Wer nutzt diese Software?

Plattform speziell für Verbände und Mitgliederorganisationen

Durchschnittliche Bewertung

55 Bewertungen
  • Gesamt 4.5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4 / 5
  • Kundenservice 4 / 5
  • Funktionen 4 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4 / 5

Produktdetails

  • Startpreis 300,00 $/Monat
  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Advanced Solutions International
  • http://www.advsol.com
  • Gegründet 1991

Über iMIS Membership Management

iMIS ist ein All-in-one-Mitgliedschaftsverwaltungssystem, das cloudbasiert, für Mobilgeräte geeignet und PCI-validiert ist. Es umfasst Optionen für Mitgliedschaft, Fundraising, Veranstaltungen, Produktverkauf, Zertifizierung, E-Mail, Online-Communitys, Automatisierung, Dashboards, Website-Management und mehr. IMIS wurde von Grund auf mit Responsive Web Design (RWD) erstellt und kann auf jedem Gerät verwendet werden.

iMIS Membership Management Funktionen

  • Ausschuss-Management
  • E-Mail Marketing
  • Freiwilligen-Management
  • Fundraising-Management
  • Kontaktmanagement
  • Mitgliedschaft-Management
  • Social-Media-Integration
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Absolventen-Management
  • Auktions-Management
  • CRM
  • Freiwilligen-Management
  • Kampagnenmanagement
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiles Spenden
  • Pfand-Management
  • Spendenmanagement
  • Spender-Management
  • Spendersuche
  • Subventions-Management
  • Tracking von Beiträgen
  • Veranstaltungsmanagement
  • Wiederkehrende Spenden
  • Zahlungsabwicklung
  • Ausschuss-Management
  • E-Mail Marketing
  • Gebühren-Management
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitglieder-Portal
  • Mitgliedertypen
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaftsverlängerung
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verwalten von Anwendungen
  • Website-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Anpassen von Spenden
  • Freiwilligen-Management
  • Geschenk-Management
  • Kampagnenmanagement
  • Mobile Spenden
  • Online-Spenden
  • Pfand-Management
  • Quittungen / Auszüge
  • Sachspenden
  • Spenden-Tracking
  • Spender-Datenbank
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Wiederkehrende Spenden
  • Ausschuss-Management
  • E-Mail Marketing
  • Finanzmanagement
  • Fundraising-Management
  • Gebühren-Management
  • Job-Anzeigetafel
  • Kapitel-Verwaltung
  • Mitglieder-Gemeinschaften
  • Mitglieder-Portal
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Wahlmanagement
  • Website-Management

Alternative Produkte

Die hilfreichsten Reviews für iMIS Membership Management

iMIS is customizable

Bewertet am 11.10.2016
Jean D.
Director of Technology
Non-Profit-Organisation Management, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We use iMIS for our tracking our members' activities, billing dues, fundraising, AR, and event registration & management. iMIS is very customizable , however, because of that, out of the box it doesn't entirely manage what we needed as a business. We work with a reseller that has been terrific to help us meet all of our business needs and understand what we needed to do to get there. The possibilities are basically endless as to what you can do with it, it just requires a lot of work to get there. But no two businesses are exactly alike are they?! ASI has been on the slow side to move the application to a browser-based system, which, when complete, will be welcome, however, once again, will require alot of work to create the site with all the custom data we have. So, even once that transition is complete, we have our own homework to do to set it live for our business. Attending the NiUG Conferences is very helpful and provides insight to how others are using it and just how large and complex the product really is.

Vorteile: how customizable it is!

Nachteile: that we have to customize it to work for us! We have wanted to integrate it with other softwares and it is not always easy to do this, and it is not the end-all be-all product for everything, but it certainly is the base to build on.

Complex software that in the right hands can provide very rich data and information.

Bewertet am 11.1.2018
Greg W.
Director of Operations
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: Extremely customizable software solution with hundreds of data fields and related tables. The user support network is friendly and very welcoming. The National user group offers extensive training options. The reseller network is robust. Once you figure out your standard operating procedures, it works very well. There are a lot of standard web site templates and integrating the database to websites gives the ability to provide very highly unique experiences to highly segmented audiences.

Nachteile: Requires advanced knowledge of databases and SQL reporting. Be prepared to have consultants do much of the maintenance work. To get the web sites working very well, requires knowledge of a proprietary CMS. Finding job candidates with experience using the software can be a challenge and training costs will be higher for that.

iMIS Software for Associations

Bewertet am 11.10.2016
Valerie S.
Director of Conferences
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We have used the software for almost 20 years and have recently upgraded to the cloud version. The move from an older version to the current was very easy. Customer Support has been very responsive to our needs.

Vorteile: The basic functions are included in the general package, but you can upgrade if needed. With the cloud version, as new changes are made they are included at no extra fee. You can access your data and the product where ever you have access to the internet. Works well with most computers as is not actually on your system.

Nachteile: In using the cloud version if your band wide is not fast or if you have problems with your internet connection you don't have access to your data.

iMIS Review

Bewertet am 5.11.2018
Verified Reviewer
Director of Operations & Technology
Non-Profit-Organisation Management, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The best aspects of this product are the fact that you can generate quick queries on the fly using the built in query system (IQAs). Also with the built-in CMS system, developing an integrated website that is dynamic and fully integrated with the database is much easier. It's also good to have a wide network of developers and third party companies who can also provide support for the product.

Vorteile: Allows for high level of customization
Integrated CMS system for web page development
Integrated query reporting system
Large number of third party options for expanding and customizing the product
SQL access to the database

Nachteile: Upgrade process is time consuming and expensive
Slow development to make this a fully web-based product
Documentation is not as extensive as it could be and not geared to novice users

First Powerful Database I had used.

Bewertet am 16.5.2017
Brenda F.
Director of Membership
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It was a powerful tool but I have found comparable solutions for a lot less expense than iMIS. With a small staff, it is hard to expend the kind of money you'd need for iMIS.

Vorteile: Easy to use. Powerful. Did most everything we needed it to do. I was the power user in the office for 10 years. If you know SQL queries, you'll be able to run a lot of custom reports to fit your business needs. After moving to another non-profit, I found that there were less expensive solutions which were comparable or better. No need to spend a lot of money to get what you need for your businesses database and website solutions.

Nachteile: Needed lots of customization for our use. At the time, was not a database/web platform. I believe it is now with the RISE platform.

Lies weitere Bewertungen