Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Guesty?

Guesty ist eine SaaS-Plattform für Unternehmen im Bereich Ferienwohnungs- und Ferienhausvermietung. Dutzende von Buchungsplattformen werden unterstützt. Alles, was man für die Immobilienverwaltung braucht, ist in dieser robusten Plattform enthalten: Kanalverwaltung, einheitlicher Posteingang, aktualisierter Buchungskalender, Automatisierungswerkzeuge, sichere und einfache Zahlungsverarbeitung, Berichtswesen und sogar rund um die Uhr verfügbare Experten für die Kommunikation mit den Gästen. So gelingt der Urlaub garantiert. Mit Guesty haben Immobilienverwalter ihre gesamten Aktivitäten im Bereich Ferienimmobilien zentral im Griff.

Wer verwendet Guesty?

Airbnb- und Ferienimmobilienvermieter, die ihr Geschäft durch Automation, effizientes Management und mehr Präsenz voranbringen wollen.

Wo kann Guesty bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Guesty
  • Ansässig in Walnut, USA
  • 2014 gegründet

Support für Guesty

  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Frankreich, Griechenland, Irland und 13 weitere

Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Französisch und 12 weitere

Guesty Kosten

Startpreis:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt
  • Keine Gratisversion

Guesty bietet keine Gratisversion.

Über den Anbieter

  • Guesty
  • Ansässig in Walnut, USA
  • 2014 gegründet

Support für Guesty

  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Frankreich, Griechenland, Irland und 13 weitere

Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Französisch und 12 weitere

Guesty – Videos und Bilder

Guesty Software - 1
Guesty Software - 2
Guesty Software - 3
Guesty Software - 4
Guesty Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu Guesty
Guesty Software - 1
Guesty Software - 2
Guesty Software - 3
Guesty Software - 4
Guesty Software - 5

Guesty Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anmerkungen zur Reservierung
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragsmanagement
  • Belegungsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bewertungen/Rezensionen
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Chancenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Dynamische Preise
  • Erinnerungen
  • Ertragsmanagement
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Forderungen
  • Front Desk Management
  • Für Liegenschaftsverwalter
  • Für die Ferienvermietung
  • GDS-/OTA-Integration
  • Gasterlebnis-Management
  • Gruppenreservierungen
  • Gäste-Check-in/Check-out
  • Gästekommunikation
  • Gästeverwaltung
  • Hauptbuch
  • Haushaltungsmanagement
  • Immobilienverwaltung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kanal-Analytik
  • Kanalmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kostenverfolgung
  • Kundenbetreuung
  • Kundendatenbank
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Lieferanten-Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Mieter-Nachverfolgung
  • Mietermanagement
  • Mitarbeitermanagement
  • Multi-Channel-Vertrieb
  • Multichannel-Kampagnen
  • Multichannel-Management
  • Multichannel-Marketing
  • Online-Buchung
  • Online-Reservierungen
  • Online-Zahlungen
  • Partner-Portal
  • Partnermanagement
  • Pipeline-Management
  • Portfoliomanagement
  • Raten-Management
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Transaktionshistorie
  • Verbindlichkeiten
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verkaufspunkt POS
  • Verwaltung von Auflistungen
  • Wartungsplanung
  • Zahlungsabwicklung

Alternativen für Guesty

Immobilienverwaltungs- und Gästeerlebnissoftware für Kurzzeitvermietungsmanager, die ihr Geschäft ausbauen möchten.
Software für Ferienwohnungen und -häuser, Kalendersynchronisierung, Buchungssoftware, Immobilienverwaltung, gehostete Websites, geplante E-Mail-Vorlagen, Berichte
Möchtest du dein im Bereich kurzfristige Vermietung tätiges Unternehmen ausbauen? Du möchtest 10-mal mehr erreichen?
Streamline bereinigt Daten von SCCM, MS MAP & anderen führenden Tools und bietet mittels eines Dashboards die Möglichkeit, Lizenzberechtigungen zu identifizieren.
Cloud-basierte Hotels PMS mit integriertem Rechnungswesen, GDS-Konnektivität und mehreren System-Schnittstellen.
Lodgify vereinfacht die Verwaltung der Unterkünfte durch Synchronisierungen, zentralisierte Aufgabenverwaltung und eine eigene Website. Erfahre mehr über Lodgify
Weltweit # 1 Ferienwohnung-Software für Profis! Synchronisiere & verwalte all Deine Kanäle, Eigenschaften, Reservierungen und Aufgaben von einer Plattform. Erfahre mehr über Hostaway
MyVR bietet Kurzzeit-Mietmanagern und Buchungsagenten eine Plattform zur Vereinfachung ihrer Multi-Channel-Marketing- und -Geschäftsprozesse.
Kigo bietet eine Plattform, um dein Unternehmen zu verwalten, zu vermarkten und eine vollständige Bewertung der Kundenerfahrung zu liefern.

Bewertungen über Guesty

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
76%
4
9%
3
4%
2
3%
1
8%
Mike
Mike
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Guesty has everything we need and more...

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: Guesty provides everything essential for running an efficient, well-rounded, and professional short-term rental enterprise. Although it may not be the most affordable software out there, its robustness is unparalleled. They collaborate with the top distribution partners and boast a committed customer success team that keeps us updated with best practices and insights into the platform's latest enhancements. Our representative, [sensitive content hidden] Jamero, is delightful to collaborate with and always delivers solutions for our evolving needs. In essence, if you're keen on establishing a thriving short-term rental business, Guesty is an invaluable asset.

Vorteile:

Guesty has one of the most robust platforms for managing and entire short-term rental business whose goal is professionalism and breadth of channel distribution.

Nachteile:

The price. It's far from the cheapest option on the market.

In Betracht gezogene Alternativen: Hostfully Property Management Platform

Warum Guesty gewählt wurde: MyVR was sunsetted as a product, and we had to transition to something else.

Zuvor genutzte Software: MyVR

Gründe für den Wechsel zu Guesty: Ease of transition.

Jj
Founder in USA
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Guesty is the gold standard for vacation rental property managers

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: There is a reason Guesty is one of the most funded PMS companies in the vacation rental industry. They are the trail blazers and gold standard when it comes to property management software. From the amazing hands on support, to the stability of the software, I am so happy we made the decision to use Guesty.

Vorteile:

- Dedicated account rep (shout out [sensitive content hidden]🤘) and great around the clock support team - Guesty has all the features a professional property manager needs. We have vetted and used countless other solutions and all of them were missing or weak in at least one area. Guesty has everything we need and more. - The Analytics addon is great and gives our business the clarity we have been looking for on a number of metrics from financials to reviews.- Onobarding onto the Guesty from our previous providor was also great. We were able to easily export our existing reservations and move them over.- The mobile app is great as well, our reservations team lives there and is able to answer guest messages from anywhere. - We have not had any calendar syncing issues acrosss multiple platforms and can rely on having up to date calendars as well as integrating with other softwares like Wheelhouse for our pricing or Breezeway for cleans.

Nachteile:

- The Guesty team has already been made aware and is pledging to roll out some updates, but currently we do not have as much control over reservaiton financials as we had with other platform. We are excited for some updates here. - We came into the relationship knowing about it, but for the unsuspecting user, there is an upsell on every turn. I'm not mad about it, Guesty is a venture backed company that needs to show returns, but just be aware there will always be an upsell, even for some things that other platforms may include in the core package.

Jakub Aleksander
Director in UK
Immobilien, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best Channel Manager on the market.

5,0 letzten Monat Neu

Vorteile:

The quality of the software and the professionalism of their team.

Nachteile:

It is on the more expensive side however you get what you pay for.

Antwort von Guesty

vor 4 Wochen

Thank you so much for this great 5-star review, Jakub. We really appreciate you being a loyal customer and helping to spread the word about Guesty. We’re here for you anytime.

Hasan
Hasan
Managing Director in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Immobilien, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

AVOID - DO NOT BUY FROM GUESTY IF YOU ARE LOOKING TO SCALE

1,0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Extremely poor and unsatisfied considering the amount of money you have to pay, which is ludricious to begin with - we regret moving from uplisting to guesty.

Vorteile:

NOTHING - their support is EXTRMELY SLOW- their systems DO NOT WORK! we have had so many syncing issues, its caused double bookings, really unhappy guests, and we have looked stupid in front of our investors. We regret with our heart to have chosen guesty. We will 100% be changing the platforms.

Nachteile:

The onboarding integration migration is EXTREMELY POOR. The systems don't work, you will get double bookings. The support team won't help fast enough.

In Betracht gezogene Alternativen: Hostaway

Warum Guesty gewählt wurde: We thought guesty would allow us to scale better, better integration with Expedia messages, and better overall system. We were very wrong. The support team is non existant, we can't even see double bookings on the calendar management, we've had multiple guests book the same flats, and showed up to the flats, causing extremely poor management and service. We are not happy at all.

Zuvor genutzte Software: Uplisting

Antwort von Guesty

letzte Woche

Hi Hasan, we are constantly evaluating user feedback in order to improve our system. This review has been taken onboard and we will work to evaluate your technical limitations with your Success Manager. Thanks!

Tucker
Owner and Manager in USA
Immobilien, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Guesty is the ONLY software you should use

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Having tried three other software solutions (Loodgix, Streamline, MyVR), I can confidently say that the team at Guesty and my account manager [sensitive content hidden] is the ONLY software you need to consider. Their platform is not just user-friendly; it's a hospitality powerhouse. Managing bookings and communicating with guests, accounting, lock management, distribution channel management, Merchant service, automations and more are a breeze. What sets Guesty apart is their unmatched customer service. They are always easy to reach, and their team genuinely cares about their hosts. The level of support and attention they provide is unparalleled. In the world of property management, Guesty is my go-to. I wouldn't think about switching – they've redefined the hosting experience with their hospitality-centric approach. If you want a software partner that truly values its hosts, look no further than Guesty.

Vorteile:

Guesty is easy to use, has the best UI, hundreds of quality of life features most channel managers do not have, almost 0 limitations. The list goes on. I have my own account manager [sensitive content hidden] that we have biweekly meetings scheduled to go over new features, questions, etc.

Nachteile:

There is not one thing I have negative to say. If I ever have an issue, they most likely have an answer or a workaround.

Antwort von Guesty

vor 4 Wochen

Thank you, Tucker! Our #1 goal is to help customers manage better and grow with Guesty..