Wer nutzt diese Software?

Innovative Sonder-Bibliothekare wählen unser integriertes Bibliothekssystem, um die Effizienz zu verbessern, Zugang zu Informationen zu optimieren, mobile Mitarbeiter zu unterstützen und leistungsstarke KM-Funktionen zu liefern.

Durchschnittliche Bewertung

7 Bewertungen
  • Gesamt 4.5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.5 / 5
  • Kundenservice 5 / 5
  • Funktionen 4.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 5 / 5

Produktdetails

  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
  • Training Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Lucidea
  • http://lucidea.com/
  • Gegründet 2013

Über Lucidea Integrated Library Systems

SydneyEnterprise und GeniePlus sind speziell gebaut, um integrierte Bibliothekssysteme und Wissensmanagement-Funktionen zu liefern. Anstatt zu bestehenden Produkten Funktionen hinzuzufügen, bietet Lucidea die erste von Grund auf neu entwickelte ILS mit Wissensarbeitern im Auge. Unsere Anwendungen sind flexibel und multifunktional, liefern traditionelle Bibliotheksdienste für globale oder mobile Nutzer, während voll Online-Abonnements, Suchmaschinen von Dritten und interne Wissensspeicher genutzt werden.

Lucidea Integrated Library Systems Funktionen

  • Akquisitionsverwaltung
  • Barcode / RFID
  • Frist-Management
  • Gebührenerhebung
  • Inventarverwaltung
  • Juristische Bibliotheken
  • Kirchenbibliotheken
  • OPAC
  • Private Bibliotheken
  • Schulbibliotheken
  • Self-Check-in/-Check-out
  • Serien-Management
  • Vorratsregale verwalten
  • Zirkulationsmanagement
  • Öffentliche Bibliotheken

Die hilfreichsten Reviews für Lucidea Integrated Library Systems

Have used the company's products for a long period of time and have always been more than satisfied.

Bewertet am 11.5.2017
Kathy C.
Head Librarian
Museen & Institutionen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Continued development along the lines of where I'd like to go with sharing our data; having the access to flexible data design and redefinition and display. Getting at least to the basics of that with relatively complete ease.

Vorteile: Facilitates customer driven design; flexibility, avoids rigid constraints of many other systems; potential for integrating data in diverse formats into system; excellent customer service and support.

Nachteile: The con is really the constraints on my own time; I look forward enriching our content and developing specialized access routines for our staff.

Review of SydneyEnterprise

Bewertet am 17.3.2017
Terry P.
Library Project Specialist
Anwaltskanzlei, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I have use Sydney products for over 10 years. I find have found the use of this product very easy to use and easy to train the users in my library. The customer support is awesome! Sydney has help us with every question we have every had about this software.

Vorteile: Library mail check-in.

Nachteile: Book check-out system. But we do not have bar coding in all our libraries nation wide.

SydneyEnterprise is flexible and easy to use

Bewertet am 18.8.2017
Sandra E.
Library Technical Services Manager
Anwaltskanzlei, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We have easily made changes to the library catalog and OPAC with the changes happening in the firm. It's easy to train new employees and the Sydney customer support is always great.

Vorteile: The flexibility and ease of making custom databases and views. I have been using Sydney since 2007 and it keeps getting better. They listen to their users. They also have excellent customer service.

Nachteile: The manuals could be a bit more detailed, but the tutorials are great for learning specific modules.

Flexible Catalog for Managing Online Resources

Bewertet am 17.3.2017
Jennifer L.
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: I have been working with Lucidea for about four years. In that time, customer service has consistently been highly responsive to my needs. Sydney Enterprise is stable, flexible and easy to use. I have access to all the modules but only those that make sense for my work are utilized. The software allows me to create custom metadata fields which make searching easier for my users. I have a great number of full text attachments which are quickly searchable because they are indexed. Overall, I am pleased with the software's performance. These comments are based on my own opinion and not that of my company.

Versatile Software Package to meet the needs of Library staff and users alike

Bewertet am 17.3.2017
Russell R.
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: We have been customers of Lucidea for some time now and are very happy with their latest iteration - Sydney Enterprise.
Having used other Library systems I can say that Sydney Enterprise is able to meet both the needs of staff and end users with an nice User Interface.
Ease of use for staff and end user coupled with a very intricate database system allows both first time and power users to navigate easily to the information they require.

Vorteile: Ease of use. Customer Service. Customizable. Active Development and responsiveness to clients requests for enhancements.

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