AgencyAnalytics

Wer verwendet AgencyAnalytics?

Digitale Agenturen und Freelancer

Was ist AgencyAnalytics?

Agency Analytics ist ein Unternehmen-Marketing-Dashboard, das Kunden überzeugt und Zeit spart. Integriere Social-Media-Konten, PPC-Kampagnen, SEO-Tools und vieles mehr. Generiere saubere, benutzerdefinierte Berichte mit einer vollständigen Marketing-Übersicht. White-Labelling für das Dashboard und persönliche Logins für Kunden, damit sie deine fantastische Marketing-Kampagne live sehen können.

AgencyAnalytics – Details

AgencyAnalytics

https://agencyanalytics.com

Gegründet 2009

Videos zu AgencyAnalytics
Play
-thumb
-thumb

AgencyAnalytics – Preisübersicht

AgencyAnalytics bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von AgencyAnalytics ist ab 49,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

49,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

AgencyAnalytics – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

AgencyAnalytics Funktionen

  • A/B-Tests
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Kampagnen-Tracking
  • Kanalzuordnung
  • Leistungskennzahlen
  • Prädiktive Analytik
  • ROI-Tracking
  • Social Media-Kennzahlen
  • Website-Analytik

Siehe die vollständige Marketing Analysesoftware Liste

  • A/B-Tests
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Budgetmanagement
  • Gebot-Management
  • Kampagnenmanagement
  • Keyword-Recherche Tools
  • Konto-Benachrichtigungen
  • Konversion-Tracking
  • Landing Pages / Web-Formulare
  • Stichwort-Nachverfolgung
  • URL-Generator

Siehe die vollständige PPC-Tools Liste

  • Anpassbares Dashboard
  • Berichtsexport
  • Datenquellen-Verbinder
  • Drag-and-Drop
  • Drill-Down
  • Finanzberichterstattung
  • Geplante / automatisierte Berichte
  • Marketing-Berichte
  • OLAP
  • Prognose
  • Verkaufsberichte

Siehe die vollständige Reporting-Tools Liste

  • A/B-Tests
  • Content-Management
  • Dashboard
  • Google Analytics Integration
  • Keyword Rank Tracking
  • Keyword-Recherche Tools
  • Link-Management
  • Lokalisierung
  • Mobile Keywords
  • Wettbewerbsanalyse
  • Wirtschaftsprüfung

Siehe die vollständige SEO Tools Liste

  • Anpassbare Berichte
  • Engagement-Verfolgung
  • Kampagnenanalysen
  • Lead-Zuordnung
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Nachterminierung
  • Nachverfolgung von Influencers
  • Wettbewerberüberwachung

Siehe die vollständige Social Media Analyse Tools Liste

  • Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
  • Empfehlungsquelle nachverfolgen
  • Kampagnenmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Seitensuche-Nachverfolgung
  • Seitenzugriff-Tracking
  • Stichwort-Nachverfolgung
  • Verwaltung mehrerer Websites
  • Zeit auf der Website nachverfolgen
  • Ziel-Nachverfolgung

Siehe die vollständige Webanalyse-Tools Liste

  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Filesharing
  • Kampagnenmanagement
  • Kollaboration
  • Projektmanagement
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige Werbeagentur Software Liste

AgencyAnalytics Alternativen

Mehr Alternativen zu AgencyAnalytics

AgencyAnalytics – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,9/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,9
Kundenservice 4,9
Funktionen 4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,8

Software bewerten

Teile deine Erfahrungen mit anderen Softwarekäufern.

Eine Bewertung schreiben
Colin M.
Managing Director
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.11.2020

"Efficient reporting saves time, core part of business"

Kommentare: We have been using AA for 4 years now and in that time Agency Analytics has become a core part of our business offering, allowing us to provide real-time reporting to our SEO clients. A lot of agencies only send monthly reports, often late - whereas with Agency Analytics our clients can always see their results and ROI anytime of the day or month without having to wait. The dashboard and reports can be fully customised to only show the info that clients want to see, and there are dozens of different integrations with other platforms.

Vorteile: Saves me time every month, automated reporting, live reporting dashboard, dozens of integrations

Nachteile: Haven't had any significant issues, and the features we requested were implemented

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.11.2020
Bart W.
Head of SEO
Marketing & Werbung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 25.8.2020

"Fantastic value for money with scalable pricing depending on your needs."

Kommentare: To make it short and sweet; when we founded our new Brisbane digital marketing agency - Resurge Digital, going with AgencyAnalytics for all of our tracking, auditing and reporting was a complete no-brainer.

Vorteile: I have been using AgencyAnalytics for over three years and honestly, I would have trouble imagining my work life without it. Agency Analytics comes with just the right range of integrations and third part platform support, not to mention a comprehensive site auditor tool which has recently received a significant upgrade.

Nachteile: The Majestic integration is great in that we have a backlink tool built-in and we do not need to pay for anything else if we do not want to, but the coverage is not great. That said, it is still adequate for our SEO methodology at Resurge Digital and we have not committed to subscribing to another tool yet as Agency Analytics still sufficiently provides the backlink data we need. The keyword suggestion tool is not great, but most of them aren't, we tend to conduct our keyword research ourselves anyway so this also is not really a huge point of concern as far as we are concerned.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 25.8.2020
Verifizierter Rezensent
Product Marketing Analyst
Computer-Software, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    3 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.1.2019

"AgencyAnalytics"

Vorteile: I like the ease of use, dashboard, and the ability to pull in data from a different website for a holistic view. It made it easy to run reports for multiple clients and stay on top of managing digital marketing basics with a snapshot view.

Nachteile: I would say the features are pretty basic. The pull ins are from Google, social and overall keyword SERPs. I would have to use the keyword data in conjunction with other tools such as Moz because I needed a more holistic keyword view. It was great for getting that snapshot and running reports but I could just collect the data on the different websites separately alongside a different KWR tool and using Google backend for the same crawling insights.

Antwort des Softwareanbieters

von AgencyAnalytics an 24.1.2019

Hi -

Just wanted to respond by clarifying that we actually don't compete with Moz and similar tools.

Those tools primary function is to provide in-depth keyword analysis.

But they don't offer client reporting or other agency focused tools that we provide!

On the other hand, our core business is agency reporting.

For that reason, our rankings and keyword data are meant to be an overview; just enough to provide in-depth client reports.

Our keyword data isn't intended to be used for detailed SEO analysis by agency owners.

As a result, many agencies subscribe to tools like Moz etc to do their in-depth, detailed keyword research...

And then subscribe to AgencyAnalytics for their client reporting.

The tools complement each other rather than being in competition.

Cheers!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.1.2019
Nicole Q.
Director of Brand Marketing
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 16.11.2020

"The Ultimate Time-Saver"

Kommentare: We came to Agency Analytics for better monthly reporting, but the dashboards have completely transformed our analytics processes. The report templates and auto-send feature cut my monthly reporting time in half, and the reports also look really nice!

Vorteile: I LOVE the customizable dashboards. Being able to select the data points I want - and removing what I don't need - is a huge pro for me. It's so streamlined, clean and easily digestible.

Nachteile: This is small - and I'm digging for a con, because I think it's a nearly perfect platform - but it would be nice to be able to add a manual page to the monthly reports, where I could upload images (such as screenshots of notable social media engagement).

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 16.11.2020
Glenn M.
Chief Client Advocate
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.8.2018

"Best overall SMB Reporting tool hands down"

Vorteile: We are a consulting business with many small to medium business clients. One of the biggest challenges they face is a lack of visibility of their online marketing.
The agency analytics platform beautifully and simply consolidates data from all the major platforms that our clients utilise.
This saves them (and us) from having to receive, find or generate multiple reports from multiple platforms. Let's face it most SMB's won't even bother!
The increased visility has massively increased the trust and value seen in our relationship and that is an integral part of our business.

Nachteile: ONly a single white-label option for logos etc.
Rather than constantly promoting ourselves with the images and logos etc we would much rather personalise it to each customer so they then get an even stronger sense of ownership of the data. if they saw it as THEIR reporting platform i strongly believe that the length of contract and LTV of each client would be much greater AND they could even keep the reporting platform on if they move agencies.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.8.2018