Wer verwendet Bria?

Teamarbeit für KMUs. Call-Center-Agenten für Helpdesks. Einheitliche Kommunikation für Unternehmen. Bria hilft Unternehmen dabei, das Beste aus ihren IP-Telefonie-Konfigurationen zu machen.

Was ist Bria?

Preisgekröntes Softphone, mit dem du deine IP-PBX-Anlage optimal nutzen kannst. Erlebe kristallklare Audio-/Videoanrufe – ob in deinem Büro oder unterwegs. Eskaliere Anrufe mit einfachen Funktionen wie „Anrufweiterleitung“ und „Anruf halten“. Richte Besprechungen mit Mehrwege-Audio-/Videoanrufen ein. Brauchst du eine schnelle Antwort? Sende Sofortnachrichten an deine Kontakte und teile Dokumente. Bria wurde entwickelt, um die IP-Telefonie einfach zu machen und dennoch uneingeschränkt in der Lage zu sein, zu einer einheitlichen Business-Kommunikationslösung zu werden.

Bria – Details

CounterPath

http://www.counterpath.com

Gegründet 2002

Bria – Preisübersicht

Bria ist verfügbar ab 2,95 $/Monat. Bria bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Bria findest du unten.

Startpreis

2,95 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Bria Funktionen

Call Center Software
Anrufaufzeichnung
Anrufprotokoll
Anruftext-Aufzeichnung
Berichterstattung / Analyse
Echtzeit-Chat
Eskalationsmanagement
Gemischtes Call-Center
Inbound Callcenter
Kampagnenmanagement
Manuelles Wahlsystem
Outbound-Callcenter
Progressives Wählersystem
Prädiktive Wähler
Sprachdialogsystem (IVR)
Warteschlangenmanagement
Aufgabenmanagement
Bearbeiten in Echtzeit
Brainstorming
Content-Management
Diskussionsforum
Dokumentenmanagement
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Projektmanagement
Versionskontrolle
Videokonferenzen
Anrufaufzeichnung
Anrufer-Identifikation
Anrufprotokoll
Audio / Video-Konferenzen
Chat / Messaging
Fax-Management
Kontaktmanagement
Umleitung der Anrufe
Aktivitäts-/Newsfeeds
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Audioanrufe
Aufgabenmanagement
Diskussions-Threads
Echtzeit-Chat
Filesharing
Integration von Dritten
Mobiler Zugriff
Suche
Umfragen & Feedback
Videokonferenzen
Anrufüberwachung
Automatisches Telefonwählgerät
Berichterstattung / Analyse
Call-Center-Management
IVR / Spracherkennung
Kontaktmanagement
Prädiktive Wähler
Telemarketing-Management
VoIP (IP-Telefonie)
Anrufaufzeichnung
Audio / Video-Konferenzen
Chat / Messaging
Fax-Management
Filesharing
Kalenderverwaltung
Kollaboration mehrerer Nutzer
Mobiler Zugriff
Voice-Mail
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
Anrufaufzeichnung
Kontaktmanagement
SIP-Trunking
Sprachdialogsystem (IVR)
Vereinheitlichte Kommunikation
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Bria – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 75 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.3/5
Benutzerfreundlichkeit
4.2/5
Kundenservice
3.7/5
Funktionen
4.1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1/5
Melissa A.
IT Manager & Sales Executive
13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.4.2018

"Solid Softphone for SIP calls"

Kommentare: The largest benefit to this software is connivence and cost effectiveness. Bria is compatible with many third party applications and most SIP providers will offer configuration support. The combined softphone and USB headset cost is much less than a VOIP phone / headset combo and has no desktop footprint.

Vorteile: The Bria software is a functional and reliable SIP solution with robust features. I appreciate the per station licensing, it works well in my environment where we have a bit of fluidity in seating. Configuration is relatively easy, as long as you know your SIP credentials! Configuring the headset is also very simple if the user is diligent about using the device set up utility when changing headsets or USB ports. Support for click to call handlers from third party apps is only available in this paid version, the free version (x-lite) no longer supports this. The ability to transfer to outside lines directly or with a call first option is the main factor for our continued use of this software.

Nachteile: Customer support is difficult to reach and response for the cloud hosted version was not satisfactory. Updates to the configuration menu caused all our users calls to fail and support was uninformed about the changes and necessary configuration fixes. Individual Bria licenses should immune from such risks as the configuration is saved locally. This is a moderate concern for me, but combined with the lack of an online manual for Bria 5 online (4 was the last version available but can no longer be found on their site) I have given customer support a rating of one star.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.4.2018
Amanda G.
CSR
Essen & Trinken, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.12.2019

"Love using Bria"

Kommentare: Works very well no issues with it at all.

Vorteile: What I like most about Bria is how easy it is to use. I love the fact that you can set up auto answer for incoming calls. This has really helped our efficiency at the call center and has helped keep call answer times down.

Nachteile: From a supervisor stand point Bria is amazing with helping keep numbers where they should be. As a user of this software I do like it better than any other soft phone software that we have used.

Antwort des Softwareanbieters

von CounterPath an 17.12.2019

Thank you for submitting an amazing review Amanda. It's great to hear that our customers find Bria reliable and easy to use.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.12.2019
Rebecca H.
OSS
Essen & Trinken, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.2.2020

"Bria for company "

Vorteile: This is a great tool for the at home employees that allows us to take calls from our home computer.

Nachteile: So far I don't have a con for the program.

Antwort des Softwareanbieters

von CounterPath an 28.2.2020

Thank you for submitting feedback Rebecca. It's great to hear Bria can assist remote employees to take calls from their home computer.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.2.2020
Robson G.
Customer Service Manager
Hausmeisterservice, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.12.2019

"Bria Teams Works Almost Perfectly (Fix)"

Kommentare: I've tried other voip software apps including browser based, and Bria Teams is the best in my opinion because it makes my job easy to provide simply great service to our customers.

Vorteile: This is my favorite phone software for helping our customers at Kalos Services Inc. Simply Great HVAC Service in Clermont, Florida. The reason we like it so much is because of it's ease of use and the ability to warm transfer our callers.

Nachteile: I had issues with the software freezing when I allowed the call log fill up. I highly recommend deleting your call log on a daily basis. There is an option for exporting your call history prior to deletion if you need to retain a record.

Antwort des Softwareanbieters

von CounterPath an 28.2.2020

Thank you for the amazing feedback. It's always great to hear that our product helps you provide great service to your customers.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.12.2019
Philip S.
Customer Support Supervisor
Telekommunikation, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.9.2018

"For the man about town."

Kommentare: It was an easy way for people to extend their office VoIP phones onto their mobile phones. It may not have the best reliability but it does work. Best for outbound calling.

Vorteile: If you work outside the office, but still need the access and appearance that you are in the office, this app will be helpful. Replicating a VoIP desk phone's extension onto your mobile telephone becomes relatively easy. You can take and make calls as if you right at your desk. And to top it off the app is free; you get to extend the functionality of a VoIP phone to your mobile phone. Which is also great if you have limited minutes but unlimited data.

Nachteile: The set-up does require that you know what you are doing. Having and being comfortable with retrieving the necessary telephony information is a must. The app is power hungry and push notifications are unavailable. Depending on whether your phone in the lock screen, or if the app is in the background, it can fail to appear . IF it is up and in use, it will rarely fail.

Antwort des Softwareanbieters

von CounterPath an 21.9.2018

Philip thank you for taking the time to submit a review we appreciate your feedback.

Please enable Push to make sure the app remains connected via our Push Server, and you get notifications when an incoming call occurs while your phone is locked or asleep. Please see the following link for details on how to enable this: https://support.counterpath.com/hc/en-us/articles/115004151013-Bria-Mobile-Push-Checklist ¿

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.9.2018