwendet Qminder?

Qminder möchte Unternehmen dabei helfen, ihre Warteschlangenerfahrungen zu digitalisieren. Das System unterscheidet nicht nach Branchen: Vom Einzelhandel über das Gesundheitswesen bis hin zum Bildungswesen kann jeder die Hilfe in Anspruch nehmen.

Was ist Qminder?

Qminder ist ein cloudbasiertes Warteschlangenmanagementsystem. Mit wenigen Klicks hilft Qminder Einzelhandelsstandorten dabei, ihre Verkaufsflächen zu verwalten, und Kunden können einkaufen, anstatt in einer Schlange zu warten. Qminder macht Kunden glücklich und steigert den Umsatz durch Servicepersonalisierung. Qminder wird von Millionen von Kunden auf der ganzen Welt und von AT&T, Sprint, Verizon-Einzelhändlern und an Kundendienststandorten von Uber, der Weltbank und den Olympischen Spielen genutzt.

Qminder – Details

Qminder

https://www.qminder.com/

Gegründet 2011

Qminder – Kostenübersicht

Qminder bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Qminder ist ab 299,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

299,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Training

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Qminder Funktionen

Besuchermanagement Software
Abzeichen-Management
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Ausweis-Scan
Besucher-Nachverfolgung
Dokumentenmanagement
Merkliste
Registrierungs-Management
Self-Check-in
Vorabregistrierung
EMR / EHR (elektronische / medizinische Gesundheitsberichte)
Elektronische Rezepte
HIPAA konform
Inventarverwaltung
Medizinische Terminplanung
Mehrere Büros
Mehrere Ärzte
Patienten-Terminplanung
Patientenabrechnung
Patientenakten
Patientenportal
Patientenregistrierung
Reklamationsabwicklung
Überprüfung der Versicherungsberechtigung
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Kundendatenbank
Priorisierung
Self-Check-in
Wartelistenstatusverfolgung
Wartezeit-Nachverfolgung
für Restaurants
Öffentliche Warteliste

Qminder – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 20 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,8/5
Benutzerfreundlichkeit
4,9/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
4,6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Dana H.
Adventure Traveller
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.9.2018

"More than Queue Management - an Integral Part of Creating Outstanding Customer Experiences"

Kommentare: Overall we were able to process a LOT more visitors, reduce wait times and capture a lot more information about visitors (thanks to the extremely sophisticated and well-documented API). It was a core contributor of an increase of efficiency, overall capacity and customer happiness.

Vorteile: I worked with Qminder across 200+ sites. What I appreciated most was the ease with which we could transform a sometimes chaotic check-in and queuing experience into a seamless one where visitors felt like they were taken care of. It was easy to work with the Qminder team to initially set up the queue management system and tailor it to our tastes. They always gave us outstanding support.

Nachteile: There was a small amount of company friction as we had to move to Apple TV for the displays. But the interface improvements were worth it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.9.2018
Christina L.
LIS Analyst
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.3.2019

"Qminder is a great product"

Kommentare: Qminder has drastically improved our workflow by streamlining the process of how patients sign in. We now have a way to track our wait time and service time, and have statistics at our fingertips! I like that we have our own client representative; it makes communication easier and more direct. Qminder seems to really care about their customers because they seek feedback and they are constantly enhancing their product. Honestly, our business relationship feels more like a partnership.

Vorteile: Qminder has drastically improved our workflow by streamlining the process of how patients sign in. We now have a way to track our wait time and service time, and have statistics at our fingertips! It is easy to use for everyone (even those that struggle with technology). I like that Qminder is constantly working to add enhancements and improve their software.

Nachteile: I really don't have any complaints, Qminder is a great product for a great value.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.3.2019
Gary M.
Kit Store Supervisor
Hochschulbildung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.3.2019

"QMinder at the Kit Store"

Kommentare: Since we started using QMinder we have seen an improvement in the interaction and usage of our department. Confused staff and students are a thing of the past with everyone aware of how to approach the queue that builds up at our department on a daily basis.

Vorteile: QMinder allows my department to ensure students are able to have peace of mind that they're in a real queue and will be dealt with by a staff member promptly. Having images of the staff members also means the students know who to approach at the department. The stats function allow us to review our staff rota and identify any pinch points in our service to ensure we're delivering a well staffed service.

Nachteile: I would like to see more options for opening and closing times, currently, due to our working hours, when we close QMinder, some students believe us to be closed for the entire day, even if we're just breaking for lunch. The ability to personalise and edit the messages displayed on the TV screen would be a huge assistance to my department too.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.3.2019
Naomi E.
Head of Learning Resources
Bildungsmanagement, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.3.2019

"Easy to use queue management tool to improve student experience"

Kommentare: This is one of my favourite bits of software to manage. It always works, has a great UI, the students and staff both like it (which never happens with anything else), and it's always a joy to speak to the Qminder team and they keep adding even more awesome new features, which make an already great product even better. For something that seems quite a simple premise, they've entirely nailed the delivery. The stats are extremely powerful as well in order to evaluate the service.

Vorteile: It's simple to ease and very effective at what it does - It's straightforward for students to get the hang of and simple for staff to serve them with and keep track of what's happening

Nachteile: I can honestly say there's nothing I dislike about this software.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.3.2019
Aaron K.
Director of Testing
Hochschulbildung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.12.2019

"Great QUE SYSTEM"

Kommentare: The problem of customers are pacing around in the lobby area waiting to be called. Now they can walk away and get texted automatically when it is their turn.

Vorteile: The easy of use from both the user and admin side as well as how easy it is for students to use. Nice clear and easy to read from both the user as well as customer side.

Nachteile: I would like to be able have a little more control on customizing some of the features. However this is not really a big deal. The folks at Q minder are very helpful.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.12.2019