Wir helfen Unternehmen seit 18 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Linphone?

Anpassbare SIP Audio- und Video-Kunden. Zu den Funktionen gehören Instant Messaging, Anrufaufzeichnung, Datei-Freigabe und Adressbuchverwaltung

Wer verwendet Linphone?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Linphone Software - 1
Linphone Software - 2
Linphone Software - 3

Du bist nicht sicher, ob Linphone das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Linphone

Linphone

4,0 (15)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
4
Keine Integrationen gefunden
4,2 (15)
4,6 (15)
3,6 (15)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
112
19
4,4 (436)
4,3 (436)
4,1 (436)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Linphone

3CX
Am besten bewertete Funktionen
Mobiler Zugriff
VoIP-Verbindung
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
Viber
Am besten bewertete Funktionen
Chat / Messaging
Kommunikationsmanagement
Personalisierung
Bria
Am besten bewertete Funktionen
Anrufaufzeichnung
Anrufer-ID
VoIP-Verbindung
MicroSIP
Am besten bewertete Funktionen
Live-Chat
Videokonferenzen
Ekiga
Am besten bewertete Funktionen
Live-Chat
Videokonferenzen
Zoom Workplace
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Videokonferenzen
Zwei-Wege-Audio und -Video
Zoiper
Am besten bewertete Funktionen
Anrufer-ID
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Softphone
Ricochet360
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Kontaktmanagement
Leadmanagement
GoTo Meeting
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Bildschirmfreigabe
Zwei-Wege-Audio und -Video

Bewertungen über Linphone

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,0
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
3,6
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
27%
4
47%
3
27%
Emiliano Ariel
Emiliano Ariel
Sysadmin in Argentinien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationsdienst, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Linphone for all

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We can use a lot of codecs like speex, alaw, ulaw and more. This software do the work with stability and a good debug log for troubleshoot problems.

Vorteile:

It's a lighweight software for make calls in enterprise like system. Ease for install and use. Users has simplicity by default and can start working in a few seconds. Nice call history, fast buttons to answer and can be hide in the desktop bar. Works on Linux, Windows, Iphone!

Nachteile:

On Desktop PCs the keypad is hide by default and can't be modified.

Juan Manuel
Juan Manuel
Web Developer in Argentinien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verbraucherdienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

One of the best sofphone options for linux

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: In general lines, linphone offers quality sofphone software, easy to use and configure and that complements the basic and main function: Being able to make calls. We use it on several machines and the few problems that have arisen are because depending on the operating system the available version changed. This was confusing as it moved certain buttons, such as the on-screen keyboard. For the rest, it is a software that we use in more than 40 machines, 10 hours a day and it works wonderfully

Vorteile:

- Easy to install - Easy to use - Easy to configure: In a few steps we can leave it operational and configured with the account of our SIP service - Friendly interface - Ease of having several SIP accounts within the same program and being able to exchange them very quickly.

Nachteile:

- Different types of versions depending on the version of linux - Limited agenda - We occasionally had compatibility issues between sound codecs and computer, but very rarely

Alejandro
Alejandro
General Manager in Argentinien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Wein und Spirituosen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good for money!

3,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Its a good experience. Easy to use, regular graphics, interesting features, solid software... there are no many better options In the market

Vorteile:

The price is the key of this product. It also has a lot of interesting features.

Nachteile:

The graphics. They could do better with the layout of the user experience. Its just ok.

Puvinthan
Sales & Marketing Operations Executive in Malaysia
Informationstechnologie & -dienste, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A fair to use VoIP product

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Excellent & fast to use.

Vorteile:

The pricing of the software is quite cheaper than other softwares available in the market. Once you get use to is, it is quite easy to use and configure. The entire calling experience can be customized easily if there is no one to attend the call. Just drag and drop customization.

Nachteile:

You would need to install a 3rd party software to enable the bridging for the software to work. The after sales is not that supportive though. Would recommend to go through their chats instead of the person who you deal with during the software purchase.

Amro
IT Manager in Ägypten
E-Learning, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good SIP Softphone with important missing features.

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Was a great free alternative to X-lite Counterpath after it became a paid application, but we moved to a different app due to missing important call features such as forwarding calls.

Vorteile:

1- Supports multiple SIP accounts. 2- Very simple to use. 3- Supports media encryption 4- Free to use!

Nachteile:

1- It doesn't have a call forward button. 2- Requires a reboot if we change the USB media devices, especially the microphone. 3- Supports a few languages only, no Arabic support.

Lincia
Technical support in Indien
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Best Softphone

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Call connecting through softphone .call clarity,conferencing,call forwarding is easy.

Vorteile:

Some softphones in free version makes some bugs like timeout during call but linphone in trial version itself makes good user experience.able to connect call without any issues.

Nachteile:

In web logout is easy but in mobile its difficult.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

excellent softphone and is modifiable

4,0 vor 7 Jahren

Kommentare: It has given me the opportunity to try several functionalities in the organization

Vorteile:

It is an excellent softphone, with all the functionalities, audio and video of good quality. I like that I can modify it

Nachteile:

I do not really like the graphical interface, it's a bit attractive compared to other softphones, there should be more themes

Agustin Dario
Agustin Dario
Sales Representative in Argentinien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Wein und Spirituosen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Good communication software

3,0 vor 4 Jahren

Kommentare: It is a great software that allows a sales and customer service team to carry out the daily work. Beyond being easy to use, it allows you to record the work of employees.

Vorteile:

It allows me to make outgoing calls and monitor the recent call log.

Nachteile:

Sometimes it happens to us in some computers that the software does not respond and we must restart the entire computer and not just the program.

Jean
Jean
Customer Loyalty Representative in Argentinien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Open Source project that is on-par with Zoom

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

I love that this is an open-source application, so it is auditable and secure. I love the amount of features it has, so all my needs are covered.

Nachteile:

I don't like that support lacking, and I would like more emojis.

Mariano
Mariano
Chemical technician in Argentinien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Lebensmittelproduktion, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Not my first option but i recomend it

3,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

It is a multiplataform app, it allows me to use it wherever i am

Nachteile:

I have some conexion problems and the interface it's a bit old

Matías
Matías
Jefe sector IT in Argentinien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Es un buen softphone

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Excelente experiencia.
Se me complico en un momento porque era con apt, luego con flatpak y entiendo actualmente con appimage.

Vorteile:

Es sencillo de utilizar y muy liviano. Es la herramienta que vengo utilizando para telefonia IP en los ultimos años y rinde efectivamente tanto en Linux como Windows.

Nachteile:

En Linux, que es donde mayormente lo uso en algunos casos con la version 3.X sucede que se traba y hay que borrar el archivo .linphonerc y reconfigurar de nuevo para que siga andando.

Vincent
Developer in Frankreich
Telekommunikation, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Need a powerfull softphone ?

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Simple to use, opensource, multi-line (useful in development context)

Nachteile:

some audio device problem in multi device context

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Möbel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Outdated but gets the job done type of service

3,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Using it in the interim until we make a switch to another more up to date service.

Vorteile:

It's simple. No fluff. Someone calls. You hear a ring. Dial a number. It calls. There are no bells and whistles.

Nachteile:

There are no bells and whistles. It's about as old school as it gets. Very outdated aesthetic and features. Each caller is given a special ID # that is long and unidentifiable.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gesundheit, Wellness & Fitness, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Great tool

4,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

What I like the most is how easy it is to use and that until now I have never had a bug problem.

Nachteile:

For the use that I give you I do not see any against.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

One of the best alternatives in all OS

5,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

Integrated messaging, call history for each contact and easily configurable.

Nachteile:

Its difficult to Prioritize codecs, not click and done, need modify file.