Was ist Avantra?

Avantra ist eine branchenführende AIOps-Plattform (Artificial Intelligence for IT Operations) für SAP. Die Lösung bietet Unternehmen und Managed-Services-Anbietern wertvolle Informationen über den Zustand ihrer Softwareumgebung.

Wer verwendet Avantra?

Große SAP-zentrierte Unternehmen und Managed-Services-Anbieter vertrauen Avantra beim Erhalt wertvoller Informationen über den Zustand ihrer Softwareumgebung.

Wo kann Avantra bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Avantra
  • Ansässig in Richmond, UK
  • 1994 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Finnland, Irland, Kanada und 7 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch

Über den Anbieter

  • Avantra
  • Ansässig in Richmond, UK
  • 1994 gegründet
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Avantra – Videos und Bilder

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Avantra

N/A
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99,00 $/Monat
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20,00 $/Monat
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1.800,00 $/Jahr
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Avantra Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Compliance Management
  • Dashboard
  • Datenaggregation
  • Diagnosewerkzeuge
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • IT-Monitoring
  • IT-Reporting
  • Inventarverwaltung
  • Kapazitätsmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Leistungsüberwachung
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Ressourcenmanagement
  • Self-Service Portal
  • Server-Überwachung
  • Ursachenanalyse
  • Wartungsplanung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überprüfung von Vorfällen

Alternativen für Avantra

Bietet in Echtzeit automatisierte Disk-Backups, Disk-Imaging, Datei-Level-Backups und Bare-Metal-Wiederherstellung für Windows Server und Arbeitsstationen. Erfahre mehr über Kaseya VSA
EcholoN, die Service Management Software Suite, stellt eine umfassende ösung für Service, Support und Kundenbetreuung dar.
Endnutzeranalyse zur Optimierung der Endnutzerleistung und zur Beschleunigung von Virtualisierungsprojekten.
A ticket management and RMM solution helps in productivity and control of IT assets for service providers and internal
Ein herausragendes UX-Überwachungstool und zugleich eine All-in-one-24/7-Echtzeit-Plattform für APM, BPM, RUM, Automatisierung und Big Data
Enterprise solution for: IT Network Monitoring, Log & Data Management and IT Asset Management. Available on premise, on cloud and SaaS.
Angeboten sowohl in der Cloud als auch vor Ort; SysAid kombiniert all das Wesentliche, damit du all deine Help-Desk-Aktivitäten leicht verwalten kannst. Erfahre mehr über SysAid
Helpdesk von ConnectWise Manage: leistungsstarkes Ticketsystem mit zentraler Kommunikation; lässt sich in Tools integrieren, die du derzeit verwendest.
ConnectWise Automate, früher LabTech, ist die einzige RMM-Plattform, die von Systemingenieuren mit Erfahrung in der IT-Services-Branche entwickelt wurde.
Cloudbasiertes Online-Ticketing-System, das entwickelt wurde, um dir alles, was du brauchst, zu einem niedrigen Preis zur Verfügung zu stellen.
Die Plattform für Fernüberwachung und -verwaltung von SolarWinds® RMM vereinfacht die Verwaltung, Wartung und den Schutz von IT. Erfahre mehr über N-sight
Lade die kostenlose IT-Helpdesk-Software für IT-Profis und -Systemadmins herunter, die weltweit und in allen Branchen nutzbar ist. Kundendienst und mobile Apps sind ebenfalls kostenlos.

Bewertungen über Avantra

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
82%
4
9%
3
9%
Ravi
Ravi
Consultant in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Xandria will save your time and money

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: So far my experience was good till now there is no harm for me to manage this will save my time and cost benefits to the customer software it will trigger more alerts and setting parameters.

Vorteile:

There are user friendly tool which will get more advanced features to configure the alert and monitoring the customer software its easy to use without any issues and easy to manage the software to trigger the alert in every 5 min based on your configuration settings in the tool

Nachteile:

There are few additional settings like web dispatcher in windows level need more improvements on the way of configuration was bit difficult.

Antwort von syslink

vor 4 Jahren

Thank you for your review. It is great to hear that it helped you save time and money managing your SAP system.

Vijish
SAP BASIS Consultant in UK
Computer-Software, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Syslink Xandria Monitoring Tool

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: SAP Landscape, SAP Systems Monitoring has been enabled using the Xandria Monitoring Tool. It was easy to implement and kick off with. Configuring the thresholds for warning and critical alerts is also quite easy and the Syslink Support team is always on standby to help you out with Implementing and understanding the Software.

Vorteile:

Implementation of Syslink Xandria Tool is very user friendly and easy to adapt. You just need to install the agents, import the requested changes to your Operating System Host and SAP System and that's it, you are ready to go with the most efficient SAP Monitoring. You can configure email alerts which we are currently using to notify the System Administrators about various critical alerts and warnings to identify and resolve various issues in the nascent stage.

Nachteile:

We faced some implementation issues with some Windows 2008 R2 machines which might be due to outdated network drivers/adapters.

Antwort von syslink

vor 3 Jahren

Thanks Vijish, we appreciate you taking the time to review Xandria. We're glad to hear it helped you to detect issues early.

Priscila
Sap basis admin in Spanien
Telekommunikation, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Xandria experience

3,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

it's intuitive and easy to analice alerts

Nachteile:

Some reports englobing all systems or between customer are not able to do

Antwort von syslink

vor 4 Jahren

Thank you for your review. We will be happy to help you improve the reporting you get from the system or adjust it to your needs. Please contact support@syslink.ch

Kevin
IT architect and developer in USA
Computer-Software, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

If you manage complex SAP systems - this is the product for you

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: I was truly surprised with this product. The company been around for 20 years with huge list of customers and I've never heard of it before.
Anyhow, Xandria is a SAP performance monitoring, operation and management solution. It automated our SAP daily checks and saved us many hours per day. On top of that all of it is reported in a ready to give to management report. So even more saving.
We also had issues with SAP solution manager errors and notification being very hard to understand making troubleshooting very hard. Xandria provides detailed errors and notification and perform predictive analysis this notify us on expected future failures so we can prevent them in advance.
The installation was really simple, about 10 min per SAP server plus short time for the master and we were up and ready to go within two days. Their engineers are a pleasure to work with.
I would highly recommend it to anyone managing complex SAP environments

Vorteile:

Automated reporting Predictive failures and notifications Daily checks and monitoring

Nachteile:

Haven't found one yet

Antwort von syslink

vor 6 Jahren

Thank you Kevin, always happy to hear from happy customers. Let us know if there's anything you feel we can improve in the product.

Theo
SAP Technical Consultant in Südafrika
Computer-Software, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Quality and Quantity

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We are monitoring our customer's systems in a DevOps environment. We have international customers as well as local customers. Each has a different support model, SLA's, maintenance windows and procedures. With Xandria the effort of managing the system on a technical level decreased and our quality of monitoring, reporting and overall support increased

Vorteile:

The software is easy to use and easy to setup. It has an extremely broad customizing capabilities and it is very well documented.

Nachteile:

The notifications. It's a bit cumbersome to setup and it's not always working 100% as configured, causing multiple iterations and changes to the config.

Antwort von syslink

vor 4 Jahren

Thank you Theo, your feedback is important to us.