Was ist Built?

Built powers smarter construction finance. Software that mitigates risk, maximizes productivity and increases revenue, Built simplifies money management for lenders and contractors alike. Our core Construction platform, The Built Financial Toolkit streamlines billing and payments, alleviating the stresses of construction money management. Purpose-built for the industry, it augments popular industry software to work better for construction-specific needs. Sign up for a demo to learn more.

Built – Details

Built Technologies

Built – Details

Built Technologies

Built – Videos und Bilder

Videos zu Built
Built Software - 1 - Vorschau
Built Software - 2 - Vorschau
Built Software - 3 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie Built vergleichen

Startpreis

N/A
Nicht verfügbar
595,00 $/Monat
1.000,00 $/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja

Built – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • Telefon-Support

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Mac (Desktop)
  • Windows (Desktop)
  • Linux (Desktop)
  • Chromebook (Desktop)
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von Built

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Auftragnehmer-Management
  • Auftragskostenrechnung
  • Auftragsänderungsmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Budgetverfolgung / Auftragskostenrechnung
  • CRM
  • Compliance-Verfolgung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Fortschrittsverfolgung
  • Für die AEC-Branche
  • Gebot-Management
  • Genehmigungsmanagement
  • Gerätenachverfolgung
  • Gewerblich
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Lieferanten-Management
  • Mehrere Projekte
  • Mobiler Zugriff
  • Offline-Zugriff
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektplanung
  • Projektschätzungen
  • Projektzeiterfassung
  • RFI und Vorlagen
  • Schätzung
  • Statusverfolgung
  • Subunternehmen-Management
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorfall-Berichterstattung
  • Wohngebäude
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Baumanagement Software Liste

  • 3D-Modellierung
  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenplanung
  • Auftragskostenrechnung
  • Auftragsänderungsmanagement
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Dokumentenmanagement
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gebot-Management
  • Genehmigungsmanagement
  • Integration in QuickBooks
  • Job-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kostenverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leadmanagement
  • Lieferanten-Management
  • Mobile App
  • Online-Zahlungen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektplanung/Terminierung
  • Schätzung
  • Subunternehmen-Management
  • Timesheet Management
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Visuelle Analytik
  • Wohngebäude

Siehe die vollständige Hausplaner Software Liste

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Autokredite
  • Automatische Fonds-Verteilung
  • Baudarlehen
  • Bearbeitung von Krediten
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Digitale Unterschrift
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Elektronische Zahlungen
  • Elektronischer Zahlungsverkehr
  • Geschäftskredite
  • Historische Berichte
  • Hypotheken
  • Inkasso-Management
  • Investor-Management
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kreditnehmer-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundenkonten
  • Leadmanagement
  • Mehrere Währungen
  • Mischkonzern
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Pipeline-Management
  • Regelbasierter Workflow
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Sicherheiten-Tracking
  • Statusverfolgung
  • Studiendarlehen
  • Tilgungsplan
  • Transaktionshistorie
  • Treuhandverwaltung
  • Visuelle Analytik
  • Workflow-Management
  • Zahlungsoptionen

Siehe die vollständige Kreditsoftware Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Auftragskostenrechnung
  • Baugewerbe-Aufschlüsselung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetkontrolle
  • Cash Management
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Forderungen
  • Gebot-Management
  • Gerätenachverfolgung
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Nachverfolgung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Projekte
  • Mehrere Währungen
  • Mobiler Zugriff
  • Prognose
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektbuchhaltung
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Schätzung
  • Subunternehmen-Management
  • Timesheet Management
  • Verbindlichkeiten
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Überschuss-Berichterstattung

Siehe die vollständige Rechnungsprogramme für Handwerker & Bau Liste

Alternativen für Built

Mehr Alternativen zu Built

Erfahrungen mit Built

Alle 19 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
13
4
4
3
1
1
1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Kelsey V.
Project Administrator in USA
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Highly recommend - Huge Time-Saver!

5 vor 4 Monaten

Kommentare: Onboarding was a bit shakey, but once we fully understand how the system worked, and worked out a few kinks in the first month, the time-saving element of utilizing this program has been through the roof. What was once a huge manual lift is now automated in numerous ways. My assistant and I are able to manage this aspect of our work remotely in a seamless way.

Vorteile:

The key features are relevant and meet every use case our company experience. whether we want to pull information form ProCore, Quickbooks, or customize a lien waiver for a one-off scenario, Built can do it all. This has been a HUGE time-saver for our lean team.

Nachteile:

Would be great to have a insurance certification tracker feature - which I hear is on the way.

Rachel R.
Residential Construction Loan Specialist in USA
Bankwesen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Built Review

5 vor 8 Monaten

Kommentare: Overall my experience with Built has been a positive one. The support team is fantastic and always responds quickly. That's really key in our success.

Vorteile:

I like Built for many reasons but really the bottom line is that the way it works frees up a lot of manual time that we used to spend calculating and communicating back and forth with builders and borrowers on each draw. I like that it's transparent and all parties are hands on and involved in the process. It gives builders and borrowers the feeling of having more control and visibility on all aspects of the inspection and draw process. Another really key part I like about Built is their support team. They make it so easy and they respond almost immediately every time we need assistance or have questions.

Nachteile:

I'd like to see the comments section updated so that when I look at a previous message that was sent out, I'd like to see who that message was sent to. For example; Did the message go out to both borrower and builder or just the borrower? I'd also like to see how many times notifications were sent out for draw approval. When we're waiting for an approval, I can only see when the last one was sent out. However, I normally only like to send out a maximum of three notifications and then if I still get no response, I reach out by a phone call to find out if something is wrong or what the reason is the draw is not getting approved. We don't wan to just keep sending notifications. So if Built could show all the times notifications have been sent out it would help a lot.

Laurel R.
Accounts Payable in USA
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

A great idea with some room for improvement

4 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: We haven't used it as much as we thought we would because most of our vendors have not filled out necessary documents to allow for ACH payments. If we could get more of our vendors to sign up to allow ACH payments I think we would have a lot more use for the software, which may just be something that comes with time. I do have to say though that customer support has been great anytime I have had a question and every person I have spoken to from the company have been friendly, professional and knowledgable about the software.

Vorteile:

Built makes it easy to send lien release documents to our vendors for signing and saves them to the invoices which makes it easier to keep track of who has and has not signed release waivers. The ability to send lien releases directly from Procore has also made things a lot more streamlined.

Nachteile:

Many of our vendors have not filled out the necessary documents to make ACH payments possible, so it would be nice if there was a way to time the sending of lien release documents with other methods of payment as well. A lot of the benefit of the software is that it is supposed to take a step out of the process by automatically sending the lien release with payment, but unless the payment is through ACH it still has to be manually completed, kind of defeating the appeal of the software.

Paul N.
Vice President in USA
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Not our solution

1 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: We're canceling payments, but keeping the bridge and keeping waivers. The waivers tool is very helpful.

Vorteile:

the waivers system is good and is easy to use.

Nachteile:

money got lost. still hasn't been tracked down. once a payment is authorized, takes 5 days for money to land in payee's account, built did the technical setup of our account incorrectly.

Sally G.
Executive Assistant in USA
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Vendor Payments

5 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: We would have to say that it has solved the manual sorting and storing of in person waivers.

Vorteile:

The ability for us for sorting by job or by vendor makes research a breeze!

Nachteile:

Needing to have ability to pay vendor on multi projects with the ability to then sort by each project using the coding to do so. Should be a feature. Wish they could connect directly to our building Purchase Order system through App Integration, as we would instantly connect to remove manual work to create efficiencies.